nie dla swiatel w krynicznie

korkowicz od 3 lat

/ #3 Argumenty dla GDDKIA do dyskusji

2011-09-23 12:14

Argumenty dla GDDKIA:

1. Sygnalizacja świetlna miała ułatwić dzieciom szkolnym dojście do szkoły
--> w godzinach pracy szkoły i tak na światłach stoi Pani "stopka", która zatrzymuje ruch samochodów i pomaga dzieciom przejść przez pasy
--> po zakończeniu zajęć w szkole, a także w sobotę i niedzielę sygnalizacja nie służy dzieciom szkolnym i może być wyłączona
--> istnieją przyciski, których można użyć w razie potrzeby przejścia przez pasy - warto rozważyć zamontowanie tekiego przycisku

2. Sygnalizacja świetlna miała ułatwić włączanie się do ruchu mieszkańcom Kryniczna, Rogoża i Malin.

--> w godzinach porannych faktycznie światła pomagają mieszkańcom włączyć się do ruchu, ale już w godzinach popołudniowych (powroty z pracy i szkoły) mieszkańcy Ci pokutują stojąc w korku. Jeśli rano mieszkańcy oszczędzają 5 minut, a po południu tracą w korku i nerwach godzinę, to czy warto?
--> przez ciągły korek mieszkańcy Kryniczna żyją w ciągłym smrodzie spalin i hałasie 

3. Inne

--> lewoskręt do Rogoża w znacznym stopnu zmniejszyłby problem korków w Krynicznie

--> czy interes małej grupy mieszkańców trzech miejscowości może brać górę nad interesem tysięcy mieszkańców i podróżnych, jadących każdego dnia na tarsie krajowej Wrocław-Poznań?

--> czy istnieje możliwość wprowadzenia sygnalizacji świetlnej "na fotokomórkę", która daje zielone światło mieszkańcom Kryniczna i Rogoża tylko wtedy, kiedy jest to konieczne?

--> czy istnieje możiwość ustalenia stałych godzin zielonego światła dla włączających się do ruchu z Kryniczna i Rogoża (na wzór mostu zwodzonego w Mikołajkach). Tzn. w godzinach porannego szczytu mają oni zielone światło przez np. 60 sekund co każde pełne 15 minut (np. 6.00, 6.15, 6.30, 6.45, 7.00 itd) - poza tymi ustalonymi godzinami zielona fala jest na trasie Wrocław-Poznań.

--> czy dopóki nie będzie lewoskrętu do Rogoża nie można wprowadzić zakazu skrętu w lewo do Rogoża i nakazać jadącym do Rogoża skręt w prawo, a tam na placu koło Kościoła zrobić małe rondo, na którym będą oni zawracać i ustawiać się na światłach czekając na zielone światło do jazdy na wprost? Zielone światło dostaną w stale ustalonych godzinach (patrz punkt powyżej), a poza szczytem i tak będzie sygnalizacja pomarańczowa-mrugająca. Jeśli każdy pozna stałe godziny zielonego światła, to będzie mógł zaplanować godzinę wyjazdu z domu i/lub bez nerwów, z wyłączonym silnikiem czekać na swoje zielone światło.

--> czy istnieje możliwość przyspieszenia budowy drogi S5 (na razie tylko pierwszy etap Wrocław-Trzebnica)?