Prawne uregulowanie sprawy gier, które zawierają hazard i są skierowane w dzieci.

Wiele firm zajmujących się tworzeniem gier wideo wprowadziło w ostatnich latach mechanikę, która w gruncie rzeczy jest hazardem wymierzonym w dzieci i osoby dorosłe. Choć obecnie nie są one postrzegane przez prawo jako hazardowe, kopiowanie wielu cech sprawia, że są one wciągające i mogą doprowadzić do utraty / zarobienia pieniędzy.

Hazard w grach wideo polega głównie na kupowaniu skrzynek inaczej zwanych "loot box", w których gracze używają wirtualnej waluty (często kupionej za prawdziwe pieniądze), aby zarabiać lub otrzymać losowej wartości przedmioty w grze, często o wartości mniejszej niż zapłacona (czasami większej), a więc jest to zwykły hazard.

O ile w przeszłości był to raczej problem marginalny i dotyczył pojedynczych gier jak choćby popularnego Counter Strike GO, ostatnimi czasy ilość gier zawierających elementy hazardowe rośnie lawinowo.

Chiny już zauważyły problem i wprowadziły nowe prawa, aby zmusić firmy do wyświetlania szans na wygraną i jesteśmy przekonani, że to dopiero pierwszy krok na drodze do odpowiedniej ochrony dzieci i dorosłych przed hazardem ukrytym pod otoczką gier, które wydają się często nie mieć z hazardem nic wspólnego.

Chcemy zwrócić uwagę polityków i opinii publicznej na ten narastający problem, aby przyjrzały się i należycie zajęły sprawą hazardu w grach.