Petycja w sprawie zmiany sposobu naliczania opłat za wywóz śmieci, uzależnionej od ilości zużytej wody w M. St. Warszawie

Komentarze

#5

Podpisuję, ponieważ nie jest to sprawiedliwie naliczane.

(Warszawa, 2020-10-15)

#16

Nie zgadzam się na 100% podwyżki za śmieci w przypadku 2 osób. Rozbój w biały dzień!

(Warszawa, 2020-10-15)

#17

Pomysł, ogłoszony przez urzędników jako "najbardziej sprawiedliwy", jest czymś kompletnie przeciwnym. Nikt nie myśli o rzeczywistym zmniejszeniu produkcji odpadów, tylko o dosypaniu pieniędzy do systemu, nad którym miasto nie potrafi sprawować nadzoru. Operatorzy odbierający odpady robią co chcą, liczne skargi mieszkańców są ignorowane (zdaniem rzecznik ratusza to mieszkańcy są przyczyną wszystkich problemów, specjalnie zastawiają dojazd do pojemników, nie segregują i zawsze wystawiają za późno odpady, a potem się awanturują - takie hobby mają by nękać biednych operatorów. Przez pierwsze 8 miesięcy 2020 roku nałożone przez miasto kary umowne związane w związku z odbiorem odpadów to... zero. Nie nałożyli żadnych. Nadzór nad odbiorem nie istnieje. Tak jak i nie ma sensownych opłat.

(Warszawa, 2020-10-15)

#21

Oplata jest niesprawiedliwie naliczana dla osob nie posiadajacych przylaczy miejskich. Uslugi wywozu sa na niskim poziomie a pdowyzka nie uzasadnia racjonalnych dzialan zmierzjacyxh do ograniczenia produkcji amieci.

(Warszawa, 2020-10-16)

#22

Nie zgadzam się na łączenie opłaty za wodę i wywozu śmieci ,to nielogiczne

(Warszawa, 2020-10-16)

#28

Podpisuję ponieważ jest to nie do przyjęcia żeby nas okradano.Bo w takiej sytuacji ludzie będą pracować tylko na same opłaty a gdzie życie takie jak np.ubrania,jedzenie,opłaty obiadów w szkołach jak ktoś ma dzieci i wiele innych.Nie stać nas na płacenie takich opłat.Z czego my mamy żyć jeśli mamy płacić kosmiczne opłaty.

(Warszawa, 2020-10-16)

#29

Podpisuję, ponieważ głupszego pomysłu nie można było wymyśleć. Absurdalną jest uzależniać śmieci od zużycia wody jak dla mnie nie ma to nic wspólnego!

(Warszawa, 2020-10-16)

#32

Podpisuję ponieważ moja rodzina ogranicza produkcję śmieci do minimum (nie używamy plastikowych butelek, gotujemy w domu nie używając półproduktów zapakowanych w folię czy pudełka). Z powodu własnego ujęcia wody mamy płacić więcej niż inni. To nie jest sprawiedliwe.

(Warszawa, 2020-10-16)

#33

Jest to głupota która doprowadzi do tego że w komunikacji miejskiej będzie tak śmierdziało jak w kubłach na śmieci obsługiwane przez monopolistów po reformie. Ludzi zaczną kraść wodę z pracy i wynosić do domu. U Was w radzie Miasta radni dzień będą zaczynali od „twardego” bo po „ cienkim „ wody w domu wody nie spuszczają. Pomysłodawcy pochodzą z rodzin gdzie najpierw raz na tydzień w jednej wodzie mył się tata,mama,dziadek,dzieci na końcu naczynia .

(Warszawa, 2020-10-16)

#36

Miasto nie zapewniło mi dostępu do sieci wodociągowej. Na podłączenie czekam od wielu lat, wodociąg w planach dopiero na 2025, a z publicznie dostępnych informacji wynika, że MPWiK ma kilkuletnie opóźnienia w realizacji planów.
dot. ul. Trakt Lubelski 349c

(Warszawa, 2020-10-16)

#44

Bo zmiana jest bezsensowna, nastawiona tylko na zwiększenie haraczu od Warszawiaków za wywóz śmieci.

(Warszawa, 2020-10-16)

#48

Opłata jest zdecydowanie za wysoka

(Warszawa, 2020-10-16)

#52

Opłata za śmieci około 300zl za 6-osobową rodzinę jest zdecydowanie za wysoka (własne ujęcie wody).

(Warszawa, 2020-10-16)

#61

Zgadzam się z każdym zdaniem zapisanym w niejszej petycji.

(Warszawa, 2020-10-16)

#62

Uważam, ze to niesprawiedliwy sposób naliczania opłat za śmieci!

(Warszawa, 2020-10-16)

#64

Totalnym nonsensem jest naliczanie opłaty dla domów nie podłączonych do wody miejskiej w jakiś nierealny zryczałtowany sposób. Przecież w domach tych nie ma również kanalizacji i gospodarstwa te bardzo oszczędzają wodę, 4 m3 na osobę miesięcznie??? Nonsens! I sprzeciw! Poza tym nie ma żadnego logicznego przełożenia generowania odpadów w zależności od zużycia wody. Veto!!!!

(Warszawa, 2020-10-16)

#65

To jest złodziejstwo by za smicie liczyć wodę , ludzie produkują śmieci trzeba liczyć od ilości osób . Mam dość płacenia za innych.

(Warszawa, 2020-10-16)

#79

Uważam, ze to bardzo niesprawiedliwy sposób obliczania kosztów wywozu śmieci!

(Warszawa, 2020-10-16)

#82

Mieszkamy z 5 osob( babcia, mama, tata, dwoje malutkich dzieci) ciężko nam opłacić aktualne rachunki, nie mówiąc o wzroście cen!

(Warszawa, 2020-10-16)

#83

Nie zgadzam się z tą propozycją opłaty za wywóz śmieci ponieważ będzie to niemiarodajne . Zużycie wody nie jest równoznaczne z generowaniem śmieci , co z podlewanymi ogrodami , co jeżeli częściej używa się prali lub zmywarki ? Te osoby ( w tym ja ) będą więcej płacić za wywóz śmieci pomimo ,że generuje ich nie dużo ( jeden pojemnik mieszane i 4 worki segregacji w ciągu miesiąca ) Dlaczego nie ustali się ,że np. zabieramy jeden pojemnik a co więcej będzie do zabrania to będzie dopłata ? Woda = śmieci to jakaś porażka .

(WARSZAWA, 2020-10-16)

#88

Nie zużywamy 4m3 wody na osobę miesięcznie . To jest bez sensu. Mieszkam z 1 córka ! Wybieramy szambo raz na 2 lub 2,5 miesiąca . To wychodzi Ok 2m2 na osobę miesięcznie . Mogę się rozliczać ewentualnie na podstawie faktur za wywóz szamba

(Warszawa, 2020-10-16)

#100

Podpisuję, ponieważ nie mam możliwości podłączenia się do miejskiego wodociągu, a w naszym gospodarstwie domowym zużywamy Ok 2,5m3 na osobę, a nie 4m3 jak zostało to narzucone odgórnie

(Warszawa, 2020-10-16)

#104

Nie zgadzam się z podjęta decyzja. Opłata za śmieci nie powinna być uzależniona od zużycia wody, to absurd!

(Warszawa, 2020-10-16)

#109

To nie sprawiedliwe 357 zl mc za śmieci. Z powodu covida maz nie ma pracy. Tesciowa ma 900 zl emerytury a śmieci sa na nią.

(Wesoła, 2020-10-16)

#110

Mam podwyżkę o 916%

(Warszawa, 2020-10-16)

#113

Sposób naliczanie opłat za śmieci od ilości zużytej wody jest chory ! Ktoś kto to wymyślić na głowę upadł !

(Warszawa, 2020-10-16)

#123

Mam szambo 10m3, które przy trzech osobach w domu, wywożę raz na 6 tygodni, ktoś kto obliczył ze zużyje 12m3 mija się z prawdą. Jeżeli utrzymany będzie taki będzie to wielkie oszustwo ze strony Miasta

(Warszawa, 2020-10-16)

#127

Ponieważ nie zgadzam się z naliczeniem odgórnie narzuconym, gdy nie mam licznika na wodę i ma pewno nie zużywamy 16 m3 wody. Szambo 8 m3 wywozimy raz w miesiącu.

(Warszawa, 2020-10-16)

#135

Nie zgadzam się z taka opcja naliczania opłat za śmieci.

(Warszawa Wawer, 2020-10-16)

#139

Proponowany system jest po prostu ZŁODZIEJSKI, ja się nie zgadzam na takie traktowanienie jako mieszkańca Warszawy drugiej kategorii !!!

(Warszawa, 2020-10-16)

#143

Popieram tę inicjatywę, 4m3 są wyssane z palca, albo stawka 12,73 zł za 1m3.

(Warszawa, 2020-10-16)

#158

Piekaj Marcin

(Golcza, 2020-10-16)

#160

Podwyżki i sposób naliczania uważam za absurdalne.

(Warszawa, 2020-10-16)

#165

Pijemy wodę z kranu ! Nie kupujemy wody w butelkach plastikowych !! Nie generujemy plastikowych śmieci ! Niesprawiedliwe jest naliczanie opłaty za wywóz śmieci od zużycia wody ! Pracujemy w domach, zdalnie, z powodu epidemii. Podskoczyło nam zużycie mediów. Wykorzystywanie tej trudnej sytuacji do podreperowania budżetu Warszawy naszymi ciężko zarobionymi, ostatnimi pieniędzmi ( Niektórzy stracili pracę) jest haniebne ze strony władz Warszawy !!

(Warszawa, 2020-10-16)

#167

Nie posiadam licznika na wodę!

(Warszawa, 2020-10-16)

#177

Nie zgadzam sie na korelowanie zużycia wody ze zużyciem śmieci. Moja dziewczyna bierze prysznice, które kosztowałyby według nowych stawek 140 zł miesięcznie! Same prysznice, za jedną osobę! Nie licząc gazu! A moje nie wiele tańsze...

(Warszawa, 2020-10-16)

#181

Całkowicie zgadzam się z podniesionymi w petycji argumentami.Wprowadzenie podwyżki jest bezczelną próbą drenowania kieszeni obywateli przez nieudolny samorząd miasta.Jeśli tak kolejny raz szuka się pieniędzy,by łatać dziurę w budżecie stolicy to czas zmienić nieudolnego prezydenta.

(Warszawa, 2020-10-17)

#182

Żurawski

(Warszawa, 2020-10-17)

#185

Bochenek

(Warszawa, 2020-10-17)

#192

Uważam że ustawa jest nieuczciwa i zupełnie nieprzemyślana.

(Warszawa, 2020-10-17)

#193

To jest absurdalne, wielu ludzi nie stać na to. Co ma woda do śmieci?

(Warszawa, 2020-10-17)

#197

Nie zgadzam się na takie naliczanie opłat. I tak są już wysokie

(Warszawa, 2020-10-17)

#198

Nie zgadzam się tak naliczana opłata za śmieci
Bo co maja śmiecie do zużycia wody .. paranoja jakaś

(Warszawa, 2020-10-17)