Domagamy się budowy stacji Łódź Centrum
Skontaktuj się z autorem petycji
Temat pod dyskusję został automatycznie utworzony do petycji Domagamy się budowy stacji Łódź Centrum
Gość |
#272015-06-21 11:38ponieważ powstanie przystanku jest bardzo ważne dla wszystkich łodzian |
Gość |
#292015-06-21 18:19Petycja ta powinna byc naturalna kontynuacja inwestycji: budowa dworca fabrycznego |
Gość |
#312015-06-22 08:54Łódź po latach zapaści z trudem nabiera rozpędu. To rozwiązanie pozwoli na szybszy rozwój, mobilność mieszkańców regionu wzrośnie. Rozwiązanie to same korzyści dla miasta i województwa. |
Gość |
#322015-06-22 09:24Uważam, że jest niezbędna dla pełniejszego rozwoju i bycia miastem na wojewódzką skale. |
adam |
#35 Re:2015-06-22 20:22
Metro dla Łodzi. Tunel średnicowy powinien mieć stacje kolejowe co kilkaset metrówUwagi do inwestycji "Budowa tunelu średnicowego w m. Łodzi"
A. Fularz |
Gość |
#362015-06-22 23:21Łódź potrzebuje stacji Centrum. Tylko po to by nam wszystkim żylo sie łatwiej. |
Gość |
#372015-06-23 14:13Budowę Łódź Centrum należy rozpatrywać jako długoterminową inwestycję pokoleniową i w ten sposób okaże się możliwa do realizacji. Jeśli Łódź ma się w perspektywie kilkunastu lat rozwinąć nie może odkładać takich projektów na pół wieku ale zacząć teraz. |
Gość |
#382015-06-23 15:07Bo to ważna rzecz, duża szansa dla Łodzi. Nie można tego zaprzepaścić. |
Gość |
#392015-06-24 01:19Po za przystankiem Centrum , powinny powstać jeszcze przystanki przy Żeligowskiego/Zielona i Manufakturze |
Gość |
#422015-06-24 21:38rozumiejąc zdanie mieszkańców Łodzi budowa stacji Łódz Centrum poprawi codzienne przemieszczanie się nie tylko z jednego krańca miasta Łodzi na drugi ale daje możliwość dostania się do miasta mieszkańców pod łódzkich miejscowości jako przykład stacji w centrum miasta która ułatwiła życie codzienne jest Gdańsk a konkretnie chodzi o stację Gdańsk Śródmieście |
Gość |
#432015-06-24 22:04To kluczowa inwestycja dla rozwoju i rewitalizacji Łodzi. Żeby tunel średnicowy miał sens powinien mieć tę stację. |
Gość |
#462015-06-25 19:46Stacja w centrum pozwoli mi na skrócenie dojazdu z domu do centrum/ z centrumm do domu z obecnych 60 minut do 15-20 minut.Będzie to dla mnie cenne, zwłaszcza, że bywam w centrum kilka razy w tygodniu. |
Gość |
#482015-06-26 07:40Pochodzę z województwa łódzkiego, znam dobrze ułomny układ sieci kolejowej w Łodzi. Tylko tunel z minimum jednym przystankiem pod centrum jest właściwym rozwiązaniem dla tego miasta. |
Gość |
#492015-06-26 09:19Budowa tunelu średnicowego, który stanowi drugi etap inwestycji dworca Łódź Fabryczna i węzła multimodalnego, powinien pozwolić na zdyskontowanie dotychczas poniesionych przez PKP PLK SA, Miasto Łódź oraz Urząd Marszałkowski nakładów inwestycyjnych w infrastrukturę transportową i jej eksploatację poprzez udrożnienie w skali kraju połączeń kolejowych północ-południe i wschód-zachód w regionie łódzkim, poprawę dostępności mieszkańców aglomeracji łódzkiej do transportu kolejowego oraz zwiększenie udziału transportu kolejowego w strukturze transportu aglomeracji łódzkiej. Przebudowa węzła kolejowego dużego miasta powinna być obliczona na dziesięciolecia przewidywalnego rozwoju i dopasowana do jego celów strategicznych. Obsługa kolejowa w naturalny sposób powiązana jest z regionem, krajem i siecią europejską. Zgodnie z prawidłami zrównoważonego rozwoju, powinna stać się podstawowym atrybutem regionu i jego ośrodka – miasta metropolitalnego. Decyzja o wyborze wariantu realizacji tunelu kolejowego pod centrum Łodzi, w zakresie liczby i lokalizacji przystanków pośrednich, wymaga zatem integracji działań centralnych i lokalnych. Wymaga skoordynowania długookresowego planowania w celu osiągnięcia zrównoważonego i efektywnego systemu transportu pasażerskiego kraju, regionu i aglomeracji. Regionalna strategia Rozwoju Transportu 2020 nosi podtytuł: „Łódzkie dostępne” i zakłada priorytety dla transportu kolejowego realizowane poprzez rozbudowę systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, kolejne etapy modernizacji istniejących i budowy nowych przystanków jako węzłów multimodalnych, sprzyjających poprawie dostępności do przewozów koleją. Lokalizacja przystanków kolejowych w centrum miasta jest strategicznym atutem tunelu w systemie. Wariant bez przystanków jest niewykorzystaniem faktu budowy tunelu średnicowego pod centrum miasta. Mankamentem wariantu z jedną stacją Ogrodowa (projektowana stacja o długości peronów =400m) jest zarówno jej przewymiarowanie, jak i lokalizacja peryferyjna w stosunku do osi transportowych miasta. Najbardziej sprawnym, wpisującym się w cele strategiczne całości programu inwestycyjnego jest wariant trzeci, z przystankiem Zielona, zlokalizowanym na przecięciu z Łódzkim Tramwajem Regionalnym, o prognozowanym potoku pasażerów rzędu 14,5 tys/dobę. Modernizacja pierwszego etapu ŁTR była realizowana w ramach projektu unijnego, obecnie przygotowywana jest aplikacja dla drugiego etapu, w którym Łódź razem ze Zgierzem, Pabianicami i Ksawerowem składa projekt rozbudowy tej linii tramwajowej. Projekt ŁTR i projekt tunelu średnicowego mając wspólny przystanek, jako węzeł intermodalny, wspomagałyby argumentację na rzecz obydwu projektów. Lokalizacja przystanku na przecięciu z najważniejszą linią tramwajową w mieście i aglomeracji, 200 metrów od ul. Piotrkowskiej, w pobliżu wielu urzędów i instytucji gwarantowałaby dużą frekwencję pasażerów i pozwoliłaby tym ostatnim na szybki i komfortowy dojazd z wielu oddalonych punktów aglomeracji łódzkiej do samego centrum Łodzi. Kolej – zamiast, jak obecnie, marginalnym – stałaby się jednym z podstawowych środków transportu. Właściwa, zdaniem Miasta i Województwa, lokalizacja przystanków osobowych zapewni wzrost liczby pasażerów w kolejach o ponad 14 tys. pas/dobę w stosunku do wariantu bez przystanków. Lokalizacja przystanków nie narusza, a uzupełnia funkcje węzła multimodalnego Łódź Fabryczna, stanowiąc o zwiększeniu dostępności do kolei. Biorąc pod uwagę fakt, że po wybudowaniu tunelu Łódź Fabryczna będzie węzłem zlokalizowanym na skrzyżowaniu dwóch dużych ciągów przewozowych: Białystok/Lublin–Warszawa-Łódź-Wrocław/Poznań oraz Trójmiasto-Bydgoszcz-Toruń-Łódź-Częstochowa-Katowice/Kraków lokalizacja przystanków na linii średnicowej zwiększy atrakcyjność dworca jako punktu przesiadkowego w ruchu dalekobieżnym. Lokalizacja wskazanego przystanku osobowego jest możliwa technicznie po wprowadzeniu niewielkiej korekty niwelety w rejonie ulicy Zielonej, korekty mieszczącej się w zakresie obowiązującej Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach Realizacji Inwestycji. Wskazane uzupełnienie badań geologicznych i zakresu ekspertyzy stanu technicznego budynków w korytarzu skorygowanej linii może być wykonane w czasie nie naruszającym obecnych harmonogramów projektowania i ogłoszenia postępowania przetargowego na realizację inwestycji w trybie projektuj i buduj jeszcze w bieżącym roku. |
Gość |
#502015-06-26 12:26Bo od lat widzę jak marnowane są publiczne środki na inwestycje niepełne, bez śladu przewidywania przyszłych potrzeb, ba niewystarczające na potrzeby już zaistniałe! Jak Łódź dusi się od niedoinwestowania, braku jakiegokolwiek rozmachu w podejmowanych działaniach, co owocuje brakiem perspektyw dla jej mieszkańców i zmniejszającą się liczbą mieszkańców. |
|
Apel o kontynuację budowy CPK
DELEGALIZACJA PiS – podpisz obywatelski projekt ustawy! Powiedz NIE Kaczyńskiemu i partii Ziobry | checkPRESS.pl
Otwarcie przejścia granicznego w Kuźnice
Petycja dotycząca wyboru pełnomocnika ds.Osób z Niepełnosprawnościami w nowym rządzie
Bronimy Sanktuarium w Gietrzwałdzie-PETYCJA DO WOJEWODY WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO
Tramwaj na Ołtaszyn / Partynice + Wysoką.
Czy jest jakaś rzecz, którą pragniesz zmienić?
Milczenie nie powoduje zmiany. Autor tej petycji zajął stanowisko i podjął działanie. Zrobisz to samo? Zapoczątkuj ruch społeczny, tworząc petycję.
Stwórz własną petycjęInne petycje, które mogą cię zainteresować
DELEGALIZACJA PiS – podpisz obywatelski projekt ustawy! Powiedz NIE Kaczyńskiemu i partii Ziobry | checkPRESS.pl
1986 Utworzone: 2024-05-16
Uznanie kompetencji i samodzielności oraz nieograniczanie praw wykonywania zawodu Higienistek Stomatologicznych.
1521 Utworzone: 2024-05-15
OPOWIADAMY SIĘ ZA WYCHOWANIEM DO WARTOŚCI W SZKOLE - RELIGIA LUB ETYKA DLA KAŻDEGO UCZNIA
1086 Utworzone: 2024-05-02
Apel o kontynuację budowy CPK
93681 Utworzone: 2023-12-02
Apel
73 Utworzone: 2021-07-15
Petycja o użyczenie działki gminnej na rzecz społeczności Komorowa
279 Utworzone: 2024-05-10
„Oddajcie Kamionkę!” Petycja przeciwko likwidacji Domu Studenckiego „Kamionka” w Krakowie
1701 Utworzone: 2024-04-03
Całoroczne Lodowisko Szczecin - Jestem na TAK
146 Utworzone: 2024-05-13
Neo-sędziowie nie są sędziami!
1494 Utworzone: 2024-05-11
Uchrońmy Przed Wycinką Lasy Nieporęckie
31 Utworzone: 2024-05-18
Apel do Prezydenta RP o prawne uznanie języka śląskiego
330 Utworzone: 2024-05-17
Renta socjalna dla osób z ubytkiem słuchu
1672 Utworzone: 2024-05-09
Poczta Magdalenka i Lesznowola
88 Utworzone: 2024-05-18
Apel do Wojewody Opolskiej Moniki Jurek o odwołanie OWKZ.
23 Utworzone: 2024-05-19
Budowa bezpiecznego przejścia dla pieszych przez tory kolejowe na ulicy Stalowej we Wrocławiu
305 Utworzone: 2024-03-25
Ocalmy lasy w gminie Tarczyn
18 Utworzone: 2024-05-19
Sprzeciw wobec planów wylesienia niemal 1000 hektarów lasu w gminie Stalowa Wola pod budowę zakładów przemysłowych
255 Utworzone: 2024-05-15
Głos sprzeciwu rodzica dziecka z zespołem PANS i PANDAS oraz chorobami współistniejącymi (spektrum autyzmu, Borelioza z Lyme, ko-infekcje, padaczka) wobec braku dostatecznej opieki medycznej
371 Utworzone: 2024-05-12
Wniosek o wyznaczenie przejscia dla pieszych na Łączniku Długołęka w Mirkowie
178 Utworzone: 2024-05-13
Apel - grusze jako pomniki przyrody na Górczynie
10 Utworzone: 2024-05-19