Przeciw przeniesieniu Zespołu Szkół Plastycznych na Grochową

Komentarze

#3

Jestem absolwentką Plastyka i wiem jak ważna jest dzisiejsza lokalizacja szkoły. Ponadto uważam że ZSP nie zasługuje na budynek przy ul. Grochowej bo jest niedostosowany i nadaje sie tylko do rozbiórki...

(Wrocław, 2017-01-21)

#10

Jako absolwentka liceum uważam,ze jest to obowiązkiem bronić mojej starej szkoły. W wyniku wieloletniej tradycji nauczania została ona jak najlepiej przystosowana do ekosystemu słynnego "plastyka". Pracownie mają swój rozkład w budynku oraz dodatkowe pomieszczenia co jest bardzo trudną rzeczą do odtworzenia w innym budynku. Dwa chcecie wyciąć serce Wrocławiowi i porzucić gdzieś na mało znaczącym miejscu gdzie nic się nie dzieje. Zabijecie ducha tej szkoły. Ona musi żyć! Myć żyć współpracując z asp , chodząc na okoliczne wystawy, współpracując z muzeami. Z tak niezwykłej szkoły chcą zrobić zwykłą smutną szkółkę. Nie róbcie tego.

(Wrocław, 2017-01-21)

#13

Podpisuje, jestem absolwentem PLSP nie widze potrzeby przenoszenia szkoly na Grochowa. Remont obecnego budynku jak najbardziej wskazany. Likwidacja tej lokalizacji - Nie.

(Kolonia, 2017-01-21)

#14

Mój syn uczęszcza do OSSP, znam specyfikę te j szkoly i w pełni zgadzam się z argumentami.

(Wroclaw, 2017-01-21)

#17

Argumentacja podana w petycji jest w 100% wystarczająca.

(Wrocław, 2017-01-21)

#22

To nie jest dobry pomysł!!!

(Wrocław, 2017-01-21)

#38

Szkoła Plastyczna przy ul. Piotra Skargi to miejsce gdzie spedzilam wyjatkowe 6 lat mojego zycia, nie wyobrazam sobie zeby szkola mogla tak swietnie funkcjonowac w innym miejscu niz to w ktorym jest. Budynek jest bardzo klimatyczny, nigdy nikomu nic sie w nim nie stalo i nie stanie, bo wszelkie obowiazkowe remonty sa w niej przeprowadzane na biezaco.

(Phuket, 2017-01-21)

#40

Jestem absolwentką V LO i ASP. Ten pomysł jest zły i wyrządzi szkodę uczniom ZSP. Proszę powołać niezależnych ekspertów którzy ocienią te zamiary.

(Wrocław, 2017-01-21)

#44

- w tym roku wrocławski Plastyk obchodzi swoje 70-lecie istnienia w kamienicy przy Piotra Skargi 23. W miejscu o niepowtarzalnej atmosferze, pełnym sztuki i wspomnień wielu pokoleń artystów;

- lokalizacja w centrum Wrocławia pomaga uczniom dojeżdżającym z różnych części Wrocławia i Polski dotrzeć na czas do szkoły, nie tracąc dodatkowo czasu na dojazdy (blisko dworca PKP, PKS, dogodny dojazd do bursy);

- centralna lokalizacja pomaga nam również pozostawać w stałym kontakcie z życiem kulturalnym Wrocławia - współpracujemy z galeriami sztuki, muzeami, teatrami. Te działania są częścią programu nauczania oraz misją naszej szkoły;

- często bierzemy udział w warsztatach organizowanych przez Akademię Sztuk Pięknych, również zlokalizowaną w centrum, i dzięki stałej współpracy z uczelnią, poznajemy artystów, nowe technologie i postawy twórcze;

- w okolicy naszej szkoły znajdują się liczne, inspirujące miejsca do plenerowych działań artystycznych - rysunkowych, malarskich, fotograficznych, performatywnych;

- budynek zaproponowany na nową lokalizację nie jest dostosowany do potrzeb i specyfiki pracy szkoły plastycznej;

- jako jedyna państwowa szkoła plastyczna we Wrocławiu jesteśmy unikatowym ośrodkiem kształcącym młodzież w obszarze kultury.

Ze względu na wyjątkowy charakter naszej placówki oraz ilość godzin, które uczniowie spędzają w jej murach, pozbawianie nas tych nielicznych przywilejów wydaje nam się bardzo niesprawiedliwe.

(Wrocław, 2017-01-21)

#48

Nie zgadzam się na przeniesienie szkoły

(Wrocław, 2017-01-21)

#49

Jestem przeciwko przeniesieniu Zespołu Szkół Plastycznych.

(Kraków, 2017-01-21)

#52

Uczy się w tej szkole moja siostra i dzięki niej bardzo poprawiła się w nauce. W gimnazjum ledwo dawała radę a tu ma prawie same piątki. Malowanie to jej pasja od najmłodszych lat. Wiem że jest zachwycona tą szkołą nie tylko sama nauka ale miejsce i klimat przyczynia się do rozwoju jej talętu.

(Kąty Wrocławskie , 2017-01-21)

#64

Przeprowadzka znacznie wydłuży czas dojazdu do szkoły mojego syna.

(Oleśnica , 2017-01-21)

#73

podpisuje, poniewaz jestem absolwetka tej szkoly i przezylam w tym budynku niesamowite 4 lata edukacji plastycznej. szkola ta utwierdzila mnie w przekonaniu o pojscie na wyzsza uczelnie artystyczna. W tym budynku czulam sie wazna, czulam sie jak w domu. Aura szkoly sprawiala, ze wierzylam w sens moich artystycznych poczynan. Nie pozwole zeby ten klimat zostal od tak popsuty, zeby nastepne pokolenia nie mogly doswiadczyc tego samego co ja.

(Wrocław, 2017-01-21)

#86

Podpisuję się ponieważ, wierzę w tą młodzież i moje dziecko, które pragnie zostać w tej szkole z duszą. Siła tradycji i pasja, a nie urzędnicza procedura! Wg. mnie to zesłanie młodej sztuki ma peryferie!

(Wrocław, 2017-01-21)

#89

Podpisuję, ponieważ jestem absolwentką tej znamienitej szkoły. Dla uczniów dojeżdżających byłaby to katastrofa! Ja również musiałam dojeżdżać, i wiem co to znaczy. Ten budynek należy do tej szkoły, a ta szkoła do tego budynku!!!

(Dinslaken, 2017-01-21)

#90

Jestem uczniem tej szkoły i nie zgadzam się z tą decyzją

(Wrocław, 2017-01-21)

#92

"Pogratulować". Wrocław był niby stolicą kultury ... i teraz tak się nam odpłaca. Najpierw chciał wyburzyć XIX piękne zabytkowe kamienice na ul. Pułaskiego i zabytkowy modernistyczny elewator na ul. Rychtalskiej, jakimś niesamowitym cudem udało się jednak kamienice i elewator uratować. To wzięli się za Plastyk ... aby tylko coś jednak zniszczyć. Zniszczyć coś co jest dobre i pięknie rozkwita. Ważniejszy jest oczywiście pieniądz, bardzo dobra lokalizacja i chciwy bezduszny deweloper który zapewne już zaciera swe tłuste łapy na myśl o tak łakomym kąsku w centrum miasta. Co tam tradycja, dobro dla dzieci i najmłodszych, tym bardziej że mnóstwo pieniędzy zostało włożone w remonty i utrzymanie Plastyka. Najlepiej wywieźć uczniów plastyka, gdzieś daleko do zagrzybiałej, grożącej zawaleniem, brzydkiej 1000 latki i mieć problem z głowy, niech te "dziwolągi" co cenią sztukę, estetykę, dobry smak i piękno siedzą sobie w jakiejś norze, a my tu zrobimy swoje. Zgroza, zgroza, zgroza ... Jestem wielce oburzony jak władze tego Miasta je niszczą i nie szanują, nie szanują historii i jego mieszkańców, tylko myślą egoistycznie o sobie i deweloperach. Jestem Emil Goś, miłośnik Wrocławia i jego historii, absolwent Ogólnokształcącego Liceum Sztuk Pięknych im Stanisława Kopystyńskiego. Rozpocząłem naukę w 1999 roku ukończyłem w 2005. następnie ukończyłem nasze wrocławskie ASP i teraz żyję i utrzymuję się ze sztuki. Jestem dumny z tego że miałem zaszczyt uczyć się w tym liceum i w tym budynku. Mówię głośne NIE ! przeciw przeniesienia tej wspaniałej szkoły z ul Piotra Skargi na ulicę Grochową. Piękny prezent z okazji 70 lat istnienia Liceum Plastycznego w tym miejscu sprezentowały nam Miejskie władze. "Pogratulować"

(Wrocław, 2017-01-21)

#98

Nie dajcie im przenieść tej szkoły! Super spędziłem tu czasy w liceum plastycznym - osoba jako niesłysząca!

(Wrocław, 2017-01-21)

#99

Mój syn jest uczniem LP. Szkoła powinna pozostać w swojej siedzibie, ponieważ uczniowie mają tutaj łatwy dostęp do kultury i ASP. Bliskość dworców ułatwia dojazd. V LO zdaniem nauczycieli nie nadaje się na szkołę plastyczną. Mój syn musiałby dojeżdżać o co najmniej godzinę dziennie dłużej, nie mając tym samym czasu na przygotowanie do matury i dyplomu. To nie jest wyrównywanie szans, to jest kładzenie kłód pod nogi.

(Oleśnica, 2017-01-21)

#100

Ponieważ nie chcę by zmieniono umiejscowienie szkoły. Jest ona w naprawdę dobrym miejscu.

(Smardzów, 2017-01-21)

#105

Liczy się dla mnie dobro innych ludzi, ich przyszłość!

(Chorzów, 2017-01-21)

#106

Budynek, w którym obecnie znajduje się Liceum nr 5, do którego chcą przenieść Liceum Plastyczne jest zaniedbany, do gruntownego remontu, ciasny i przede wszystkim nie spełnia wymagań aby być placówką w której uczyli by się plastycy.

(Wrocław, 2017-01-21)

#107

Podpisuję ponieważ, uważam że szkoła z tak długim stażem nie powinna być przenoszona a tymbardziej do rozpadającego się budynku, w którym nikt nie powinien się uczyć przez brak warunków.

(Iwiny, 2017-01-21)

#110

Podpisuję, przez szacunek do miejsca naszej historii. Budynek szkoły ma bardzo dobrą lokalizację , która sprzyja w szerokim zakresie rozwojowi kulturalnemu uczniów.


Beata Brogowska.

(WROCŁAW, 2017-01-21)

#114

Pomimo, że obecnie mieszkam w Poznaniu, to jestem związany z Wrocławiem i jego kulturalną stroną życia. Przeniesienie Zespołu Szkół Plastycznych w planowane miejsce zabije poczucie piękna w umysłach młodych ludzi tam studiujących, jak i planujących studiować. Nie można tego odbierać nikomu, gdyż jest to rzecz, która nas wzbogaca. Studenci muszą obcować ze sztuką nie tylko na zajęciach, ale również po, gdyż to pobudza ich wyobraźnie. Przeniesienie lokalizacji ZSP na ulicę Grochową nie daje im tych możliwości.

(Poznań, 2017-01-21)

#128

Jestem uczennicą tej szkoły i nie chcę opuszczać aktualnej placówki.

(Wrocław, 2017-01-21)

#136

Podpisuję, ponieważ wiem jak ważny jest budynek odpowiadający potrzebom szkoły.

(Bydgoszcz, 2017-01-21)

#154

dla kształtowanie wrażliwości przyszłych artystów, lokalizacja, budynek i klimat tej pokoleniowej szkoły ma kluczowa wartość, większą niż " dogodniejsze zaplecze" innych budynków szkolnych; to bardzo smutne że urzędnicze oko tego nie dostrzega; wiem, bo jestem absolwentką, która do dzisiaj dzięki tej niezwykłej szkole zajmuje się sztuką

(Wrocław, 2017-01-21)

#157

Uważam, że przeniesienie szkoły ma więcej wad niż zalet. Szkola mieści się praktycznie w centrum Wrocławia, więc nie ma problemów z dojazdem. Szkolne sale są przystosowane do zajęć artystycznych. Czy szkoła jest w aż tak złym stanie? Bez przesady! Nie sądzę aby to był jakiś wielki problem. No i oczywiście klimat...nie wyobrażam sobie uczcić 70 lat ZSP w nowym budynku! To nie będzie to samo....

(Wrocław , 2017-01-21)

#159

Jestem przeciwko przeniesieniu, ponieważ wielu moich znajomych uczęszcza do tej szkoły. Jest to miejsce Wrocławia, do którego dostęp jest optymalny.

(Miłoszyce, 2017-01-21)

#160

Podpisuję, ponieważ nasza szkoła ma w tym roku 70lecie, to nasza historia i wspomnienia. Po za tym dobra lokalizacja dla uczniów. Co wam ona przeszkadza?

(Wrocław , 2017-01-21)

#164

Zależy mi na losie uczniów tej szkoły.

(Wrocław, 2017-01-21)

#175

Super szkoła. Piękny klimat.

(Wrocław, 2017-01-21)

#184

Znam oba budynki. Przenieść "plastyka" do "piątki", to jak przenieść filharmonię do sklepu rybnego.

(Wrocław, 2017-01-21)

#185

Zgadzam się całkowicie z treścią petycji. Dodałbym jeszcze, że skandalicznym jest pomysł zmiany lokalizacji na ul. Grochową w budynku V LO. To właśnie dla V LO buduje się nowy budynek przy ul. Ślężnej i przenosi z powodu bardzo złych warunków!
DLACZEGO!?! władze chcą przenieść uczniów ze szkoły plastycznej do opuszczonego budynku?!

(Wrocław, 2017-01-21)

#186

Sądzę że będzie to duże utrudnienie dla wielu uczniów

(Wrocław , 2017-01-21)

#189

Zgadzam się z powyższymi argumentami, znam szkołę, bo moja Córka jest jej uczennicą

(Trzebnica, 2017-01-21)

#197

M.Łowicka

(Wrocław , 2017-01-21)

#199

Podpisuję, ponieważ to jedno z najdroższych mojemu sercu miejsc, a takich miejsc nie odbiera się kulturze i sztuce, zwłaszcza w Europejskiej Stolicy Kultury.

(Wrocław, 2017-01-21)