Domagamy się budowy stacji Łódź Centrum
Skontaktuj się z autorem petycji
Temat pod dyskusję został automatycznie utworzony do petycji Domagamy się budowy stacji Łódź Centrum
Gość |
#272015-06-21 11:38ponieważ powstanie przystanku jest bardzo ważne dla wszystkich łodzian |
Gość |
#292015-06-21 18:19Petycja ta powinna byc naturalna kontynuacja inwestycji: budowa dworca fabrycznego |
Gość |
#312015-06-22 08:54Łódź po latach zapaści z trudem nabiera rozpędu. To rozwiązanie pozwoli na szybszy rozwój, mobilność mieszkańców regionu wzrośnie. Rozwiązanie to same korzyści dla miasta i województwa. |
Gość |
#322015-06-22 09:24Uważam, że jest niezbędna dla pełniejszego rozwoju i bycia miastem na wojewódzką skale. |
adam |
#35 Re:2015-06-22 20:22
Metro dla Łodzi. Tunel średnicowy powinien mieć stacje kolejowe co kilkaset metrówUwagi do inwestycji "Budowa tunelu średnicowego w m. Łodzi"
A. Fularz |
Gość |
#362015-06-22 23:21Łódź potrzebuje stacji Centrum. Tylko po to by nam wszystkim żylo sie łatwiej. |
Gość |
#372015-06-23 14:13Budowę Łódź Centrum należy rozpatrywać jako długoterminową inwestycję pokoleniową i w ten sposób okaże się możliwa do realizacji. Jeśli Łódź ma się w perspektywie kilkunastu lat rozwinąć nie może odkładać takich projektów na pół wieku ale zacząć teraz. |
Gość |
#382015-06-23 15:07Bo to ważna rzecz, duża szansa dla Łodzi. Nie można tego zaprzepaścić. |
Gość |
#392015-06-24 01:19Po za przystankiem Centrum , powinny powstać jeszcze przystanki przy Żeligowskiego/Zielona i Manufakturze |
Gość |
#422015-06-24 21:38rozumiejąc zdanie mieszkańców Łodzi budowa stacji Łódz Centrum poprawi codzienne przemieszczanie się nie tylko z jednego krańca miasta Łodzi na drugi ale daje możliwość dostania się do miasta mieszkańców pod łódzkich miejscowości jako przykład stacji w centrum miasta która ułatwiła życie codzienne jest Gdańsk a konkretnie chodzi o stację Gdańsk Śródmieście |
Gość |
#432015-06-24 22:04To kluczowa inwestycja dla rozwoju i rewitalizacji Łodzi. Żeby tunel średnicowy miał sens powinien mieć tę stację. |
Gość |
#462015-06-25 19:46Stacja w centrum pozwoli mi na skrócenie dojazdu z domu do centrum/ z centrumm do domu z obecnych 60 minut do 15-20 minut.Będzie to dla mnie cenne, zwłaszcza, że bywam w centrum kilka razy w tygodniu. |
Gość |
#482015-06-26 07:40Pochodzę z województwa łódzkiego, znam dobrze ułomny układ sieci kolejowej w Łodzi. Tylko tunel z minimum jednym przystankiem pod centrum jest właściwym rozwiązaniem dla tego miasta. |
Gość |
#492015-06-26 09:19Budowa tunelu średnicowego, który stanowi drugi etap inwestycji dworca Łódź Fabryczna i węzła multimodalnego, powinien pozwolić na zdyskontowanie dotychczas poniesionych przez PKP PLK SA, Miasto Łódź oraz Urząd Marszałkowski nakładów inwestycyjnych w infrastrukturę transportową i jej eksploatację poprzez udrożnienie w skali kraju połączeń kolejowych północ-południe i wschód-zachód w regionie łódzkim, poprawę dostępności mieszkańców aglomeracji łódzkiej do transportu kolejowego oraz zwiększenie udziału transportu kolejowego w strukturze transportu aglomeracji łódzkiej. Przebudowa węzła kolejowego dużego miasta powinna być obliczona na dziesięciolecia przewidywalnego rozwoju i dopasowana do jego celów strategicznych. Obsługa kolejowa w naturalny sposób powiązana jest z regionem, krajem i siecią europejską. Zgodnie z prawidłami zrównoważonego rozwoju, powinna stać się podstawowym atrybutem regionu i jego ośrodka – miasta metropolitalnego. Decyzja o wyborze wariantu realizacji tunelu kolejowego pod centrum Łodzi, w zakresie liczby i lokalizacji przystanków pośrednich, wymaga zatem integracji działań centralnych i lokalnych. Wymaga skoordynowania długookresowego planowania w celu osiągnięcia zrównoważonego i efektywnego systemu transportu pasażerskiego kraju, regionu i aglomeracji. Regionalna strategia Rozwoju Transportu 2020 nosi podtytuł: „Łódzkie dostępne” i zakłada priorytety dla transportu kolejowego realizowane poprzez rozbudowę systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, kolejne etapy modernizacji istniejących i budowy nowych przystanków jako węzłów multimodalnych, sprzyjających poprawie dostępności do przewozów koleją. Lokalizacja przystanków kolejowych w centrum miasta jest strategicznym atutem tunelu w systemie. Wariant bez przystanków jest niewykorzystaniem faktu budowy tunelu średnicowego pod centrum miasta. Mankamentem wariantu z jedną stacją Ogrodowa (projektowana stacja o długości peronów =400m) jest zarówno jej przewymiarowanie, jak i lokalizacja peryferyjna w stosunku do osi transportowych miasta. Najbardziej sprawnym, wpisującym się w cele strategiczne całości programu inwestycyjnego jest wariant trzeci, z przystankiem Zielona, zlokalizowanym na przecięciu z Łódzkim Tramwajem Regionalnym, o prognozowanym potoku pasażerów rzędu 14,5 tys/dobę. Modernizacja pierwszego etapu ŁTR była realizowana w ramach projektu unijnego, obecnie przygotowywana jest aplikacja dla drugiego etapu, w którym Łódź razem ze Zgierzem, Pabianicami i Ksawerowem składa projekt rozbudowy tej linii tramwajowej. Projekt ŁTR i projekt tunelu średnicowego mając wspólny przystanek, jako węzeł intermodalny, wspomagałyby argumentację na rzecz obydwu projektów. Lokalizacja przystanku na przecięciu z najważniejszą linią tramwajową w mieście i aglomeracji, 200 metrów od ul. Piotrkowskiej, w pobliżu wielu urzędów i instytucji gwarantowałaby dużą frekwencję pasażerów i pozwoliłaby tym ostatnim na szybki i komfortowy dojazd z wielu oddalonych punktów aglomeracji łódzkiej do samego centrum Łodzi. Kolej – zamiast, jak obecnie, marginalnym – stałaby się jednym z podstawowych środków transportu. Właściwa, zdaniem Miasta i Województwa, lokalizacja przystanków osobowych zapewni wzrost liczby pasażerów w kolejach o ponad 14 tys. pas/dobę w stosunku do wariantu bez przystanków. Lokalizacja przystanków nie narusza, a uzupełnia funkcje węzła multimodalnego Łódź Fabryczna, stanowiąc o zwiększeniu dostępności do kolei. Biorąc pod uwagę fakt, że po wybudowaniu tunelu Łódź Fabryczna będzie węzłem zlokalizowanym na skrzyżowaniu dwóch dużych ciągów przewozowych: Białystok/Lublin–Warszawa-Łódź-Wrocław/Poznań oraz Trójmiasto-Bydgoszcz-Toruń-Łódź-Częstochowa-Katowice/Kraków lokalizacja przystanków na linii średnicowej zwiększy atrakcyjność dworca jako punktu przesiadkowego w ruchu dalekobieżnym. Lokalizacja wskazanego przystanku osobowego jest możliwa technicznie po wprowadzeniu niewielkiej korekty niwelety w rejonie ulicy Zielonej, korekty mieszczącej się w zakresie obowiązującej Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach Realizacji Inwestycji. Wskazane uzupełnienie badań geologicznych i zakresu ekspertyzy stanu technicznego budynków w korytarzu skorygowanej linii może być wykonane w czasie nie naruszającym obecnych harmonogramów projektowania i ogłoszenia postępowania przetargowego na realizację inwestycji w trybie projektuj i buduj jeszcze w bieżącym roku. |
Gość |
#502015-06-26 12:26Bo od lat widzę jak marnowane są publiczne środki na inwestycje niepełne, bez śladu przewidywania przyszłych potrzeb, ba niewystarczające na potrzeby już zaistniałe! Jak Łódź dusi się od niedoinwestowania, braku jakiegokolwiek rozmachu w podejmowanych działaniach, co owocuje brakiem perspektyw dla jej mieszkańców i zmniejszającą się liczbą mieszkańców. |
|
Apel do Prokuratora Generalnego Adama Bodnara
DELEGALIZACJA PiS – podpisz obywatelski projekt ustawy! Powiedz NIE Kaczyńskiemu i partii Ziobry | checkPRESS.pl
OTWARTY LIST DO PREZYDENTA DONALDA J. TRUMPA
Petycja dotycząca wyboru pełnomocnika ds.Osób z Niepełnosprawnościami w nowym rządzie
PETYCJA do Marszałka Hołowni ws. odmrożenia projektu ustawy dot. karania za propagowanie banderyzmu!
Petycja w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Ostrowa Tumskiego w Poznaniu
POMÓŻ NAM URATOWAĆ BIAŁY BUDYNEK !
Nauczyciel wychowania przedszkolnego to zawód – NIE dla zmian pod przykrywką ratowania systemu!
Czy jest jakaś rzecz, którą pragniesz zmienić?
Milczenie nie powoduje zmiany. Autor tej petycji zajął stanowisko i podjął działanie. Zrobisz to samo? Zapoczątkuj ruch społeczny, tworząc petycję.
Stwórz własną petycjęInne petycje, które mogą cię zainteresować
PETYCJA W SPRAWIE DOSTĘPU DO POMP INSULINOWYCH DLA CHORYCH NA CUKRZYCĘ PO UKOŃCZENIU 26 ROKU ŻYCIA
21796 Utworzone: 2025-03-17
Petycja mieszkańców o budowę bezpiecznego chodnika wzdłuż ul. Sołtysowskiej
97 Utworzone: 2025-09-14
Petycja mieszkańców Brynowa – wstrzymanie odstrzału dzików i działania ochronno-edukacyjne
217 Utworzone: 2025-09-13
W obronie Przedszkola "Iskierka" w Krakowie
770 Utworzone: 2025-09-11
CZAS ZAKOŃCZYĆ WSPÓŁPRACĘ MIAST POZNAŃ - RA'ANANA (IZRAEL)
957 Utworzone: 2025-08-29
DOSTĘP DO EDUKACJI I ROZWOJU BEZ WZGLEDU NA NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ NASZYCH DZIECI
12480 Utworzone: 2025-07-26
LIST OTWARTY w sprawie cofnięcia wypowiedzenia umowy dzierżawy nr GN.6845.4.2018 zawartej w dniu 10 października 2018 r.
1068 Utworzone: 2025-08-31
Obywatele przeciw zniesieniu dwukadencyjności
47 Utworzone: 2025-09-14
Nocne ograniczenie sprzedaży alkoholu
13779 Utworzone: 2025-09-03
Petycja ws wstrzymania przetargu na sprzedaż działki i przeznaczenie jej na cele społeczne
603 Utworzone: 2025-09-11
Petycja użytkowników dróg powiatowych ul. Piasecka (gm. Świdnik) i ul. Malwowej (gm. Głusk) oraz ul. Lipowej (gm. Głusk) w sprawie przebudowy skrzyżowań na skrzyżowania o ruchu okrężnym
317 Utworzone: 2025-09-12
OCHRONA LASÓW I BIORÓŻNORODNOŚCI W PSARACH WIELKICH
177 Utworzone: 2025-09-06
PETYCJA PRZECIWKO ODSTRZAŁOWI DZIKÓW NA TERENIE POWIATU OTWOCKIEGO
722 Utworzone: 2025-09-07
Nocna prohibicja we Włocławku
72 Utworzone: 2025-09-13
Kryty Skatepark w Poznaniu – Całoroczna Przestrzeń dla dzieci, młodzieży i dorosłych.
1167 Utworzone: 2025-09-10
za realizacją inwestycji
32 Utworzone: 2025-09-12
STOP hałaśliwym rajdom samochodowo-motocyklowym w Szczecinie
258 Utworzone: 2025-09-03
Petycja o zwiększenie częstotliwości kursowania autobusów linii 132
230 Utworzone: 2025-09-10
Zmiana trasy linii autobusowej L33
196 Utworzone: 2025-09-08
PETYCJA W SPRAWIE UWZGLĘDNIENIA MODERNIZACJI ORAZ WYDŁUŻENIA LINII TRAMWAJOWEJ NR 27 W RAMACH PERSPEKTYWY UNIJNEJ NA LATA 2028–2034
488 Utworzone: 2025-07-29