Wydział Budownictwa i Architektury Starostwa Tatrzańskiego - PATOLOGICZNA SYTUACJA.

Komentarze

#7

W Starostę Tatrzańskiego ciężko coś dostać w terminie.

Piotr Gelata (Niedzica, 2023-03-28)

#10

Zgadzam się ze stanowiskiem przedstawionym w petycji. W mojej ocenie urząd został powołany do pomocy obywatelom i to powinno być myślą przewodnią jego działań . Odrębną kwestią są nadużycia ze strony architektów, które również stały się przyczyna obecnej sytuacji.

Marta Gratkowska (Zakopane, 2023-03-28)

#15

Podpisuję ponieważ taka sytuacja w Wydziale Budownictwa i Architektury ST.Pow. w Zakopanem trwa od wielu lat, a pogorszyła się do tak patologicznych rozmiarów szczególnie w ostatnich 3-4 latach, co nie ułatwia nam architektom i innym projektantom , petentom i inwestorom na terenie "naszego" Starostwa prowadzenie spraw i inwestycji zgodnie z zamierzeniami i planami , w odniesieniu do prawa lokalnego i budowlanego. W w/w Wydziale nikt z pracowników Starostwa nie stosuje zasad prawa KPA w odniesieniu do prowadzonych procedur administracyjnych, a sprawy prowadzone są uznaniowo wg "widzimi-się.." danego pokoju w wydziale i to w czasie kilkakrotnie przekraczającym ustalone ustawowo w KPA terminy . W trakcie postepowań urzędnicy wymagają dodatkowych opracowań, analiz, projektów, opinii rzeczoznawców i innych , generujących niepotrzebne koszty dla projektantów i inwestorów. Zasadniczo Władze Starostwa mimo wielu sygnałów i uwag ze strony naszego środowiska zawodowego jak i petentów-inwestorów zwracających na agonalny stan funkcjonowania Wydziału Budownictwa nie robią nic w kierunku poprawy tej sytuacji a wręcz zasłaniają się brakiem kadry, czy niby dużą ilością składanych przez strony spraw i wniosków. Takie sprawy i problemy w każdej szanującej się instytucji czy firmie załatwia się i rozwiązuje od ręki- aby poprawić relacje i zasady pracy, tym bardziej że Starostwo jest jednostką administracyjną która powinna dbać o interesy i sprawy swoich mieszkańców, a nie utrudniać im życia, blokować prowadzenia inwestycji i realizacji planów-gdyż wszystko to służy w efekcie dla naszego wspólnego dobra i poprawy jakości życia naszego lokalnego społeczeństwa. Urzędnik nie powinien tworzyć i stosować własnego prawa na podstawie uznaniowych wymagań i niekompetentnych interpretacji prawnych. POWINIEN STOSOWAĆ DO LITERY OBOWIĄZUJĄCEGO PRAWA I KONSTYTUCJI RP.

EUGENIUSZ GRYGLAK (Czarna Góra, 2023-03-28)

#17

Zgadzam się całkowicie z treścią petycji.

Piotr Morawski (Nowy Targ, 2023-03-28)

#22

Ponad pół roku czekania i nawet nie można doprosić się zawiadomienia o wszczęciu postępowania, cykliczne telefony przypominające o sprawie nie przynoszą efektu, tylko ciągłe wodzenie za nos, że "jutro" nastąpi postęp... i nic.

Łukasz Cyrwus-Zając (Nowy Targ, 2023-03-29)

#27

Całkowicie zgadzam się tmz tym, co zostało opisane powyżej. Czas, w którym wydawane są pozwolenia często przekracza rok albo i dłużej od dnia złożenia wniosku. Odnoszę wrażenie że wszyscy w tym Wydziale mają gdzieś ludzi i terminy. Jedną z nielicznych osób u której coś można załatwić w tym Wydziale i która nie olewa ludzi i idzie im na rękę jest Pani w sekretariacie. Nigdy nie zdarzyło mi się aby mi od ręki nie pomogła czy nie przygotowała dokumentacji, zawsze w terminie mam od niej odpowiedzi na pisma i wnioski. Szacunek dla niej

Anna Kucia (Zakopane, 2023-03-29)

#30

Zgadzam się ze stanowiskiem przedstawionym w petycji. Myślę, że jednym z głównym problemów zaistniałej sytuacji są braki kadrowe w Wydziale Budownictwa i Architektury. Związane jest to głównie z niską pensją pracowników zarówno tam pracujących jak i nowo zatrudnianych. Podczas rozmowy z Przewodniczącym Rady Powiatu Tatrzańskiego, Panem Edwardem Tyborem, zostałem zapewniony, iż zarówno pensje obecnych pracowników jak i nowo przyjmowanych zostaną podniesione. W momencie, kiedy rozwiązane zostaną problemy kadrowe będzie można podjąć próbę rozwiązania problemów związanych z przewlekłością postępowań oraz stronniczością czy rozpatrywaniem tożsamych spraw w skrajnie różny sposób. Braki kadrowe wyłącznie pogłębiają problemy.

Marcin Bentkowski (Zakopane, 2023-03-30)

#32

Przepisy i procedury w starostwie tatrzańskim są absurdalne , czas oczekiwania jest karygodnie za dlugi co zwiąże się z duzym utrudnianiem zycia ludzią oraz przedsiębiorcom .

Mirosław Kołaciak (Zakopane, 2023-03-31)

#36

Praca wydziału budownictwa to jakaś kpina!!

Maciej Nowak (Jurgów, 2023-03-31)

#37

Istna komuna pracownicy Wydziału Budownictwa myślą,że ludzie są dla nich a nie oni dla ludzi. Totalna masakra ,brak szacunku dla mieszkańców powiatu.

Krystyna Nowak (Jurgów , 2023-03-31)

#42

Nie da sie funkcjonować w takim systemie

Tomasz Kida (Kraków, 2023-04-01)

#53

Dotyczy to bezpośrednio mojej pracy.

Weronika Frączysta (Kościelisko , 2023-04-03)

#66

Jacek Zapotoczny

Jacek Zapotoczny (PIT 28, 2023-04-04)

#69

Podpisuję, ponieważ też irytuje mnie ta sytuacja związana z starostwem tatrzańskim.

Rafał Babiak (Kluszkowce, 2023-04-04)

#72

Urzędy dla ludzi ,a nie ludzie dla urzędników, KPA nie istnieje ,decyzj/postanowienia z wadami prawnymi wydawane ,elementarne nie zrozumienie przepisów prawa i w wielu przypadkach takich samych różne podejście, co urzędnik to inny styl

Bartosz Krawczak (Zakopane , 2023-04-04)

#73

Osobiście podpisuję tę petycje bez najmniejszego przekonania, że cokolwiek zmieni. Wydział budownictwa zabetonowany wręcz jest niekompetencją i kolesiostwem. Naczelnik wydziału zdaje się nie widzieć żadnego problemu w funkcjonowaniu podległych mu pracowników, przegrywając raz za razem sprawy w sądzie w Krakowie. Zdarzało się, że oddelegowani z Nowego Targu inspektorzy potrafili w niecały miesiąc wydać decyzję o pozwoleniu na budowę podczas gdy nasze asy nawet nie zaczęły prowadzić postępowania. Cały ten burdel powinien na swój własny koszt doszkolić się z KPA z naczelnikiem włącznie.

Technik Budowlany (Zakopane, 2023-04-04)

#77

Sprawa jest mi znana zarówno z pracy zawodowej jak również życia prywatnego

Marian Sołtys (Jurgów , 2023-04-04)

#80

Nie zgadzam się na stagnacje i przewlekłość w tak rozwojowym dla powiatu obszarze.

Anna Błachut (Nowy Targ, 2023-04-04)

#83

Zgadzam się z petycją podpisuje się jako Inwestor czekałam na pozwolenie rok

Katarzyna Zaleska (Milanówek , 2023-04-04)

#90

Patologię, która narosła w tym urzędzie należy wyciąć do kości. Jeśli urzędnik nie rozumie, że nie jest od tego aby utrudniać życie ludziom tylko od tego aby ułatwiać i prostych spraw nie komplikować w/g swojego widzimisię wynikającego z prostego faktu jakim jest brak merytorycznej wiedzy, nie powinien zajmować publicznego stanowiska.

Jacek Pawlica (Zakopane, 2023-04-05)

#93

Doświadczyłem tego upokorzenia

Zbigniew Śliwiński (Poronin, 2023-04-05)

#95

Podpisuję, ponieważ jestem pokrzywdzona przez urzędników.

Katarzyna Król-Body (Trute, 2023-04-05)

#98

Ta petycja może to i dobry pomysł, ale ja radzę się zastanowić tym wszystkim projektantom i zainteresowanym (sam do ich grona należę) żeby zastanowili się dogłębnie w czym również tkwi problem. A mianowicie tkwi on w bardzo dużej mierze w tym iż My "projektanci", którzy nakręcamy tą całą aferę sami jesteśmy nie w porzadku w stosunku do tych pracowników wydziału którzy rozpatrują nasze wnioski i sprawy. Na porządku dziennym jest dogadywanie się z na boku z prowadzącym że weźmie jego sprawę, czy da mu braki w punktach na tzw. gębę. Sami się nie wyrabiamy z terminami i zawieszamy ale żeby poinformować o tym inwestora to już nie łaska i najlepiej zwalić na organ że długo proceduje. Bardzo proszę szanownych kolegów i koleżanki z branży aby nie szkalować tych ludzi tylko dlatego że coś nie poszło po naszej myśli i trzeba dłużej poczekać na rozpatrzenie. Oni robią co mogą za tzw. Psie pieniądze bo władza ani myśli dać podwyżki dla wszystkich pracowników nie tylko tych co rozpatrują sprawy merytoryczne w tym Wydziale ale również dbają o to aby po wydaniu tej oczekiwanej decyzji jak najlepiej obsłużyć inwestora i jak najszybciej zamknąć temat. Trzeba zatrudnić specjalistow bo ludzi w tym Wydziale coraz mniej i nie widać nowych twarzy. Tak na marginesie to w UM kolejne podwyżki a w Starostwie ani widu ani słychu.

Zainteresowany tematem (Zakopane , 2023-04-05)

#100

Myślę, że siedmiu pracowników (oprócz pań w sekretariacie i pana naczelnika) nie jest w stanie obsłużyć godnie takiego dużego powiatu, jakim jest Powiat Tatrzański. Pracownicy nie są niczemu winni. Jakiś czas temu ten sam problem był w geodezji. Znalazły się odpowiednie środki finansowe na reorganizację wydziału i wszystko gra. Dzisiaj nie ma tam kolejek i wszystko idzie " od ręki". Jedyna nadzieja na zmianę nastrojów wśród projektantów i inwestorów - w Radzie Powiatu, która może przeorganizować budżet na rzecz Wydziału Budownictwa: zapewnić pracownikom dobre pensje i tym zmotywować ich do pracy, zatrudnić nowych pracowników z kompetencjami. Przecież za 3500 zł. w dzisiejszych czasach nikt nie przyjdzie do pracy. Panie na kasie w Biedronce mają wyższe pensje. Odrębna sprawa to dotrzymywanie terminów KPA. Jeszcze niedawno były dość wysokie kary finansowe za niedotrzymywanie terminów i pracownicy stawali na głowie aby pozwolenia były w terminie. Czy w tym zakresie prawo się zmieniło? Z tego co mi wiadomo, problemy kadrowe trwają nie od dziś. Panie Starosto! Musicie coś z tym zrobić, bo Wydział Budownictwa był "piętą Achillesa" również w czasie zmiany władzy 8 lat temu...

Irena Mikołajczyk (Bukowina Tatrzańska, 2023-04-05)

#105

utożsamiam się z petycją

Dawid Pajerski (Nowy Targ, 2023-04-06)

#108

Popieram petycję. Sytuacja wymaga niezwłocznej naprawy.

Marek Nowak (Niedzica, 2023-04-07)

#116

Uważam że pracownicy którzy pracują w wydziale architektury w Starostwie Powiatowym w Zakopanym niedbale podchodzą do projektów tematów które są złożone w wydziale. Czas wydania pozwolenie przekracza termin 65 dni, czasami jest to okres 1 roku lub więcej, jest to niezgodnie z przepisami prawa. Uważam że najwyższy czas na zmiany w Starostwie w Zakopanym.

Marcin Winnicki (Czarny Dunajec , 2023-04-11)

#118

Czekałam na wydanie pozwolenia na budowę łącznie 3.5 roku w tym ponad rok w Starostwie, w Zakopanem. Jest to jedyne miasto w Polsce gdzie tyle się czeka. Wszelkie próby kontaktu ze Startostwem kończyły się straszeniem, że mogę czekać jeszcze dłużej. Cała sytuacja, która przeszliśmy nadaje się do Sądu

Agata Dziubasik (Białka Tatrzańska , 2023-04-12)

#122

Zgadzam się i popieram ww petycję

Piotr Dziubasik (Bialka, 2023-04-12)

#131

Sytuacja z wydaniem pozwolenia na budowę jest w powiecie tatrzańskim jest nienormalna !

Danusia Florek (Białka Tatrzańska , 2023-04-12)

#141

Podpisuję, ponieważ w niedługim czasie będę potrzebować pozwolenia na budowę domku jednorodzinnego

Gosia Mrugała (Nowy Targ, 2023-04-12)

#165

Pomijając problemy proceduralne, z którymi musimy się mierzyć jako projektanci, jednocześnie rozumiejąc też braki kadrowe z jakimi boryka się Starostwo, to chcę zwrócić uwagę na fakt, iż paradoksalnie ten powstały "paraliż inwestycyjny" - spowodowany przewlekłością postępowań - wpływa niestety na nieustanny wzrost cen nieruchomości w Powiecie. Jeżeli jakiemuś inwestorowi, uda się w końcu otrzymać "wyczekaną z anielską cierpliwością" i upragnioną decyzję o pozwoleniu na budowę (biorąc pod uwagę niejednokrotnie dodatkowy rok/dwa na rozpatrzenie ewentualnego odwołania od decyzji) i okazuje się że jest jednym z nielicznych którzy w ogóle ją otrzymali, to proszę sobie wyobrazić jak wpływa to na wartość nieruchomości - unikat. Z jednej strony można by pomyśleć że to dobrze, lecz jednocześnie jest to bardzo negatywne zjawisko dla stałych mieszkańców Powiatu, których coraz mniej stać na zakupu ziemi pod własne cele mieszkaniowe/inwestycyjne i działki budowlane stają się niedostępne dla rdzennych mieszkańców, którzy przecież na miejscu płacą podatki, a mają coraz mniejsze możliwości rozwoju. Mam wrażenie, że sposób prowadzenia większości postępowań dotyczących pozwoleń na budowę, często wykracza poza normy i znacznie przekracza dopuszczalne terminy określone w procedurach, i niestety tylko potęguje taki stan rzeczy.
Ale wierzę, że uda się wprowadzić odpowiednie rozwiązania problemów i poprawić sytuację.

Szymon Szatko (Nowy Targ, 2023-04-13)