Grunwaldzka: TAK dla drogi rowerowej i ułatwień dla tramwajów!


Gość

#1

2016-02-22 09:16

Jest dla mnie ważny los i komfort jazdy rowerzystów w Poznnaii
Michał

#2 Obrona projektu?

2016-02-22 14:27

Mam nadzieję, że w razie fali głosów negatywnych (bluzgi / inwektywy będą pewnie ignorowane, ale kulturalne głosy też się pojawiają) miasto będzie potrafiło projekt (w części problematycznej przy Matejki) obronić, poprzeć odpowiednimi wyliczeniami, animacjami / analizami dotyczącymi rozkładu ruchu samochodowego przed i po... Wiadomo, że kształt granicznych skrzyżowań odcinka Bałtyk - Matejki się nie zmieni, korek samochodowy po prostu będzie miał inny kształt, przepustowość trasy się nie zmieni. Trzeba tylko potrafić to wytłumaczyć kierowcom, taksówkarzom, niektórym radnym i redaktorom poznańskich dzienników :-) Bo szkoda by było, gdyby ten projekt upadł z powodu głupiej wojenki politycznej. Na takie rozwiązania czekam w Poznaniu od dawna! W dni targowe przynajmniej tramwaj byłby środkiem transportu, na którym można by polegać. Teraz nie można polegać ani na tramwaju, ani na samochodzie, ani na rowerze bo nie ma gdzie się tam wcisnąć...


Gość

#3

2016-02-22 17:25

Bo po Poznaniu jeździ o wiele za dużo samochodów, które niszczą miasto, zwłaszcza Śródmieście, i należy zrobić wszystko, żeby szybko i znacząco tę liczbę zmniejszyć.
Marta
Gość

#4

2016-02-22 22:45

Bardzo często poruszam się rowerem trasą wzdłuż Grunwaldzkiej, najczęściej na wysokości Matejki-Roosvelta. Ponieważ ten odcinek rzadko się korkuje, kierowcy bardzo mocno się rozpędzają, co jest dużym zagrożeniem dla rowerzystów poruszających się jezdnią. Liczne patrole policji uniemożliwiają jazdę po chodniku. Rozumiem, że jazda chodnikiem jest niezgodna z przepisami, jednak brakuje równowagi w ścisłej kontroli ruchu rowerzystów w tym rejonie, a notorycznym nieprzestrzeganiem ograniczeń prędkości przez kierowców samochodów.


Gość

#5

2016-02-23 07:32

Sam jeżdżę samochodem i podpisując tą petycję szkodzę sobie, ale uważam, że tak trzeba.
Krzysiek

#6 Popieram

2016-02-23 14:44

Bo chcę jeździć na rowerze z Grunwaldu do centrum: do pracy, kina, teatru, knajpy. Na targi i komisariat też!


Gość

#7

2016-02-23 16:20

Bo zależy mi na wysokiej jakości życia w Poznaniu.

Gość

#8

2016-02-23 17:32

samochód to mało efektywny środek transportu miejskiego, dajmy mieszkańcom wybór, postarajmy się o przestrzeń da innych rozwiązań komunikacyjnych

Gość

#9

2016-02-23 23:09

Czekam z utęsknieniem na tą ścieżkę!

Gość

#10

2016-02-23 23:20

Obecnie staram się omijać ulicę Grunwaldzką mimo tego iż jest to moja najkrótsza droga do pracy wybieram dłuższą o 2km ale bezpieczniejszą trasę.

Gość

#11

2016-02-23 23:25

petycja słuszna - rower to jest TO


Gość

#12

2016-02-24 07:14

Jestem za zwiększeniem ilości dróg rowerowych

Gość

#13

2016-02-25 20:05

Pora przestać jedynie mówić o priorytecie komunikacji miejskiej, przestać tylko wpisywać to do strategii miasta. Pora wprowadzać usprawnienia dla tramwajów i autobusów w życie.
Należy też dać mieszkańcom realną możliwość wybrania roweru jako środka komunikacji. Wystarczy pojechać 300 km na zachód by zobaczyć ile mieszkańców może zdecydować się na korzystanie z roweru. Należy też wtedy spojrzeć dlaczego taki środek transportu wybierają.
W rezultacie takich zmian poprawiają się warunki wszystkim - także kierowcom.

Gość

#14

2016-02-26 08:54

Bo rower > auto. Zdrowiej, taniej i oby w przyszłości bezpieczniej.

rowerzystka z grunwaldzkiej

#15

2016-02-26 12:21

Nowoczesne miasta to właśnie miasta ze spójną infrastrukturą dla WSZYSTKICH użytkowników, nie tylko dla kierowców. Dlatego takich inicjatyw powinno być więcej. Zwłaszcza na drogach, gdzie szybkośc ruchu jest taka jak na Grunwaldzkiej (zwłaszcza na odcinku od r. Nowaka-Jeziorańskiego do Bułgarskiej) - tam jazda rowerem po jezdni jest wyjątkowo niebezpieczna!

Przy okazji budowy drogi rowerowej trzeba też pamiętać o jednej ważnej kwestii - zieleń - niech nowa inwestycja nie stanie się pretekstem do wycinki drzew bez sadzenia nowych. One również mają duży wpływ na komfort jazdy rowerem, ale też na jakość życia mieszkańców!

Ola

#16 Mimo niechęci wprowadzić zmiany. Będą dla KAŻDEGO dobre.

2016-02-26 12:32

Biorąc przykład z innych miast, które mają te walki z kierowcami za sobą, należy mimo niechęci wprowadzić te zmiany. Za niecałe 5-6 lat WSZYSCY będą już przekonani, że to była dobra dezycja. Teraz tylko trudno sobie to wyobrazić, ale gdy widziało się już wyniki tych zmian w innych miastach, to ma się nadzieję również na Poznań.


Gość

#17

2016-02-27 09:23

Po pierwsze BEZPIECZEŃSTWO
Po drugie mniej STRESU
Po trzecie więcej możliwości na zmniejszenie Ruchu Samochodów

Pozdrawiam Maciej z Ognika

Gość

#18

2016-02-28 22:09

Ponieważ zwiększy to bezpieczeństwo rowerzystów poruszających się ulicą Grunwaldzką i umożliwi wielu osobom dojazd do pracy/szkoły rowerem zamiast samochodem/ komunikacja miejską.

Gość

#19

2016-02-29 14:45

Na własne oczy zobaczyłem w regionie Kolonia, Bonn w Niemczech że ile by się nie zaiwestowalo w drogi to i tak są one na koniec zatkane. Zwolennicy aut powinni tam odbywać lekcje poglądowe na złudna wygodę podróży autem czy to na krótszą czy to dalszą podróż.
Maciej
Gość

#20

2016-02-29 22:44

Bardzo słuszny apel, nie możemy pozwolić, żeby przez polityczne przepychanki i kompleksy paru posłów ucierpieli mieszkańcy i jakość życia w Poznaniu.


Gość

#21

2016-02-29 23:15

ponieważ nie zgadzam się na zawłaszczanie przestrzeni miejskiej przez wąską grupę społeczną jaką są kierowcy samochodów osobowych

Gość

#22

2016-02-29 23:21

ponieważ chcę polepszenia warunków dla pieszych i rowerzystów w poznaniu!

Gość

#23

2016-02-29 23:25

a po co ludziom samochody w mieście

Gość

#24

2016-03-02 10:07

Czas na zrównoważony transport w naszym mieście

Gość

#25

2016-03-03 09:04

Bo wolę jechać rowerem do miasta - warunek bezpiecznie !