Grunwaldzka: TAK dla drogi rowerowej i ułatwień dla tramwajów!
Skontaktuj się z autorem petycji
Temat pod dyskusję został automatycznie utworzony do petycji Grunwaldzka: TAK dla drogi rowerowej i ułatwień dla tramwajów!
Michał |
#2 Obrona projektu?2016-02-22 13:27Mam nadzieję, że w razie fali głosów negatywnych (bluzgi / inwektywy będą pewnie ignorowane, ale kulturalne głosy też się pojawiają) miasto będzie potrafiło projekt (w części problematycznej przy Matejki) obronić, poprzeć odpowiednimi wyliczeniami, animacjami / analizami dotyczącymi rozkładu ruchu samochodowego przed i po... Wiadomo, że kształt granicznych skrzyżowań odcinka Bałtyk - Matejki się nie zmieni, korek samochodowy po prostu będzie miał inny kształt, przepustowość trasy się nie zmieni. Trzeba tylko potrafić to wytłumaczyć kierowcom, taksówkarzom, niektórym radnym i redaktorom poznańskich dzienników :-) Bo szkoda by było, gdyby ten projekt upadł z powodu głupiej wojenki politycznej. Na takie rozwiązania czekam w Poznaniu od dawna! W dni targowe przynajmniej tramwaj byłby środkiem transportu, na którym można by polegać. Teraz nie można polegać ani na tramwaju, ani na samochodzie, ani na rowerze bo nie ma gdzie się tam wcisnąć... |
Gość |
#32016-02-22 16:25Bo po Poznaniu jeździ o wiele za dużo samochodów, które niszczą miasto, zwłaszcza Śródmieście, i należy zrobić wszystko, żeby szybko i znacząco tę liczbę zmniejszyć. |
Marta Gość |
#42016-02-22 21:45Bardzo często poruszam się rowerem trasą wzdłuż Grunwaldzkiej, najczęściej na wysokości Matejki-Roosvelta. Ponieważ ten odcinek rzadko się korkuje, kierowcy bardzo mocno się rozpędzają, co jest dużym zagrożeniem dla rowerzystów poruszających się jezdnią. Liczne patrole policji uniemożliwiają jazdę po chodniku. Rozumiem, że jazda chodnikiem jest niezgodna z przepisami, jednak brakuje równowagi w ścisłej kontroli ruchu rowerzystów w tym rejonie, a notorycznym nieprzestrzeganiem ograniczeń prędkości przez kierowców samochodów. |
Gość |
#52016-02-23 06:32Sam jeżdżę samochodem i podpisując tą petycję szkodzę sobie, ale uważam, że tak trzeba. |
Krzysiek |
#6 Popieram2016-02-23 13:44Bo chcę jeździć na rowerze z Grunwaldu do centrum: do pracy, kina, teatru, knajpy. Na targi i komisariat też! |
Gość |
#82016-02-23 16:32samochód to mało efektywny środek transportu miejskiego, dajmy mieszkańcom wybór, postarajmy się o przestrzeń da innych rozwiązań komunikacyjnych |
Gość |
#102016-02-23 22:20Obecnie staram się omijać ulicę Grunwaldzką mimo tego iż jest to moja najkrótsza droga do pracy wybieram dłuższą o 2km ale bezpieczniejszą trasę. |
Gość |
#132016-02-25 19:05Pora przestać jedynie mówić o priorytecie komunikacji miejskiej, przestać tylko wpisywać to do strategii miasta. Pora wprowadzać usprawnienia dla tramwajów i autobusów w życie. Należy też dać mieszkańcom realną możliwość wybrania roweru jako środka komunikacji. Wystarczy pojechać 300 km na zachód by zobaczyć ile mieszkańców może zdecydować się na korzystanie z roweru. Należy też wtedy spojrzeć dlaczego taki środek transportu wybierają. W rezultacie takich zmian poprawiają się warunki wszystkim - także kierowcom. |
Gość |
#142016-02-26 07:54Bo rower > auto. Zdrowiej, taniej i oby w przyszłości bezpieczniej. |
rowerzystka z grunwaldzkiej |
#152016-02-26 11:21Nowoczesne miasta to właśnie miasta ze spójną infrastrukturą dla WSZYSTKICH użytkowników, nie tylko dla kierowców. Dlatego takich inicjatyw powinno być więcej. Zwłaszcza na drogach, gdzie szybkośc ruchu jest taka jak na Grunwaldzkiej (zwłaszcza na odcinku od r. Nowaka-Jeziorańskiego do Bułgarskiej) - tam jazda rowerem po jezdni jest wyjątkowo niebezpieczna! Przy okazji budowy drogi rowerowej trzeba też pamiętać o jednej ważnej kwestii - zieleń - niech nowa inwestycja nie stanie się pretekstem do wycinki drzew bez sadzenia nowych. One również mają duży wpływ na komfort jazdy rowerem, ale też na jakość życia mieszkańców! |
Ola |
#16 Mimo niechęci wprowadzić zmiany. Będą dla KAŻDEGO dobre.2016-02-26 11:32Biorąc przykład z innych miast, które mają te walki z kierowcami za sobą, należy mimo niechęci wprowadzić te zmiany. Za niecałe 5-6 lat WSZYSCY będą już przekonani, że to była dobra dezycja. Teraz tylko trudno sobie to wyobrazić, ale gdy widziało się już wyniki tych zmian w innych miastach, to ma się nadzieję również na Poznań. |
Gość |
#172016-02-27 08:23Po pierwsze BEZPIECZEŃSTWO Po drugie mniej STRESU Po trzecie więcej możliwości na zmniejszenie Ruchu Samochodów Pozdrawiam Maciej z Ognika |
Gość |
#182016-02-28 21:09Ponieważ zwiększy to bezpieczeństwo rowerzystów poruszających się ulicą Grunwaldzką i umożliwi wielu osobom dojazd do pracy/szkoły rowerem zamiast samochodem/ komunikacja miejską. |
Gość |
#192016-02-29 13:45Na własne oczy zobaczyłem w regionie Kolonia, Bonn w Niemczech że ile by się nie zaiwestowalo w drogi to i tak są one na koniec zatkane. Zwolennicy aut powinni tam odbywać lekcje poglądowe na złudna wygodę podróży autem czy to na krótszą czy to dalszą podróż. |
Maciej Gość |
#202016-02-29 21:44Bardzo słuszny apel, nie możemy pozwolić, żeby przez polityczne przepychanki i kompleksy paru posłów ucierpieli mieszkańcy i jakość życia w Poznaniu. |
Gość |
#212016-02-29 22:15ponieważ nie zgadzam się na zawłaszczanie przestrzeni miejskiej przez wąską grupę społeczną jaką są kierowcy samochodów osobowych |
Gość |
#222016-02-29 22:21ponieważ chcę polepszenia warunków dla pieszych i rowerzystów w poznaniu! |
|
Apel o kontynuację budowy CPK
Bronimy Sanktuarium w Gietrzwałdzie-PETYCJA DO WOJEWODY WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO
Tramwaj na Ołtaszyn / Partynice + Wysoką.
Apel do Andrzeja Dudy o zrzeczenie się urzędu
Petycja dotycząca wyboru pełnomocnika ds.Osób z Niepełnosprawnościami w nowym rządzie
Czy jest jakaś rzecz, którą pragniesz zmienić?
Milczenie nie powoduje zmiany. Autor tej petycji zajął stanowisko i podjął działanie. Zrobisz to samo? Zapoczątkuj ruch społeczny, tworząc petycję.
Stwórz własną petycjęInne petycje, które mogą cię zainteresować
Apel o kontynuację budowy CPK
92069 Utworzone: 2023-12-02
Chrońmy Wrotkowskich - Petycja do Prezydenta Miasta Lublin dotycząca likwidacji nierejestrowanych hodowli gołębi oraz zakazu hodowli gołębi w Lublinie
431 Utworzone: 2024-05-02
Protest przeciwko zamknięciu DW928 przez las Gostyń-Kobiór!
463 Utworzone: 2024-05-03
Manifest polonistów - więcej realnych cięć w podstawie programowej!
3609 Utworzone: 2024-04-26
Petycja w sprawie wprowadzenia zakazu reklamy piwa
12108 Utworzone: 2024-04-25
Przywrócić stare profilowe Mirosława Krzywochuj !
48 Utworzone: 2024-05-03
Petycja młodzieży oraz młodych naukowców o budowę Muzeum Historii Naturalnej w Polsce
53 Utworzone: 2024-05-01
Walka Lekarzy i Rodziców dzieci z mutacjami genetycznymi SYNGAP1, STXBP1, SLC6A1, TBC1D24, GABA i DNM1 o zatwierdzenie badań klinicznych nad Lekiem Ravicti i późniejszą refundacją tego leku.
7783 Utworzone: 2024-04-15
PETYCJA w sprawie PARKINGÓW przy UCK w Gdańsku
603 Utworzone: 2024-04-03
W obronie Pomników Przyrody i zieleni Muranowa
600 Utworzone: 2024-03-28
LASY WOKÓŁ BIELSKA-BIAŁEJ DLA LUDZI I PRZYRODY - NIE DO WYCINKI!
6113 Utworzone: 2024-03-06
Montaż progów zwalniajacych na ulicy Sadowej nr 2047K w obrębie trzech przejść dla pieszych oraz przystanku miejskiego.
46 Utworzone: 2024-05-03
Ułaskawienie 16 latka podejrzanego o próbe podpalenia synagogi
12 Utworzone: 2024-05-04
Petycja o wliczanie oceny z religii/etyki do średniej ocen oraz utrzymanie dotychczasowego wymiaru godzin z tych przedmiotów.
20981 Utworzone: 2024-02-02
UZNANIE PRZESZKODY W DZIAŁANIU STOLICY BENEDYKTA XVI I ZWOŁANIE KONKLAWE
15420 Utworzone: 2023-10-23
Cofnięcie decyzji o zaplanowanym zgromadzeniu na węźle Pyrzyce S3
3145 Utworzone: 2024-04-22
APEL DO PREZESA RADY MINISTRÓW w sprawie obwodnicy Miasta Olsztyn
503 Utworzone: 2024-04-22
Referendum o wyjście Rzeczypospolitej Polskiej z Unii Europejskiej
5597 Utworzone: 2024-02-17
Petycja w sprawie przywrócenia na antenę Antyradia programu Redaktora Pawła Lorocha "Gastrofaza" w Soboty i Niedziele w godz 10-13
1392 Utworzone: 2024-02-24
Petycja o rozpoczęcie budowli dirt parku w Otwocku
31 Utworzone: 2024-05-02