NIE DLA ZMIANY NUMERACJI LINII MPK ŁÓDŹ
Skontaktuj się z autorem petycji
Temat pod dyskusję został automatycznie utworzony do petycji NIE DLA ZMIANY NUMERACJI LINII MPK ŁÓDŹ
Gość |
#12015-01-31 11:08Zmiana numeracji linii MPK spowoduje ze mnóstwo starszych ludzi będzie musiało się przestawić na to, a dla niektórych jest to po prostu niemożliwe. To jak uczenie się tabliczki mnożenia na pamięć od początku |
tomasens |
#32015-01-31 11:22Zmiana numeracji nie jest potrzebna, a pochłonie ogromne ilości pieniędzy, które mogłyby być przeznaczone na inny cel. |
Paweł |
#4 Re:2015-01-31 11:33Nie widzisz problemu od drugiej strony. Regularnie korzystam z linii 70A i nieraz starsi ludzie mylą się, gdy mają pojechać np. 70B. Często pytają innych na przystankach, a czasem nawet w autobusie okazuje się, że wsiedli nie do tej 70 co trzeba. Nauczenie się kilku nowych numerów linii jest mniejszym problemem. |
Paweł |
#5 Re:2015-01-31 11:34Jakie niby ogromne ilości pieniędzy? Mówisz o wymianie rozkładów na przystankach? Coś takiego i tak ma miejsce co jakieś pół roku i jest kroplą w morzu wydatków MPK. |
Mirek |
#62015-01-31 12:02Czy Wy jestes tak ograniczeni? Zmiany, zmiany bez tego nic sie w Łodzi nie ruszy. Wyobrazacie sobie zmiane tras bez zmiany numeracji to dopiero bedzie burdel i problem dla starszych ludzi. Licze na to ze 3 cyfrowa numeracja bedzie wprowadzona a przezwyczajenie sie do niej zajmie max miesiac i kazdy bedzie automatycznie jezdzic jak przed zmiana. Pozdrawiam Cie Kamilku i reszte cebulaków bojacych sie nowego. |
Gość |
#72015-01-31 13:06nie chce tak niech zostanie jak było i bedzie dobrze albo niech dodadza jakies linie i bedzie dobrze |
wesoły kostek |
#8 do dupy2015-01-31 13:09po co zmieniaja numery autobusow skoro oga dodac nowe linie |
Gość |
#9 Re: Re:2015-01-31 14:25nauczenie sie liter a i B jest chyba mniejszym problemem niż od nowa całej numeracji? |
Gość |
#102015-01-31 15:20ZDiT już zgupiał. Jeszcze zmieniać numery linii autobusowych to jest już skretyniałym pomysłem, a co jeszcze żeby zmieniać trasy. Do centrum dotrę jak Pani Zdanaowska i ZDiT podeślą mi bezpłatny transport. |
Gość |
#112015-01-31 15:31Nie pozwólmy aby zlikwidowano linie autobusowe i zmienion numeracje! |
. |
#12 .2015-01-31 15:43Ja nie rozumiem, jak można się skupiać na zmianie numeracji linii, gdy mowa jest o reformie tras komunikacji miejskiej, przy której zmiana numeracji jest nieunikniona... Reforma - ale dobrze zrobiona - ma sens. Włączając w to nawet likwidację autobusów pokrywających się z tramwajami. Niektórym np. nie podoba się, że likwidacji ma ulec autobus 85. Ale po co ten autobus, jeśli z Olechowa aż do Narutowicza identyczną trasą pojedzie tramwaj 9? Zmiany są potrzebne. Ale tylko jeśli będą to zmiany na lepsze. Co to znaczy zmiany na lepsze? Takie, które poskutkują zwiększeniem częstotliwości kursów. Lepiej się przesiąść, co wydłuży łączny czas podróży o tych 5 minut, jeśli na przystanku początkowym czekać się będzie też 5 minut, a nie 20 minut, jak obecnie. Należy przy tym zadbać, by na liniach tramwajowych wróciły częstotliwości wprowadzone przy okazji reformy z przełomu 2000/2001 roku (z ew. drobnymi zmianami ze względu na konieczność skoordynowania częstotliwości tramwajów i autobusów) i by wprowadzany teraz system nie został przez kilka następnych lat rozmontowany, tak jak wspomniana reforma tramwajów. Wcześniej było dużo rzadko kursujących linii, reforma wprowadziła mniejszą liczbę linii często kursujących, a co teraz mamy? Mało rzadko kursujących linii. Idea jest dobra. Wykonanie kiepskie. Widać to zresztą nawet po mapkach, gdzie nie brakuje błędów w nazwach (szczytem jest "ŁKS Radogoszcz Zachód" - kibic Widzewa czegoś takiego nie poprze na pewno, choć uznanie należy się oczywiście obu klubom). Także np. w tym, że na trasie tramwajowej ŁTR proponowana jest taka częstotliwość kursowania tramwajów, że albo będą się tam tworzyć korki tramwajowe, albo - po zmianie konfiguracji systemu sterowania ruchem - zakorkują się przecznice, którymi też kursuje komunikacja miejska. Czy też w tym, że nie uwzględniono budowanej pętli autobusowej przy dworcu Łódź Fabryczna. Postuluje się pozostawienie jej na pl. Dąbrowskiego - a to przecież od początku jest rozwiązanie tymczasowe. Nie po to kilka lat temu przeniesiono pętlę z placu na Fabryczny, by teraz to odwracać. Są oczywiście w projekcie przypadki linii likwidowanych lub zmieniających trasy całkowicie bez sensu. Polecam prezentację IPT: https://www.youtube.com/watch?v=_ldWu2F9otQ&feature=youtu.be - proponowane są tam rozwiązania, które z pewnością uczynią nowy system dużo bardziej strawnym dla mieszkańca, np. przesiadki z autobusu na tramwaj na jednym przystanku. Czy też - co bardzo ważne - ustalenie jednej częstotliwości kursów tramwajów i autobusów, a także wprowadzenie zasady oczekiwania pojazdu na opóźniony pojazd (oczywiście w granicach rozsądku) przy przesiadce. Poza tym - trzeba pamiętać, że proponowane warianty to jest dopiero punkt wyjścia. Miasto ma zamiar przeprowadzić obszerne konsultacje społeczne. Których rozpoczęcie zostało, z tego co słyszałem, przesunięte na marzec - właśnie ze względu na bylejakość tych proponowanych wariantów (z tego co rozumiem, mają je jeszcze poprawiać - coś takiego nie powinno ujrzeć światła dziennego). Inną kwestią, której mi tu brakuje, jest praktyczne nieuwzględnianie w systemie komunikacji miejskiej kolei aglomeracyjnej. Tzn. doprowadza się np. autobusy do stacji ŁKA - nie ŁKS - Radogoszcz Zachód, ale kolej aglomeracyjną traktuje cały czas jako coś odrębnego. Tak robić nie można. Kolej aglomeracyjną powinno się traktować jako część systemu komunikacji miejskiej. Ktoś powie, że kolej organizowana jest przez urząd marszałkowski i miasto nie ma na nią wpływu. Otóż powinno mieć wpływ. Niech dołoży się do kolei aglomeracyjnej finansowo. Wtedy będzie miało. Już teraz są trasy, na których kolej zapewnia znacznie atrakcyjniejszy czas przejazdu niż MPK - choć przeszkodą jest częstotliwość kursowania. W takiej sytuacji częstotliwość ŁKA trzeba podnieść, a z drugiej strony - nie dublować istniejących połączeń ŁKA (z podniesioną odpowiednio częstotliwością) liniami MPK. No i, przede wszystkim, poprawić skomunikowanie pociągów z autobusami i tramwajami na stacjach (np. na Kaliskim zatrzymywać pociągi aglomeracyjne przy tym peronie, który ma bezpośrednie zejścia na przystanki MPK, i to w tej części peronu, która jest w sąsiedztwie tych zejść - zakazać natomiast odjazdów pociągów aglomeracyjnych z peronów koło poczty). Ostatnia sprawa, jaką tu trzeba poruszyć, to numeracja linii. Proponowany system numeracji jest oczywiście kompletnie nieintuicyjny, z tym się w pełni zgadzam (po co wykorzystywać ponad 400 numerów, gdy będziemy mieć mniej niż 100 linii? po co likwidować literki "A" i "B", które dobrze informowały, że jedna linia jest skróconym wariantem drugiej - z tym że były nadużywane?). To jest problem. Nawet duży problem. Ale nie można do tego sprowadzać całej reformy. |
Gość |
#132015-01-31 16:24Mieszkam na Rokiciu i jestem bardzo oburzony co chcecie zrobić z linia 61. Chciałbym by ta linia pozostała tak jak jest |
Kochu |
#16 Re: .2015-01-31 17:05#12: . - . W końcu my ktoś sensownie i z logicznym myśleniem podchodzi do sprawy. A z drugiej strony. Co da numeracja zmieniona od 100 do 199 to nadal tyle samo linii co obecnie a Z kolei wyświetlacze na autobusach obsługują tylko 2 cyfry więc dochodzi kolejny wydatek na oznaczenie takiej ilości autobusów.
|
Kurator Mirka |
#17 Re:2015-01-31 18:28Drogi Mirku, proponuję żebyś przeczytał najpierw o co chodzi w tej reformie. Zmniejszenie ilości kursów tramwajów w okolicach centrum w godziny szczytu, to przykład skrajnego idiotyzmu. Widać nie jeździsz tramwajem i nie wiesz, że często nie da się nawet do niego wejść. Zamiast wyzywać wszystkich od cebulaków, zacznij sam analizować zmiany. |
Gość |
#182015-01-31 18:32Nie czarujmy się nie jesteśmy tak dużym miastem aby turyści zalewali nas jak fala tsunami. Nie widzę więc logicznych argumentów dla wprowadzenia takich zmian |
really? |
#20 Re: Re:2015-01-31 23:19Myslisz ze pieniadze potrzebne sa tylko na zmiane rozkladow? Jak nie masz czlowieku pojecia o tym jak wygladaja tego typu reformy to sie nie wypowiadaj. |
Gość |
#212015-02-01 12:28Nie ma sensu zmieniać czegoś, co funkcjonuje dobrze... |
Ero Gość |
#22 Re:2015-02-01 12:41Czy tak dobrze funkcjonuje, to bym polemizował, ale zmiany które chcą wprowadzić, bardziej namieszają. |
Paweł |
#23 Re: Re: Re:2015-02-01 13:31Dla mnie to nie jest żadnym problemem, ale powiedz to starszym ludziom, którzy są przez to zdezorientowani i ja to widzę na co dzień, bo pytają często na przystanku albo w autobusie jak jedzie ten konkretny wariant linii. A nieraz też widzę, jak wsiądą nie do tego i potem muszą drałować "z buta". |
. |
#24 Re: Re: .2015-02-01 18:46Wyświetlacze w autobusach obsługują trzy znaki. A w zasadzie cztery, ale czwarty odpowiada za ramkę dookoła numeru albo negatyw (oznaczenie objazdu). Przy liniach trzycyfrowych nie byłoby wariantów "A", "B" itd., tak więc wszystko by się zmieściło. Ale te warianty nie są niczym złym... Według mnie nie jest to dobry pomysł. |
Gość |
#252015-02-01 19:40Dobry pomysł z petycją - czy ktoś pomyślał, co się stanie, gdy padnie tramwaj, zabraknie prądu itd.? Po drugie żeby przemieścić się z pktu A do B przesiadać się 3 razy - to na pewno nie skróci czasu przejazdu. Po trzecie zmieniają numerację dla wszystkich linii a nie dla tych, które obecnie opisane są jako A, B, C itd. Po czwarte.. komunikacja jeździ za rzadko. Dla sprawnego przemieszczania się po mieście maksymalny czas między kolejnymi odjazdami dla mnie to 10 minut. |
|
Apel o kontynuację budowy CPK
Petycja w sprawie uwolnienia księdza Michała Olszewskiego
List do Prezydenta Władimira Putina
Petycja do Ministra Edukacji Narodowej - wsparcie polskiej uzdolnionej młodzieży
Petycja dotycząca wyboru pełnomocnika ds.Osób z Niepełnosprawnościami w nowym rządzie
Ustanowienie dnia 22 września Dniem Pamięci o Zagładzie Osób z Zaburzeniami Psychicznymi na terenach okupowanej Polski podczas II wojny światowej
APEL DO MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI WS. ADAMA BYSIEK
POMÓŻ NAM URATOWAĆ BIAŁY BUDYNEK !
DELEGALIZACJA PiS – podpisz obywatelski projekt ustawy! Powiedz NIE Kaczyńskiemu i partii Ziobry | checkPRESS.pl
Czy jest jakaś rzecz, którą pragniesz zmienić?
Milczenie nie powoduje zmiany. Autor tej petycji zajął stanowisko i podjął działanie. Zrobisz to samo? Zapoczątkuj ruch społeczny, tworząc petycję.
Stwórz własną petycjęInne petycje, które mogą cię zainteresować
Protest "NIE dla wysypiska odpadów przemysłowych w Krainie Wygasłych Wulkanów"
286 Utworzone: 2024-09-10
Zatrzymajmy budowę potężnej chlewni świń w Gminie Giby
389 Utworzone: 2024-09-10
Apel o kontynuację budowy CPK
96254 Utworzone: 2023-12-02
Petycja w sprawie przywrócenia Urzędu Pocztowego w Zawoi
93 Utworzone: 2024-09-12
Petycja do Minister Edukacji Narodowej Barbary Nowackiej w sprawie wycofania decyzji o zamknięciu Delegatury Kuratorium Oświaty w Łodzi z siedzibą w Kutnie
73 Utworzone: 2024-09-13
PETYCJA W SPRAWIE ZMIANY PLANU BUDOWY I LOKALIZACJI PARKINGU SAMOCHODOWEGO TOWARZYSZĄCEMU ROZBUDOWIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 9 PRZY ULICY NYSKIEJ WE WROCŁAWIU WRAZ Z ZACHOWANIEM TERENÓW ZIELONYCH
229 Utworzone: 2024-09-10
Petycja za wycofaniem projektu ustawy z dnia 6 sierpnia 2024 w sprawie nowelizacji ustawy o ZUS uderzającej w polskich marynarzy
1685 Utworzone: 2024-08-28
Sprzeciw mieszkańców Raciborza: Chcemy, by Rodzinny Ogród Rekreacji powstał zgodnie z planem!
43 Utworzone: 2024-09-12
Petycja przeciwko planom likwidacji pyskowickiej porodówki i oddz.Gin-Poł
67 Utworzone: 2024-09-12
W jaki sposób Ministerstwo Edukacji Narodowej zamierza kontynuować edukacyjne przesłanie pozostawione przez Alexa Dancyga ?
42 Utworzone: 2024-09-12
Petycja o odwołanie Pawła Grzesiowskiego ze stanowiska Głównego Inspektora Sanitarnego
24794 Utworzone: 2024-06-26
STOP grodzeniu terenów zielonych przy Muzeum Lotnictwa
599 Utworzone: 2024-09-02
Zadbajmy o teren zielony i bezpieczeństwo na osiedlu Young City
139 Utworzone: 2024-09-07
Ocalmy Serce Sadyby: Apel o Kontynuację Działań Międzypokoleniowego Miejsca Spotkań
624 Utworzone: 2024-08-24
APEL DO MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI WS. ADAMA BYSIEK
3604 Utworzone: 2024-08-12
Apel mieszkańców w sprawie zapewnienia bezpieczeństwa pieszym i rowerzystom przemieszczającym się ulicą Z. Vogla w Warszawie
368 Utworzone: 2024-05-05
Oddajcie dotację rodzicom dzieci w żłobkach niepublicznych w Opolu!
981 Utworzone: 2024-09-03
Głośne NIE dla wycinki drzew w Parku Ruchu Drogowego i jego zabudowy
114 Utworzone: 2024-09-07
Petycja ws. utworzenie miejskiego organu do zarządzania i administrowania w pełni Stadionem Miejskim oraz przyznania pierwszeństwa w dostępie do obiektu lokalnym organizacjom sportowym.
431 Utworzone: 2024-09-05
Petycja o otwarcie całodobowej kliniki weterynaryjnej w województwie opolskim
1673 Utworzone: 2024-08-29