Domagamy się budowy stacji Łódź Centrum
Skontaktuj się z autorem petycji
Temat pod dyskusję został automatycznie utworzony do petycji Domagamy się budowy stacji Łódź Centrum
Gość |
#272015-06-21 11:38ponieważ powstanie przystanku jest bardzo ważne dla wszystkich łodzian |
Gość |
#292015-06-21 18:19Petycja ta powinna byc naturalna kontynuacja inwestycji: budowa dworca fabrycznego |
Gość |
#312015-06-22 08:54Łódź po latach zapaści z trudem nabiera rozpędu. To rozwiązanie pozwoli na szybszy rozwój, mobilność mieszkańców regionu wzrośnie. Rozwiązanie to same korzyści dla miasta i województwa. |
Gość |
#322015-06-22 09:24Uważam, że jest niezbędna dla pełniejszego rozwoju i bycia miastem na wojewódzką skale. |
adam |
#35 Re:2015-06-22 20:22
Metro dla Łodzi. Tunel średnicowy powinien mieć stacje kolejowe co kilkaset metrówUwagi do inwestycji "Budowa tunelu średnicowego w m. Łodzi"
A. Fularz |
Gość |
#362015-06-22 23:21Łódź potrzebuje stacji Centrum. Tylko po to by nam wszystkim żylo sie łatwiej. |
Gość |
#372015-06-23 14:13Budowę Łódź Centrum należy rozpatrywać jako długoterminową inwestycję pokoleniową i w ten sposób okaże się możliwa do realizacji. Jeśli Łódź ma się w perspektywie kilkunastu lat rozwinąć nie może odkładać takich projektów na pół wieku ale zacząć teraz. |
Gość |
#382015-06-23 15:07Bo to ważna rzecz, duża szansa dla Łodzi. Nie można tego zaprzepaścić. |
Gość |
#392015-06-24 01:19Po za przystankiem Centrum , powinny powstać jeszcze przystanki przy Żeligowskiego/Zielona i Manufakturze |
Gość |
#422015-06-24 21:38rozumiejąc zdanie mieszkańców Łodzi budowa stacji Łódz Centrum poprawi codzienne przemieszczanie się nie tylko z jednego krańca miasta Łodzi na drugi ale daje możliwość dostania się do miasta mieszkańców pod łódzkich miejscowości jako przykład stacji w centrum miasta która ułatwiła życie codzienne jest Gdańsk a konkretnie chodzi o stację Gdańsk Śródmieście |
Gość |
#432015-06-24 22:04To kluczowa inwestycja dla rozwoju i rewitalizacji Łodzi. Żeby tunel średnicowy miał sens powinien mieć tę stację. |
Gość |
#462015-06-25 19:46Stacja w centrum pozwoli mi na skrócenie dojazdu z domu do centrum/ z centrumm do domu z obecnych 60 minut do 15-20 minut.Będzie to dla mnie cenne, zwłaszcza, że bywam w centrum kilka razy w tygodniu. |
Gość |
#482015-06-26 07:40Pochodzę z województwa łódzkiego, znam dobrze ułomny układ sieci kolejowej w Łodzi. Tylko tunel z minimum jednym przystankiem pod centrum jest właściwym rozwiązaniem dla tego miasta. |
Gość |
#492015-06-26 09:19Budowa tunelu średnicowego, który stanowi drugi etap inwestycji dworca Łódź Fabryczna i węzła multimodalnego, powinien pozwolić na zdyskontowanie dotychczas poniesionych przez PKP PLK SA, Miasto Łódź oraz Urząd Marszałkowski nakładów inwestycyjnych w infrastrukturę transportową i jej eksploatację poprzez udrożnienie w skali kraju połączeń kolejowych północ-południe i wschód-zachód w regionie łódzkim, poprawę dostępności mieszkańców aglomeracji łódzkiej do transportu kolejowego oraz zwiększenie udziału transportu kolejowego w strukturze transportu aglomeracji łódzkiej. Przebudowa węzła kolejowego dużego miasta powinna być obliczona na dziesięciolecia przewidywalnego rozwoju i dopasowana do jego celów strategicznych. Obsługa kolejowa w naturalny sposób powiązana jest z regionem, krajem i siecią europejską. Zgodnie z prawidłami zrównoważonego rozwoju, powinna stać się podstawowym atrybutem regionu i jego ośrodka – miasta metropolitalnego. Decyzja o wyborze wariantu realizacji tunelu kolejowego pod centrum Łodzi, w zakresie liczby i lokalizacji przystanków pośrednich, wymaga zatem integracji działań centralnych i lokalnych. Wymaga skoordynowania długookresowego planowania w celu osiągnięcia zrównoważonego i efektywnego systemu transportu pasażerskiego kraju, regionu i aglomeracji. Regionalna strategia Rozwoju Transportu 2020 nosi podtytuł: „Łódzkie dostępne” i zakłada priorytety dla transportu kolejowego realizowane poprzez rozbudowę systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, kolejne etapy modernizacji istniejących i budowy nowych przystanków jako węzłów multimodalnych, sprzyjających poprawie dostępności do przewozów koleją. Lokalizacja przystanków kolejowych w centrum miasta jest strategicznym atutem tunelu w systemie. Wariant bez przystanków jest niewykorzystaniem faktu budowy tunelu średnicowego pod centrum miasta. Mankamentem wariantu z jedną stacją Ogrodowa (projektowana stacja o długości peronów =400m) jest zarówno jej przewymiarowanie, jak i lokalizacja peryferyjna w stosunku do osi transportowych miasta. Najbardziej sprawnym, wpisującym się w cele strategiczne całości programu inwestycyjnego jest wariant trzeci, z przystankiem Zielona, zlokalizowanym na przecięciu z Łódzkim Tramwajem Regionalnym, o prognozowanym potoku pasażerów rzędu 14,5 tys/dobę. Modernizacja pierwszego etapu ŁTR była realizowana w ramach projektu unijnego, obecnie przygotowywana jest aplikacja dla drugiego etapu, w którym Łódź razem ze Zgierzem, Pabianicami i Ksawerowem składa projekt rozbudowy tej linii tramwajowej. Projekt ŁTR i projekt tunelu średnicowego mając wspólny przystanek, jako węzeł intermodalny, wspomagałyby argumentację na rzecz obydwu projektów. Lokalizacja przystanku na przecięciu z najważniejszą linią tramwajową w mieście i aglomeracji, 200 metrów od ul. Piotrkowskiej, w pobliżu wielu urzędów i instytucji gwarantowałaby dużą frekwencję pasażerów i pozwoliłaby tym ostatnim na szybki i komfortowy dojazd z wielu oddalonych punktów aglomeracji łódzkiej do samego centrum Łodzi. Kolej – zamiast, jak obecnie, marginalnym – stałaby się jednym z podstawowych środków transportu. Właściwa, zdaniem Miasta i Województwa, lokalizacja przystanków osobowych zapewni wzrost liczby pasażerów w kolejach o ponad 14 tys. pas/dobę w stosunku do wariantu bez przystanków. Lokalizacja przystanków nie narusza, a uzupełnia funkcje węzła multimodalnego Łódź Fabryczna, stanowiąc o zwiększeniu dostępności do kolei. Biorąc pod uwagę fakt, że po wybudowaniu tunelu Łódź Fabryczna będzie węzłem zlokalizowanym na skrzyżowaniu dwóch dużych ciągów przewozowych: Białystok/Lublin–Warszawa-Łódź-Wrocław/Poznań oraz Trójmiasto-Bydgoszcz-Toruń-Łódź-Częstochowa-Katowice/Kraków lokalizacja przystanków na linii średnicowej zwiększy atrakcyjność dworca jako punktu przesiadkowego w ruchu dalekobieżnym. Lokalizacja wskazanego przystanku osobowego jest możliwa technicznie po wprowadzeniu niewielkiej korekty niwelety w rejonie ulicy Zielonej, korekty mieszczącej się w zakresie obowiązującej Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach Realizacji Inwestycji. Wskazane uzupełnienie badań geologicznych i zakresu ekspertyzy stanu technicznego budynków w korytarzu skorygowanej linii może być wykonane w czasie nie naruszającym obecnych harmonogramów projektowania i ogłoszenia postępowania przetargowego na realizację inwestycji w trybie projektuj i buduj jeszcze w bieżącym roku. |
Gość |
#502015-06-26 12:26Bo od lat widzę jak marnowane są publiczne środki na inwestycje niepełne, bez śladu przewidywania przyszłych potrzeb, ba niewystarczające na potrzeby już zaistniałe! Jak Łódź dusi się od niedoinwestowania, braku jakiegokolwiek rozmachu w podejmowanych działaniach, co owocuje brakiem perspektyw dla jej mieszkańców i zmniejszającą się liczbą mieszkańców. |
|
Apel o kontynuację budowy CPK
Petycja w sprawie uwolnienia księdza Michała Olszewskiego
List do Prezydenta Władimira Putina
DELEGALIZACJA PiS – podpisz obywatelski projekt ustawy! Powiedz NIE Kaczyńskiemu i partii Ziobry | checkPRESS.pl
Petycja o odwołanie Pawła Grzesiowskiego ze stanowiska Głównego Inspektora Sanitarnego
Tramwaj na Ołtaszyn / Partynice + Wysoką.
Petycja dotycząca wyboru pełnomocnika ds.Osób z Niepełnosprawnościami w nowym rządzie
Ustanowienie dnia 22 września Dniem Pamięci o Zagładzie Osób z Zaburzeniami Psychicznymi na terenach okupowanej Polski podczas II wojny światowej
POMÓŻ NAM URATOWAĆ BIAŁY BUDYNEK !
Czy jest jakaś rzecz, którą pragniesz zmienić?
Milczenie nie powoduje zmiany. Autor tej petycji zajął stanowisko i podjął działanie. Zrobisz to samo? Zapoczątkuj ruch społeczny, tworząc petycję.
Stwórz własną petycjęInne petycje, które mogą cię zainteresować
Protest pacjentów i ich rodzin oraz opiekunów - przeciw wejściu w życie Projektu Zarządzenia Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 11.07.2024 r., które zostało opublikowane w dniu 12.07.2024 r.
3566 Utworzone: 2024-07-15
O odebranie Orderu Orła Białego przyznanego Wołodymyrowi Zełenskiemu.
670 Utworzone: 2024-07-21
Apel o wprowadzenie wymagań egzaminacyjnych z lat 2023-2024 na maturze z matematyki jako podstawy programowej w szkołach ponadpodstawowych do czasu pełnej zmiany podstawy
210 Utworzone: 2024-07-26
Przywróćmy Katedrę Opolską wiernym
334 Utworzone: 2024-07-24
Petycja o odwołanie Pawła Grzesiowskiego ze stanowiska Głównego Inspektora Sanitarnego
14295 Utworzone: 2024-06-26
Sprzeciw dla przekazania egzotycznych zwierząt z INTERWENCJI do TOZ – ZOO Borysew najlepszym domem
5317 Utworzone: 2024-07-22
OBYWATELSKI PROTEST przeciw wejściu w życie Projektu Zarządzenia Prezesa NFZ z dnia 11.07.2024 r.
796 Utworzone: 2024-07-19
Petycja w sprawie uwolnienia księdza Michała Olszewskiego
14210 Utworzone: 2024-04-05
PETYCJA do Wojewody Śląskiego o zwołanie WRDS w sprawie inwestycji CPK, lini Kolei Dużych Prędkości linii 170 KDP
245 Utworzone: 2024-07-22
Bezpieczny chodnik na Sytej
176 Utworzone: 2024-07-23
Protest przeciwko wielkiej elektrowni fotowoltaicznej OKRĄGŁE na Mazurach
77 Utworzone: 2024-07-24
Zachowanie pasa zieleni i drzew przy odcinku ul. Redutowa / Nakielska
265 Utworzone: 2024-07-24
Ogólnopolski Protest Fizjoterapeutów ws. projektu Zarządzenia Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 11.07.2024 r., które zostało opublikowane w dniu 12.07.2024 r.
1527 Utworzone: 2024-07-15
Rozbudowa Szkoły Podstawowej nr 118 we Wrocławiu o blok sportowy z basenem oraz nowe sale dydaktyczne
281 Utworzone: 2024-07-16
PETYCJA W SPRAWIE OBJĘCIA OBLIGATORYJNYM WSPARCIEM PSYCHOLOGICZNYM KOBIET W CIĄŻY, POŁOGU ORAZ PO STRACIE
24769 Utworzone: 2024-06-05
Petycja w sprawie wprowadzenia zakazu reklamy piwa
20028 Utworzone: 2024-04-25
Petycja w/s równego traktowania pracowników OPS i CUS w dofinansowaniu wynagrodzeń w postaci dodatku motywacyjnego.
917 Utworzone: 2024-07-19
ŻĄDANIE USUNIĘCIA FLAGI UKRAIŃSKIEJ Z KOPCA KOŚCIUSZKI W KRAKOWIE
22285 Utworzone: 2024-06-07
Sprzeciw wobec wydania decyzji środowiskowej dla budowy dużego osiedla w obrębie Starego Strzeszyna
419 Utworzone: 2024-07-19
Petycja w sprawie wdrożenia podczas planowanej budowy drogi ekspresowej S19 rozwiązań mających ochronić mieszkańców os. Leśnego w Wasilkowie przed nadmiernym ruchem pojazdów ciężkich ulicą Cedrową
14 Utworzone: 2024-07-26