Petycja w sprawie zmiany patrona ulicy generała Sylwestra Kaliskiego

Komentarze

#2

Jestem przeciw "jedynie slusznych" wyborow i wizji co rusz nowych rzadzacych. O nazwach ulic powinni decydowac mieszkancy i samorzady a nie urzednicy rzadowi.

(Warszawa, 2017-11-15)

#5

Historia nie jest czaeno-biała

(Bemowo, 2017-11-15)

#6

Pan Profesor Kaliski był wybitnym polskim naukowcem, a przynależność partyjna nie czyni Go komunistą. Proszę zwrócić uwagę np. na Pana Piotrowicza z PIS - czy to komunista ? Jeśli tak, to dlaczego firmuje "Dobrą zmianę".

(Warszawa, 2017-11-15)

#9

Narzucanie ludziom z gory bez jakichkolwiek konsultacji jest elemntem dyktatury a nie demokracji.

(Warszawa, 2017-11-16)

#17

Jestem przeciwna zmianie nazwy ulicy, na której mieszkam!

(Warszawa, 2017-11-16)

#22

Mieszkam na tej ulicy od lat i nie wyobrażam sobie zmiany jej nazwy. Zgadzam się w najwyższym stopniu z dr Michałem Jóźwikowskim, który w piekny sposób opisał postać gen.Kaliskiego.

(Warszawa, 2017-11-16)

#36

Ja akurat pracowałam jako prac.cywilny na WAT-cie w latach 75-87 w pracowni w której gen.Kaliski prowadził badania nad uzyskaniem diamentów z węgla (mam nawet zdjęcie przy "prasie" z roku 76 a badania przeprowadzał w latach 60). Gen. Kaliski był bliskim znajomym prof. Żmiji (u którego pracowałam)

(Warszawa, 2017-11-16)

#40

Jesteśmy dumni, że mieszkamy przy ul. Kaliskiego. Generał był uznanym w świecie naukowcem i przede wszystkim mieszkańcem Bemowa.
Nie ma znaczenia jego przeszłość komunistyczna.

(Warszawa, 2017-11-16)

#45

Nie wyobrażam sobie takiej zmiany ulicy

(Warszawa, 2017-11-16)

#47

Podpisuje ponieważ nie zgadzam się że zmiana nazwy ulicy.

(Warszawa, 2017-11-16)

#50

Podpisuję ponieważ był to jeden z najbardziej wybitnych polskich naukowców.
Łapy precz od profesora.

(Warszawa , 2017-11-16)

#58

Nie zgadzam sie na czarno białę wersję historii! wybitny naukowiec i to jest jego dorobek. Taką mamy historię i nie mozna jedną linią ścinać dokonania wybitnych ludzi.

(Warszawa, 2017-11-16)

#67

ponieważ uważam na takie zmiany absolutnie zbędne i nieuzasadnione

(Warszawa, 2017-11-16)

#69

Jak wyżej. Ponadto IPN nie umieścił Sylwestra Kaliskiego na liście osób, których upamiętnienie promuje totalitarny system komunistyczny. Niestety ale wiele osób wtedy należało do partii. Inaczej pewnie Kaliski nic, by nie zdziałał.

(Podolszynka Ordynacka, 2017-11-16)

#70

Zgadzam się z opinią, że gen. Kaliski zasługuje, mimo obecności w PZPR, aby nadal być patronem ulicy, przy której jest WAT, dla którego pracował i był profesorem uczelni.

(Warszawa, 2017-11-16)

#87

całe życie mieszkam na Starym Bemowie, od kilku lat na Kaliskiego, nie wyobrażam sobie zmieniania nazwy ulicy która jest kręgosłupem naszego osiedla!

(Warszawa, 2017-11-17)

#89

Przy tej ulicy znajduje się Wojskowa Akademia Techniczna, której gen. Kaliski był rektorem. Gen. Kaliski to postać zasłużona dla polskiej nauki i polskiego wojska, a przy tym związana z Bemowem i to dlatego ma tutaj swoją ulicę.

(Warszawa, 2017-11-17)

#90

W pełni utożsamiam się z opinią dr. Jóźwikowskiego

(Warszawa, 2017-11-17)

#101

Uważam za słuszną

(Warszawa, 2017-11-17)

#105

Negacją gen. Sylwestra Kaliskiego i jego dorobku naukowego to początek kombinacji operacyjnej. Przyjdzie czas na zanegowanie całej Wojskowej Akademii Technicznej i zmiana etykiety. To wstęp do czystki kadrowej i przejęcia struktury WAT! Dalej nastąpi negacja Narodu Polskiego i jego konsekwentna eksterminacja informacyjna.

(Warszawa, 2017-11-17)

#112

Jestem przeciwny bezmyślemu i koniunkturalnemu procesowi zmiany nazw ulic, w szczególności ulicy Kaliskiego w Warszawie: (1) bez refleksji nad tym , czy patron ulicy uczynił coś wartościowego dla Polski - a prof Kaliski wniósł spory wkład do nauki; (2) bez żadnych konsultacji z obywatelami; (3) powodując koniecznośc znacznych, niepotrzebnych wydatków i zamieszanie.

(Warszawa, 2017-11-17)

#113

Nie każda osoba żyjąca i działająca w czasach PRL w służbach mundurowych była zbrodniarzem.

(Warszawa, 2017-11-17)

#117

Nikt mi nie będzie nic narzucał

(Warszawa, 2017-11-17)

#119

Wybitny naukowiec. Niestety życie bywa takie że czasami trzeba działać na dwa fronty...

(Warszawa - Bemowo, 2017-11-17)

#121

"Drgania i fale w ciałach stałych" to był jeden z najważniejszych podręczników w mojej naukowej karierze.

(Warszawa, 2017-11-17)

#127

Nie widzę podstaw ani potrzeby żeby zmieniano nazwę ulicy. Ze względu na działalność naukową generała Kaliskiego należy mu upamiętnienie .Generał był związany z WAT-em i zasdnym jest żeby ulica na jego terenie nosiła jego imię .

(Warszawa, 2017-11-17)

#130

Także uważam Generała za wybitnego naukowca i wspaniałego człowieka,wychowawcę wielu młodych specjalistów.Nie zgadzam się na zmianę nazwy tej ulicy.
A.T.od urodzenia mieszkanka Boernerowa

(Warszawa, 2017-11-17)

#132

Bo nie rozumiem tej dekomunizacji....i nagłej zmiany nazw ulic. Przeznaczone te pieniądze i czas na pozyteczniejsze rzeczy.

(Latchorzew, 2017-11-18)

#134

Całkowicie zgadzam się z jej treścią i nie akceptuję czterozdaniowego uzasadnienia IPN zawierającego merytoryczne nieścisłości..

(Warszawa, 2017-11-18)

#135

Jestem absolwentem WAT, kierunku "fizyka techniczna". Prof. Kaliski utworzył ten kierunek, jako pierwszy w Polsce. Absolwenci tego kierunku wnieśli duży wkład w rozwój polskiej nauki, a w szczególności w rozwój techniki wojskowej. Prof. Kaliski uczynił WAT znaczącą jednostką naukową. Bez jego wizjonerskiej myśli nie byłoby dzisiaj rakiet Grom i Piorun, systemu broni MSBS i wielu innych opracowanych przez watowskich naukowców rozwiązań dla Sił Zbrojnych Rzeczpospolitej Polskiej.

(Warszawa, 2017-11-18)

#138

Ponieważ nie wyobrażam sobie zmiany nazwy ulicy.

(Warszawa, 2017-11-18)

#151

Podpisuję, ponieważ wychowałam się na Bemowie i większość życia przemieszkałam właśnie przy ulicy Gen. Sylwestra Kaliskiego. Mój ojciec pracował z nim w Instytucie Fizyki Plazmy i Laserowej Mikrosyntezy. Uważam, że postać Kaliskiego jest na tyle związana z tym miejscem, że warto zachować nazwę tej ulicy oraz pamięć o tym wybitnym naukowcu.

(Warszawa, 2017-11-18)

#154

Podpisuję, ponieważ chcę.

(Warszawa, 2017-11-18)

#157

Uzasadnienie, które "wyszło" z IPN-u i zostało umieszczone w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego z dnia 10-11-2017 (poz. 10101) jest tak lakoniczne, że aż nieprawdopodobne, że to może być podstawą do zamiany nazwy ulicy na warszawskim Bemowie.
Gen Kaliski ma przy Wojskowej Akademii Technicznej ulicę nie dlatego, że należał do PZPR, nie dlatego, że był ministrem, nie dlatego że był posłem na sejm, ale dlatego, że był komendantem WAT, za którego kadencji WAT stał się rozpoznawalnym i szanowanym ośrodkiem naukowym w kraju. Nie mam nic przeciwko uhonorowaniu ulicą dowódcy dywizjonu 303 gen. Urbanowicza, ale nie kosztem ulicy gen. Kaliskiego .

(Ożarów Mazowiecki, 2017-11-18)

#159

Gdyby nie post na FB nawet bym się nie dowiedziała o planach zmiany nazwy ulicy - a mieszkam na Bemowie od urodzenia. Wypadałoby jednak konsultacje zrealizować!!!

(Warszawa, 2017-11-19)

#161

Uważam zmianę patrona ulicy za marnowanie naszych pieniędzy i zemstę polityczną na pracownikach WAT.

(warszawa, 2017-11-19)

#164

Generał Kaliski zasłużył się dla nauki i jego kariera w wojsku PRL nie powinna wpływać na jego ocenę. Sylwester Kaliski opublikował ponad 550 prac naukowych. Ślepa ideologia doprowadzi do zniknięcia ulicy wielkiego człowieka.

(Warszawa, 2017-11-19)

#165

Każdy kto rozumie czasy PRL-u wie,że przynależność do partii była często warunkiem koniecznym do prowadzenia prac naukowych i wykorzystania swoich talentów ( patrz przypowieść o talentach) , wykształcenia i kreatywności dla dobra kraju. Jako mieszkanka Boernerowa słyszałam od jego starszych mieszkańców - pracowników WAT wiele pozytywnych opinii o Sylwestrze Kaliskim jako człowieku i naukowcu.

(Warszawa, 2017-11-19)

#173

Profesor Kaliski był w Wojskowej Akademii Technicznej i Instytucie Fizyki Plazmy i Laserowej Mikrosyntezy przełożonym, przewodnikiem i wzorem wielu autorytetów liczących się w późniejszym, również dzisiejszym, życiu naukowym i gospodarczym Polski i świata. Potrafił w bezkolizyjny sposób łączyć prace naukową i organizacyjną na najwyższym, światowym poziomie. Równie skutecznie i bezpośrednio rozmawiał z możnymi osobami ówczesnego świata, Starego i Nowego, jak i ze sprzątaczką. Określenie "geniusz" nie wyczerpuje wszystkich możliwości i dokonań Sylwestra Kaliskiego. Ulica Lazurowa została przemianowana na odcinku bliskim Wojskowej Akademii Technicznej na ulicę Kaliskiego po tragicznej śmierci Profesora. Nagle teraz człowiek, którego wkład w dzisiejsze życie codzienne - żeby wspomnieć tylko medyczne zastosowania laserów czy wkład w krajową energetykę - okazuje się szkodliwy dla "dobrej zmiany"...

Stanowczo protestuję przeciwko odebraniu ulicy Sylwestra Kaliskiego jej nazwy. Mam nadzieję, że projektodawcy tego pomysłu wycofają się z niego. Inaczej historia umieści ich na biegunie przeciwnym do zajmowanego przez Sylwestra Kaliskiego, na biegunie przeciwnym do geniusza.

(Warszawa, 2017-11-19)

#183

Piłsudski, na którego tak chętnie powołują się będący obecnie u władzy, powiedział: "Naród, który nie sza­nuje swej przeszłości nie zasługu­je na sza­cunek te­raźniej­szości i nie ma pra­wa do przyszłości". Dlatego też uważam, że jeśli społeczność akademicka Naszej Uczelni pozwoli na usunięcie w nicość historii tej jedynej w swoim rodzaju Akademii (co czynią co niektórzy np. usuwając portrety Rektorów z sali Senatu) to stracimy moralne prawo do dalszego istnienia.

(Warszawa, 2017-11-20)

#185

NIE ZGADZAM SIĘ ABY NAZWA MOJEJ ULICY BYŁA ZMIENIANA. KALISKI TO CZŁOWIEK ZASŁUŻONY DLA TEJ CZĘŚCI WARSZAWY!!

(Warszawa, 2017-11-20)

#187

- brak konsultacji społecznej
- arbitralne i doktrynalne ustanowienie zmiany nazwy ulicy)(tendencje dyktatorskie)(typowo polityczno-urzędnicze)
-brak przedstawionego publicznie uzasadnienia konieczności tej zmiany
-

(Warszawa, 2017-11-20)

#190

Bez sensu jest narażanie mieszkańców na koszty oraz takie zamieszanie. Po latach będzie się te nazwy przywracać.

(Warszawa , 2017-11-20)

#194

Był PORZĄDNYM człowiekiem, zdolnym i mądrym naukowcem, PATRIOTĄ POLSKI, który zginął w niewyjaśnionych okolicznościach

(05-123 Chotomów, 2017-11-20)

#200

1. Profesor Kaliski był osobą i pozostaje postacią trwale wrośniętą w otoczenie Wojskowej Akademii Technicznej oraz Bemowo, podobnie jak i pułkownik Boerner w Borenerowo. 2. Zasługi i winy trzeba umieć ważyć mając na uwadze perspektywę pokoleń, które wcześniej czy później przejmą po nas schedę. 3. Generał WItold Urbanowicz nie zasłużył sobie na honorowanie jego Imienia i zasług w tak kontrowersyjnych okolicznościach.

(Warszawa, 2017-11-20)