Apel o utrzymanie Międzynarodowego Festiwalu Dialog Wrocław

Komentarze

#2

Apeluję o DIALOG!

Izabela Duchnowska (Wrocław, 2021-10-12)

#11

Chce zeby tak wspanialy ,
miedzynarodowy festiwal odbywal sie we Wroclawiu i byl naszą kulturalną wizytowką!!To mozliwosc rozwoju ,wymiany mysli,spotkań-dialogu mieddynarodowego!!Kultura odroznia nas od zwierząt!

Marzena Kopczynska Urlich (Wroclaw, 2021-10-12)

#12

Oddałam spore pokłady energii jako wolontariusz festiwalu, by wspierać tak wartościowe wydarzenie

Karolina Dukiel (Wrocław, 2021-10-12)

#18

Podpisuje ponieważ festiwal Dialog jest unikatowym wydarzeniem na skale światową i uważam iż warto aby pozostał na mapie naszego miasta!!!
Wartościowy, jedyny, łączący!!!
Wrocław miastem spotkań!!!(?)

Anna Kieca (Wroclaw, 2021-10-12)

#20

Dialog jest jednym z najwanIejszych festiwali teatralnych w tym kraju od lat. I zdecydowanie jego "formuła się NIE wyczerpała".

Jan Hussakowski (Warszawa, 2021-10-12)

#30

Festiwal Dialog to dla mnie same olśnienia od Alana Platel po Luka Percevala. Wyjątkowe wydarzenie, marka dużego formatu

Adam Kamiński (Wrocław, 2021-10-12)

#35

nie da się "wyczerpać" dialogu...

Magdalena Jaskulowska (Wrocław, 2021-10-12)

#43

Dialog jest konieczny, jako festiwal również...

Cezary Studniak (Chrząstawa Wielka, 2021-10-12)

#58

Dialog jest potrzebną inicjatywą kulturalną dla miasta, regionu, Polski i ich obecności w dyskursie międzynarodowym, formuła się nie wyczerpała, wręcz przeciwnie - przez te wszystkie lata nabrała wyraźnego kształtu współtworząc żywą tkankę miasta

Nina Karniej (Floriana , 2021-10-12)

#62

To jedno z ważniejszych wydarzeń kulturalnych Wrocławia.

Beata Dębska (Wrocław, 2021-10-12)

#64

Nie zgadzam się na prowincjonalizację polskiej kultury i polskiego teatru.

Jędrzej Piaskowski (Warszawa, 2021-10-12)

#68

To dla mnie najważniejsza wrocławska impreza kulturalna.

Michał Bojanowski (Wrocław , 2021-10-12)

#74

Dialog musi zostać!

Łukasz Wójcik-Zawierucha (Wrocław, 2021-10-12)

#76

Ten Festiwal to cząstka mojego życia, to moje doświadczenie, to moje inspiracje, moje sny, moje marzenia, moja złość (czasem) ale zawsze to coś o co warto się spierać dlaczego warto jeszcze mieszkać we Wrocławiu.

Marek Kocot (Wrocław, 2021-10-12)

#80

Bo Dialog jest potrzebny.

Anna Pytlok (Wrocław, 2021-10-12)

#85

To uczta teatralna, na którą czekam zawsze, nowe treści i formy w wysokiej jakości.

Joanna Pietras (Zwanowice , 2021-10-12)

#100

Uwazam ze ten festiwal to wizytowka miasta i jest na świetnym poziomie

Dorota Wink (Wroclaw, 2021-10-12)

#102

Dialog powinien być utrzymany - to bardzo symboliczne...

Agata Saraczyńska (Wrocław, 2021-10-12)

#103

Podpisuje się sercem
Podpisuje się za Dialogiem
Podpisuje !!!

Pawel Smagala (Chełm, 2021-10-12)

#104

Podpisuję, ponieważ uczestniczyłam w tym festiwalu, to część naszej artystycznej historii i chcę by nadal trwała!

Magdalena Bocianowska (Warszawa, 2021-10-12)

#105

ten festiwal jest niesamowity

tomasz jakub sysło (Wrocław, 2021-10-12)

#108

Apeluję i żądam kontynuacji Festiwalu!

Orfeusz Rafał Jakubiszyn (Wrocław, 2021-10-12)

#117

To najważniejsze wydarzenie teatralne we Wrocławiu bez niego już nic nie będzie.

Elżbieta Huculal (Oborniki Śląskie, 2021-10-12)

#120

Wrocław miastem spotkań? Bez Dialogu, cóż to za spotkania?

Andrzej Małyszko (Wrocław, 2021-10-12)

#133

Jest to wyjątkowa i bardzo potzebna impreza .

Ewa Cygoń (Wrocław , 2021-10-12)

#139

Jestem aktywnym uczestnikiem kultury i to wydarzenie jest dla mnie bardzo ważne!

Dorota Glac (Warszawa, 2021-10-12)

#152

Festiwal wolnego słowa i wypowiedzi artystycznej. Sensualny, subtelny, a czasem polityczny i burzliwy. Zawsze bezkompromisowy, ale o różnych środkach wyrazu. Wnoszący co dwa lata do mojego życia materiał, z którym te 2 lata można było pracować, rozmawiać, wspominać, wzruszać się i z zadyszką wyczekiwać kolejnego. Doświadczać. Przekraczać.
Wrocław był jednym wielkim teatrem o kilku filarach: Teatr Polski we Wrocławiu, Dialog Festiwal, Instytut Grotowskiego (jeszcze się trzyma). Żyłam w najpiękniejszym i najbardziej teatralnym Mieście na W: "chciałam Ci sztukę i śpiewać co rano, a Ty mi eksmisję na bruk kulturalną" (https://youtu.be/XXIBxKj80qk).
Piszę to z głębokim smutkiem i łzami w oczach, bo nigdy nie doświadczałam takiej potęgi TEATRU jak przez te 11 lat życia we Wrocławiu w latach 2007-2018. Dialog Festiwal wnosił w moje życie, w życie młodej kształtującej się osoby, najgłębsze i najmocniejsze refleksje nad światem i życiem. Teatralne doświadczenia we Wrocławiu mnie ukształtowały i wychowały. Zbudowały mnie i mój świat wartości. Dały mi coś, czego nie doświadczyłam nigdy wcześniej wychowując się w małym mieście. Teatr ma moc. Performans ma moc. Dlatego jest niebezpieczny i niewygodny.
Coś się wtedy łamało. Najbardziej polityczna edycja w 2017 roku (rok mojego politycznego performansu na PPA!), jesienią 2016 Teatr Polski we Wrocławiu dostał się pod zabór morawski i dziś działa jako Teatr Polski w Podziemiu / Polski Theatre in the Underground. Jesienią 2016 pierwsze Strajki Kobiet. A kto jesienią 2017 roku pamięta przeszukiwanie plecaków, rejestrację dowodem osobistym na spektakl, przebijanie się przez ochronę i przez.. pielgrzymkę i kordon faszystów pod Impartem, żeby zobaczyć Friljcia? Kto pamięta autokary widzek_ów do Krakowa, żeby zobaczyć Wroga Ludu, bo włodarze ucięli kasę i taniej było wieźć publiczność a nie spektakl? To nie teatr się zmienił, tylko nastroje społeczne. Edycja 2019 została odwołana. Kolejno kopnięto w dupę Tomka Kireńczuka. Edycja 2021 jest ostatnią.
Teatr kończy się bezpowrotnie? Wrocław się kończy? Dialog się kończy? Kończy się dialog?
Wymienię chaotycznie kilka spektakli, które od 2007 roku wyryły mi na zawsze ślad w sercu. Wymieniam je z ogromną wdzięcznością wobec osób, dzięki którym mogłam to zobaczyć.
Dziękuję...
Za EXHIBIT B z Kapsztadu/RPA, który pozostawię bez komentarza. Tego nie da się opowiedzieć. To trzeba przeżyć. Najmocniejsza rzecz jakiej kiedykolwiek doświadczyłam. Kiedykolwiek.
Za przejmujący monodram Silvii Calderoni łamiący na zawsze myślenie o binarności, za jej szczerą opowieść o byciu middlesex, za publiczny i wielokrotny coming out.
Dziękuję za to, że mogłam na przestrzeni kilku lat zobaczyć spektakle Toneelgroep Amsterdam w reżyserii Iva van Hove: TRAGEDIE RZYMSKIE, za totalne KINGS OF WAR, ROSJANIE!, SZEPTY I KRZYKI, PO PRÓBIE / PERSONA.
Za absolutne doświadczenie perfekcji i formy: EN AVANT MARCHE Alaina Platela.
Za wszystkie spektakle oparte na tekstach Sary Kane.
OPUS NR. 7 Dmitra Krymova za najbardziej transformacyjne doświadczenia lalki w teatrze. Za polityczność lalki. Za Szostakowicza.
Za doświadczenie każdego zmysłu (zapach) u Castellucciego i obsranego boga.
Za oglądanie wybitnej, absolutnie w y b i t n e j Chris Nietvelt co 2 lata w różnych rolach.
Za nieoczywisty język teatralny: TRZY SIOSTRY z Munchner Kammerspiele, LEONCE I LENA z Węgier.
Za Gardenię, czyli queery na scenie.
Za spektakle z Libanu, RPA, Chile, Nowej Zelandii, Estonii...
Za spektakl o Tutsi i Hutu, za spektakl o Czarnym Marcu w Rumunii, za spektakl o masakrze w Srebrnicy.
Za W JEJ USTACH KAMIENIE rytualny spektakl o prawach kobiet językiem Maorysek.
Za spektakl w polskim języku migowym.
Za IDIOTĘ Nekrosiusa - weryzm totalny.
Za bardzo trudne i nie do wytrzymania WARUM, przez które jednak ciągle się zastanawiam, czy to spektakl był nie do wytrzymania, czy rzeczywistość.
Na zdjęciu nie ma programu z 2013 roku, zapamiętałam, że tamtej edycji z przyczyn finansowych programów nie drukowano. Na pewno wtedy zobaczyłam po latach i na pierwotnej scenie OCZYSZCZONYCH Warlikowskiego. Na pewno było wtedy sporo Sary Kane, była Kleczewska, coś z Meksyku i EXHIBIT B właśnie.

Pocałuj mnie w duszę Miasto na W... / MICUŁA

Karolina Micuła (Warszawa, 2021-10-12)

#159

Zapowiedz likwidacji festiwalu w czasie postpandemii i erozji demokracji w Polsce to działanie krotkowzroczne i poglębiajace spoleczną depresję. dzis festiwale sa kolem zamachowym dla powrotu kultury w intensywny spoleczny obieg. wiedza to wszyscy na świecie. zapomnianowe we Wrocławiu.

Bartosz Szydłowski (Kraków, 2021-10-13)

#164

Inaczej nie można postąpić

Marcin Murzyński (Wrocław, 2021-10-13)

#174

Wrocław potrzebuje Dialogu

Marcin Dobrowolski (Wrocław, 2021-10-13)

#179

Dialog jest unikalną na skalę Polski możliwością zapoznania się z najważniejszymi trendami w światowym teatrze. Nigdy nie byłoby mnie stać, by obejrzeć te wszystkie spektakle za granicą. Dialogowi zawdzięczam wysoki poziom mojej edukacji jako teatrologa.

Małgorzata Jabłońska (Kraków , 2021-10-13)

#185

Najciekawsze przedstawienia ze świata i kraju. Ważne debaty o wyzwaniach przed którymi dziś stoimy. Do zmarnowania przy panującej w Polsce jałowej festiwalozie?

Beata Stasinska (Warszawa, 2021-10-13)

#187

Zamknięcie festiwalu uważam za niebywały skandal.

Tomasz Cymerman (Warszawa, 2021-10-13)

#189

Dialog we Wrocławiu :)

Mariusz Turchan (Wrocław, 2021-10-13)



Płatne ogłoszenie

petycja zostanie rozreklamowana wśród 3000 os.

Dowiedz się więcej...