Protest przeciwko zakończeniu współpracy z Dyrektorem Artystycznym Festiwalu ANIMATOR, Marcinem Giżyckim

Komentarze

#1

Festiwal ANIMATOR to najważniejszy międzynarodowy festiwal filmów animowanych w Polsce, którego rangę budował konsekwentnie przez 15 lat Marcin Giżycki. To bardzo ważne wydarzenie dla setek artystów oraz widzów w kraju, Europie i na innych kontynentach. Decyzja dyrektorki jest haniebnym ciosem zadanym polskiej kulturze.

Piotr Kardas (Łódź , 2022-07-15)

#3

Wara polityce od sztuki.

Anna Polińska (Łódź, 2022-07-15)

#5

Podpisując się pod każdym słowem tej petycji, chciałbym dodać, że Marcin Giżycki jako człowiek ogromnej wiedzy, mający kontakty na całym świecie, włożył mnóstwo sił, żeby stworzyć na festiwalu ANIMATOR prawdziwy międzynarodowy dialog (przede wszystkim zapraszając twórców i przedstawicieli środowiska filmowego z różnych krajów). Dialog bazujący na otwartości, szczerości i tolerancji.

Denis Viren (Moskwa, 2022-07-15)

#6

Dzięki Marcinowi Giżyckiemu festiwal Animator oprócz konkursu był miejscem edukacji filmowej. Poznawaliśmy mistrzów animacji ze świata oraz historię gatunku od jego prapoczątków a wszystko na najwyższym poziomie.

Małgorzata Bosek (Warszawa (Śródmieście), 2022-07-16)

#8

Animator to Festiwal rangi światowej, a Marcin Giżycki jest jego twórcą.

Jacek Kasprzycki (Poznań, 2022-07-16)

#10

Podpisuję się pod każdym zdaniem tej petycji.

Ewa Sobolewska (Poznań , 2022-07-16)

#15

Podpisuję się pod petycją. ANIMATOR to jedyny festiwal w Polsce o międzynarodowej renomie i profesjonalnej organizacji. Promuje polską animację i z roku na rok staje się coraz bardziej popularnym miejscem spotkań branży co dotychczas - niestety - częściej miało miejsce na zagranicznych wydarzeniach. ANIMATOR jest na silnej fali wznoszącej. Odwołanie pana Giżyckiego sprawia, że festiwal traci swój charakter, co sprawia że odchodzą najbliżsi współpracownicy.
P.S. Przypomina mi to nie tak dawną sytuację z Radiową Trójką...

Marcin Wasilewski (Gdańśk, 2022-07-16)

#16

Nie rozumiem skąd takie parcie na niszczenie wszystkiego co jest dobre i co działa! Podpisuję się pod każdym zdaniem petycji.

Joanna Jasińska - Koronkiewicz (Bukowiec, 2022-07-16)

#18

Wyrażam kategoryczny sprzeciw wobec decyzji o odwołaniu Marcina Giżyckiego! Tak się psuje kulturę!

Dariusz Pietrzak (Murowana Goślina, 2022-07-16)

#22

Popieram protest . Jestem ciekawy powodów decyzji Pani M. Kempy. Uważam, że bez kompetencji Marcina Giżyckiego festiwal ANIMATOR straci rangę, jaką zdołano wypracować przez lata jego funkcjonowania.

Wojciech Wojtkowski (Warszawa, 2022-07-16)

#26

Marcin stworzył festiwal Animator i jest bezprawiem usuwanie Go z funkcji dyrektora

Dorota Kózka-Burchardt (Gorzeszów, 2022-07-16)

#27

Podpisuję, bo nie rozumiem tej decyzji. Bez Marcina Giżyckiego to już nie będzie ten sam festiwal. Straci renomę i zmarnieje.

Tomasz Wojtkowski (Warszawa, 2022-07-16)

#31

Podpisuję się obiema rękami pod każdym zdaniem tej petycji i niezmiernie ubolewam nad tą żałosną sytuacją, gdy twórca i motor napędowy festiwalu, człowiek o wielkiej wiedzy i energii, rozległych kontaktach i olbrzymiej kulturze osobistej, które to cechy oddawał budowaniu festiwalu o randze światowej, jest nagle roli dyrektora artystycznego pozbawiony i to w jakże niewdzięcznym, nielicującym z jego pozycją i osiągnięciami stylu. Nie zauważam jakichkolwiek merytorycznych przesłanek do powzięcia przez panią dyrektor Estrady Poznańskiej takiej decyzji, ani też jakiegokolwiek uzasadnienia dla stylu, w jakim została przekazana Marcinowi Giżyckiemu. Bardzo źle wróży to także przetrwaniu MFFA Animator. Marcin Giżycki powinien zostać przywrócony na stanowisko dyrektora artystycznego festiwalu Animator z wielkimi przeprosinami!

Alicja Jodko (Wrocław, 2022-07-16)

#34

Tak się nie robi

Filip Kozaczuk (Warszawa, 2022-07-16)

#41

Marcin Gizycki to wspanialy i wielce zasluzony czlowiek dla polskiej kultury. A kim jest Pani Kepa? Trudno o niej znalezc jakiekolwiek informacje poza tym, ze jest dyrektorem. A w Polsce dyrektor instytucji panstwowej/samorzadowej ma wladze absolutna. Poznalem to na wlasnej skorze, gdy publicznie ujawnilem fakt ukrywania kradziezy publicznych srodkow przez tych co maja dyrektorska i ministerialna wladze. Marcin dostal 10 minut? Ja mialem wiecej szczescia bo az minut 15. Popieram ta petycje, choc nie wierze, ze w kraju gdzie wladza jest w rekach kumpli PIS-PO, jakakolwiek petycja zmieni mentalnosc tych co dostali sie do zlobu.

ZBIGNIEW RYBCZYNSKI (ARIZONA, 2022-07-16)

#44

Festiwal Animator był DO DZISIAJ najbardziej prestiżowym festiwalem animacji na mapie Polski. Spotykał twórców, producentów i teoretyków z całego świata, inspirował, wprowadzał powiew świeżości, budował mosty, przynosił owoce w postaci nowych projektów i partnerów filmowych czy naukowych, edukował, był żywą przestrzenią wymiany myśli, prezentował i ściągał do Polski ciekawych i oryginalnych filmowców z całego świata. DO DZISIAJ był synonimem najlepszej jakości, zawsze zorganizowany na najwyższym światowym poziomie tytanicznymi siłami garstki pracujących nad nim osób - jednocześnie otwarty na publiczność lokalną, która wypełniała kinowe sale. Zbudował go właśnie pan Marcin Giżycki. Sposób zakończenia z nim współpracy jest oburzający.
Rezygnacja z dotychczasowej formuły festiwalu byłaby katastrofą zarówno dla publiczności jak i środowiska filmowego w Polsce.

Ewa Borysewicz (Warszawa, 2022-07-16)

#61

Marcin Gizycki jest jedna z najbardziej kompetentnych osob w dziedzinie animacji.
Festiwal, ktory stworzyl, a ktorego mialem okazje byc jurorem i przewodniczacym jury
byl wzorowo zorganizowany. Goscil kazdorazowo wybitnych tworcow animacji z calego swiata. To zdecydowanie jasny punkt na mapie kulturalnej Polski!
Marek Wilczynski, kompozytor

Marek Wilczynski (Chicago, 2022-07-16)

#62

Jako dyrektor artystyczny Etiudy&Animy, drugiego - obok Animatora - międzynarodowego konkursu artystycznej animacji w naszym kraju wyrażam zdecydowany sprzeciw wobec decyzji dyrekcji Estrady Poznańskiej. Wieloletnia współpraca naszych festiwali dowodzi, że nawet w sytuacji naturalnej konkurencji między podobnymi imprezami możliwe jest porozumienie dla dobra ciagle nie dość docenianej dziedziny twórczej. Marcin Gizycki to najwyższej klasy autorytet w swojej dziedzinie i odsuwanie go to przejaw najwyższego barbarzynstwa, którym powinien zainteresować się bezpośrednio Minister Kultury obecnego rządu.
Pozdrawiam Cię Marcinie życząc z całego serca przede wszystkim zdrowia.

Bogusław Zmudzinski (Krakow, 2022-07-17)

#63

Decyzja o zwolnieniu Marcina Giżyckiego z funkcji dyrektora artystycznego festiwalu Animator pozbawiona uzasadnienia merytorycznego jest nieakceptowalna. Jakie argumenty stoją za nią? Zbyt wysoki poziom artystyczny? Zbyt wysoka pozycja festiwalu w Polsce i na arenie międzynarodowej? Zbyt duża popularność wśród publiczności i twórców animacji? Zbyt wiele chwały jaką przynosi producentowi - Estradzie Poznańskiej? Jednoosobowa decyzja p.Dyrektorki jest działaniem na szkodę instytucji, którą prowadzi, a także szerokiej rzeszy beneficjentów festiwalu. Władze, którym podlega powinny dokładnie zbadać sprawę i podjąć stosowne kroki..

Malgorzata Sady (Warszawa, 2022-07-17)

#65

zdecydowanie popieram protest środowiska

Jerzy Kucia (Kraków, 2022-07-17)

#66

Poznań, miasto słynące dotąd z wartościowej tradycji kulturalnej, pielęgnujące i rozwijające ciekawe inicjatywy twórcze, dbałe o swoich Artystów i służące im na różne sposoby oraz szczycące się ich światowymi sukcesami, NAGLE wykonuje niezrozumiały manewr i - goszcząc Twórców filmów animowanych z całego świata - pozwala, by pani dyrektor ESTRADY w sposób urągający standardom cywilizowanego zachowania wydarła z rąk wspaniałego dyrektora ,,ANIMATORA" JEGO wielkie AUTORSKIE dzieło, budowane i ochraniane z ogromną pasją przez piętnaście lat. POZNANIU, napraw szybko tę niegodziwość, a artyści-twórcy i pasjonaci filmu animowanego spróbują Ci ten kompromitujący lapsus /być może/ zapomnieć. Mamy nadzieję, że ,,ESTRADA POZNAŃSKA" nie zmieni nazwy na ,,RING POZNAŃSKI" i nie zacznie proponować publiczności rozrywki typu wyścig w workach, bójka w kisielu czy przeciąganie liny!

Aniela, Wiktoria Lubieniecka (Wrocław, 2022-07-17)

#69

Marcin Giżycki współtworzył i wiele lat prowadził festiwal, który po niecałej dekadzie dostał kwalifikację oscarową. To się praktycznie nie zdarza. Rozumiem tę decyzję jako chęć zawłaszczenia stanowiska dla swoich, ale droga Estrado - tak to nie działa w świecie festiwali wysokiej klasy. To wydarzenie międzynarodowe, a nie upolityczniona spółeczka dla pociotków.

Anna Wróblewska (Warszawa, 2022-07-17)

#77

Festiwal Animator ma wielką renomę na cały świat. Miałam okazje być na nim jury oraz prowadzić warsztat filmu animowanego przez cały tydzień. Atmosfera, ludzie, filmy które są na nim pokazywane są naprawdę warte objazdu. Zakończenie TAK dobrej witryny dla Polski byłoby dramatyczne.

Sylwia Szkiłądź (Supraśl, 2022-07-17)

#81

Popieram protest środowiska.

Dorota Cieśla (Łódź, 2022-07-17)

#87

Skandaliczna decyzja. Nie widzę możliwości, by utrzymać światowy poziom festiwalu bez Marcina Giżyckiego - człowieka-instytucji i wybitnego znawcy kina animowanego.

Pawel Sitkiewicz (Gdansk, 2022-07-17)

#88

Osobowość Marcina Giżyckiego jest odzwierciedleniem wysokiej rangi festiwalu Animator.
To nieprawda, że nie ma ludzi niezastąpionych.
Podpisuję się pod każdym słowem zawartym w petycji.

Andrzej Leszczyński (Gdańsk, 2022-07-17)

#98

Podpisuje się pod petycją...

Janusz Paszek (Kraków, 2022-07-17)

#100

Marcin Giżycki , wraz z Wojciechem Makowieckim i niżej podpisanym należy do inicjatorów powołania Komitetu Obchodów 100 lecia urodzin Jana Lenicy w 2028 roku, którego jednym z elementów powinien być retrospektywny przegląd filmów Lenicy w Poznaniu

Zdzisław Schubert (Dąbrówka, 2022-07-17)

#103

.

Tadeusz Sobolewski (Warszawa, 2022-07-17)

#115

Nie rozumiem podjętej decyzji, wspieram festiwal Animator od jego początku i nie wyobrażam sobie tego wydarzenia bez Marcina Giżyckiego.

Natalia Rajszys (Warszawa, 2022-07-17)

#120

Marcin Giżycki to swietny dyrektor artystyczny a Festiwal Animator to znakomite wydarzenie...

Grzegorz Pleszynski (Bydgoszcz , 2022-07-18)

#121

Kompetencja, wiedza o animacji i twórcza postawa w kreowaniu wizerunku festiwalu, autorytet w środowisku polskim i na całym świecie, rozległe kontakty - to cechy Marcina Giżyckiego, odwołanego właśnie dyrektora festiwalu.

Piotr Dumała (Warszawa, 2022-07-18)

#130

ANIMATOR to niepodważalnie jedna z ikon kulturowych Poznania oraz jeden z najważniejszych festiwali animacji na świecie.
Czuję z festiwalem szczególną więź, bo to właśnie tam, podczas pierwszych edycji zetknęłam się z ambitnym kinem animowanym jak również poznałam wspaniałych twórców, którzy ukształtowali moje pozytywne nastawienie do świata filmu animowanego i pragnienie by stać się jego częścią. Z podziwem, rok po roku, przyglądałam się tłumom wiernych widzów (w dużej mierze znajomych nie związanych z filmem, ale doceniających pokazy) ściągających na pokazy oraz wydarzenia im towarzyszące i zapragnęłam aby stworzyć festiwal, z marzeniem, że kiedyś będzie mógł posiadać podobną moc i zaangażowanie widzów. Uważam, że ekipa Animatora, w tym dyrektor Marcin Giżycki, wykonali na przestrzeni lat absolutnie niesamowitą pracę i dowodem na to jest widoczne gołym okiem zaangażowanie poznaniaków i środowiska filmu.
Tak nagłe i nieuzasadnione zwolnienie dyrektora, w formie w której się to, jak rozumiem, odbyło, w dodatku przez instytucję kultury postrzegam jako skandaliczne.

Tessa Moult-Milewska (Londyn, 2022-07-18)

#131

Miałem przyjemność spotkać pana Marcina Giżyckim na Festiwalu Themersonów. Wybitny specjalista, świetny opowiadacz, pełen pasji i naturalnej ciekawości świata.

Radosław Łabarzewski (Płock, 2022-07-18)

#132

To chyba jakiś smutny żart!

Małgorzata Gałysz-Wróbel (Warszawa, 2022-07-18)

#138

Marcin Gizycki to wspanialy i wielce zasluzony czlowiek dla polskiej kultury. A kim jest Pani Kepa? Trudno o niej znalezc jakiekolwiek informacje poza tym, ze jest dyrektorem. A w Polsce dyrektor instytucji NIE panstwowej ma wladze absolutna. Poznalem to na wlasnej skorze, gdy publicznie ujawnilem fakt ukrywania kradziezy publicznych srodkow przez tych co maja dyrektorska i ministerialna wladze. Marcin dostal 10 minut? Ja mialem wiecej szczescia bo az minut 15. Popieram ta petycje, choc nie wierze, ze w kraju gdzie wladza jest w rekach kumpli z PO-PiS, jakakolwiek petycja zmieni mentalnosc tych co dostali sie do zlobu.

ZBIGNIEW RYBCZYNSKI (Arizona, 2022-07-18)

#147

Jako widz oraz twórca filmowy jestem zaniepokojony instrumentalnym traktowanirm dziedzictwa kulturowego jakim jest festiwal filmów animowanych Animator w Poznaniu przez instytucję Estrady Poznańskiej wyrażony poprzez nagłe usunięcie Dyrektora Artystycznego festiwalu.

Mikołaj Pilchowski (Warszawa, 2022-07-18)

#148

Animators around the world deserve a reasonable justification for this action

Mohamed Ghazala (Cairo, 2022-07-18)

#155

Zdecydowanie popieram protest. Marcin Giżycki jest niezwykle zasłużoną postacią dla polskiego filmu animowanego i powinien pozostać na stanowisku dyrektora artystycznego festiwalu ANIMATOR.

Michał Mróz (Warszawa, 2022-07-18)

#158

Festiwal "Animator "zaistniał 15 lat temu by wspierać kulturę filmową i rozwój filmu w "niefilmowym" Poznaniu. Ówcześni decydenci rozumieli taką potrzebę, dzisiejsi już nie. Zwolnienie wybitnego filmoznawcy i zasłużonego dyrektora to zły dla filmowego Poznania.

Hieronim Neumann (Poznań, 2022-07-18)

#162

Festiwal Animator pod przewodnictwem Marcina Giżyckiego, to nie tylko najwyższej rangi wydarzenie kulturalne, ale także wydarzenie edukacyjne o unikalnym i wyjątkowym charakterze.

Jacek Adamczak (Poznań, 2022-07-18)

#166

Nie wyrażam zgody na takie traktowanie człowieka, który oddał mnóstwo życia, energii i potu na stworzenie prestiżowego wydarzenia.

Gosia Lisiecka (Łódź, 2022-07-18)

#179

Pan Marcin Giżycki jest autorytetem w swojej dziedzinie, a jego wkład w rozwój Animatora jest bezcenny. Dyrekcja Estrady Poznańskiej najwyraźniej nie zdaje sobie sprawy z rangi festiwalu, który organizuje. Brak uzasadnienia i odwoływanie dyrektora festiwalu w trakcie trwania wydarzenia to haniebne postępowanie. Nikt nie zasługuje na takie traktowanie.

Maciej Misztal (Warszawa, 2022-07-19)

#182

podpisuję się pod każdym elementem petycji

Marcin Pieńkowski (Warszawa, 2022-07-19)



Płatne ogłoszenie

petycja zostanie rozreklamowana wśród 3000 os.

Dowiedz się więcej...