Protest przeciwko likwidacji linii 175

Skontaktuj się z autorem petycji

Temat pod dyskusję został automatycznie utworzony do petycji Protest przeciwko likwidacji linii 175


Gość

#1

2013-03-23 14:08

Naprawdę nie wiem w jaki inny sposób można się szybko dostać z lotniska do centrum Warszawy. Kolejka, którą otwarto w zeszłym roku, jeździ zbyt rzadko, więc likwidacja jedynej bezpośredniej linii naziemnej jest głupotą...

Gość

#2

2013-03-23 20:25

Zanom autobus dotrze na lotnisko, po drodze wysiada bardzo dużo mieszkańców osiedli Żwirki i Wigury, nie utrudnijmy ludziom życia i bez tego jest trudne.
Fuck ZTM!

#3 dziady z ztm!

2013-03-23 22:54

13 lat jeżdżę nim do pracy (na lotnisku) a teraz jedyną linię do centrum chcą zlikwidować?? ?Barany! Ilu rano pracowników nią podróżuje! Ja robię całą trasę, od pl.Piłsudskiego do terminala! Dzięki ztm, kij wam w oko! Tyle lat, zawsze z biletem, to jeszcze jedyną linię jaką człowiek niemal jeździ mu zabiorą darmozjady!

Gość

#4

2013-03-23 23:13

Przede wszystkim to jedyny autobus, który z centrum dojeżdża bezpośrednio pod uniwersytet, gratuluję poronionych pomysłów zarządowi ZTM...

Gość

#5 Re:

2013-03-24 13:39

#4: - Przede wszystkim to jedyny autobus, który z centrum dojeżdża bezpośrednio pod uniwersytet, gratuluję poronionych pomysłów zarządowi ZTM...

to polecam lekturę wszystkich zmian, żeby reszta wpisów nie była tak poroniona... na tej trasie wejdzie 128


Gość

#6 Brak tu logicznych argumentów

2013-03-24 13:41

No akurat na trasie, na której jak mniemam korzystasz z tego autobusu, masz równorzędne 128, które od jakiegoś czasu jeździ autobusami przegubowymi tych rozmiarów co 175. Po za tym odstrasza mnie nie tylko język, ale i strona merytoryczna. No bo jak można twierdzić że 175 jest optymalnym połączeniem z dw. Centralnym, skoro ma na swojej trasie kilka miejsc, które bardzo często się korkują, a pociągi skm z lotniska zatrzymują się na dw, Centralnym czyli nie trzeba nikogo pytać co gdzie jest i szukać strzałek pod marriotem. Do tego liczba oczekujących w warszawie na przesiadkę (szczególnie pól dnia) jest znikoma bo to lotnisko nigdy nie było, a mając na uwadze jego lokalizację, nigdy nie będzie tzw. HUBem lotniczym więc większość pasażerów konczy lub rozpoczyna tu swoją podróż. A no i ograniczenie komunikacji z lotniskiem do jednej linii !? 148, 331, 188 oraz pociągi SKM i KM to chyba autorka jednak liczyć nie umie, albo nie wie o czym pisze...

Gość

#7

2013-03-24 18:50

ZTM robi wszystko żeby ludzie jednak dalej jeździli samochodami. Ech...

Gość

#8

2013-03-24 18:50

Linia 175 jest olbrzymim kawałkiem historii Warszawy. Jej likwidacja to kolejny idiotyczny pomysł Rady Miasta!

Gość

#9

2013-03-24 19:35

Urząd prosi się o naganę i jeszcze trochę, a pożałuje tych swoich durnych pomysłów. Ludzie mają cierpliwość ale jak ktoś przegnie to ani wojsko, ani policja nie stanie w ich obronie, a ludzie odwdzięczą się z nawiązką. pozdrawiam

Gość

#10

2013-03-24 20:50

Nie zycze sobie likwidacji dogodnych linii i polaczen, a do takich naleza 175 i 521. Zapewne i inne, z planowanych do usuniecia. Proponuje, aby urzedasy same zaczely korzystac z komunikacji miejskiej, a nie wozily tylki autami sluzbowymi, to im wywietrzeja debilne pomysly!!! Ceny biletow ida w gore, a w dol - udogodnienia dla mieszkancow i poziom uslug!

Gość

#11

2013-03-24 22:19

dodajcie o kampusach UW i WUMu, 175 to dla studentów tych uczelni bardzo ważna linia!

Gość

#12 Re: Re:

2013-03-25 00:00

#5: - Re:

Tak, a co wejdzie na miejsce 128 ? oczywiście wiem: 127, ale jadący bezsensownie DOOKOŁA, gratulacje !

Kasia BC

#13 Re: Brak tu logicznych argumentów

2013-03-25 00:12

#6: - Brak tu logicznych argumentów

Po pierwsze likwidacja linii 175 uderzy w interesy dwóch grup pasażerów tych podróżujących na lotnisko i  studentów chcących się dostać do akademików i na uczelnię....i o ile tych drugich zadowoli korzystanie z 128 to tych pierwszych już nie. Bo nagle ich trasa urywa się na przystanku Rakowiec....i dalej mogą dotrzeć do lotniska jedynie autobusem 188 lub ciągnąc walizę na stację pociągu. Co do stwierdzenia o znikomej liczbie pasażerów oczekujących na przesiadkę pół dnia to mój drogi gościu świadczy tylko o Twojej kompletnej nieznajomości tematu branży lotniczej. Każdego dnia setni pasażerów tranzytowych ląduje na Okęciu w fali południowej (około 12) i oczekuje na swoje połączenie do fali wieczornej (22-23) oczywiście tylko część tych pasażerów posiada możliwość opuszczenia portu (tj. wizę Schengen) mimo wszystko część korzysta z opcji szybkiego zwiedzania. Poza tym z punktu widzenia pasażera po opuszczeniu portu na przeciwko widzą przystanek autobusowy i tam udają się w pierwszej kolejności (zanim zdobędą wiedzę że obok portu jest kolejka).

Owszem z lotniska odchodzą jeszcze linie 148 i 331 ale są to połączenia marginalne i na odcinku z lotniska korzysta z nich garstka osób. Autobusem 148 można się dostać do metra Imielin ale odjeżdża co pół godziny! 331 dojeżdża do Metra Wilanowska (nie kursuje w soboty i niedziele, a lotnisko wtedy działa!!). Pozostaje 188, które odjeżdża co 15-20 min i można się nim dostać do Metra Politechnika.

Faktem jest, że z kolei na lotnisko wciąż korzysta niewielu pasażerów a szanowny Zarząd Transportu Miejskiego chce jakoś zmusić nas do korzystania z niej zabierając coś co ludzie lubią i z czego korzystają!!

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,pociagi-na-okecie-br-sukces-czy-porazka,71599.html

Nie jesteś osobą do której jakiekolwiek racjonalne argumenty by trafiły dlatego nie będę Cię przekonywać do słuszności mych tez. Niemniej jednak nie wrzucaj wszystkich oburzonych do jednego worka.

Zastanawiam się tylko drogi Gościu czy ty korzystasz z komunikacji miejskiej bo zauważyłam że najwięcej przeciwników protestu znajduje wśród osób korzystających tylko wyłacznie z samochodu czyli takich którzy nie wiedzą co to znaczy stać godzinę uwięzionym między stacjami skmki, oraz nie poznali innych uroków komunikacji miejskiej.


Gość

#14

2013-03-25 01:39

Słuszne, bo wszyscy z tego korzystają :)

Gość

#15 zamiast do 175, przez chaszcze i bloto

2013-03-25 04:55

ZTM otwarlo nierentowna linie kolejowa i teraz probuje ja za wszelka cene ratowac, zmuszajac mieszkancow osiedli polozonych wzdluz Zwirki i Wigury do korzystania z niej. Likwidacja 175 dla mieszkancow mojego osiedla (Gorlicka) oznaczac bedzie:

a) koniecznosc chodzenia przez nieoswietlone ogrodki dzialkowe bez chodnika/odsniezania zima, gdzie napady na roznym tle sa zjawiskiem nagminnym - sugeruje spojrzenie na mape okolicy, przestudiowanie ewentualnej trasy na stacje PKP Rakowiec i wyobrazenie sobie, co to w praktyce oznacza;

b) ograniczenie trasy, jako ze SKMka nie jedzie rownolegle do trasy 175, laczy jedynie dwa punkty - wymuszac to bedzie kolejne przesiadki;

c) dluzsze spacery (ktore juz wczesniej do krotkich nie nalezaly dla osob mieszkajacych dokladnie w polowie trasy pomiedzy ZiW a Grojecka) niezaleznie od wieku czy warunkow pogodowych, jako linia przyspieszona 504 zatrzymuje sie co drugi przystanek, 128 zas ma inna trase w kierunku centrum (do BUW - co podobno tez ma ulec zmianie) niz spowrotem

Gość

#16

2013-03-25 11:58

To całe ZTM nadaje się nie powiem do czego !!!! Chcą szukać oszczędności to niech zwolnią połowę nierobów, którzy wymyślają jak to nam pasażerom "uszczęśliwić" życie

Ten wpis został usunięty przez autora petycji (Pokaż szczegóły)

2013-03-25 12:18



Gość

#18

2013-03-25 12:42

Władze miasta to złodzieje, mają debet to niech wypełnią go swoimi nagrodami, które pobierają za pierdzenie w słotki. Ludzie powiini wyjść na ulice i protestować!

Gość

#19

2013-03-25 12:44

To jest skandal!

Gość

#20

2013-03-25 12:46

zgadzam się w zupełności ze stwierdzeniem, iż likwidacja linii 175 jest totalną głupotą! sama często latam i dojeżdżam na lotnisko tą linią gdyż jest najwygodniejsza, bo przesiadka z bagażem jest bardzo uciążliwa...
wdr

#21 likwidacja 175 to strzał w stopę

2013-03-25 12:50

175 to chyba najlepiej obłożona linia w mieście, jest na nią zapotrzebowanie w ciągu całego dnia. łączy starówkę z centrum, dworzec kolejowy, starą ochotę, akademiki, szpital banacha, budynki akademickie UW na Ochocie i Krakowskim przedmiściu, południowe dzielnice mieszkalne, uniwersytet medyczny i na końcu lotnisko. 128 to nie jest żadna alternatywa dla 175. nie dojeżdża do kilku kluczowych przystanków (RAKOWIEC (biura, mieszkania, przesiadki), BALEYA (mieszkania, biurowiec Pekao), NOVOTEL (hotel, wiele biurowców) i SASANKI(węzeł przesiadkowy))
pociąg jest świetny dla mieszkańców Pragi i osób spoza warszawy, które mogą się przesiąść na zachodniej. dla mieszkańców Ochoty pociąg nie ma sensu. dodatkowo teraz 128 pełni niezłą rolę komunikując akademiki i ochocką część UW z BUW i budynkami dydaktycznymi na powiślu
Eleonora
Gość

#22 Protest przeciwko ikwidacji linii 175

2013-03-25 13:11

175 to doskonała komunikacja z centralnego i Śródmieścia na lotnisko, z Ochoty do innych dzielnic, na Ochocie mieszka dużo starszych osób, emerytów, likwidacja tej linii bardzo obniży ich standard życia. Z lotniska bardzo dużo podróżnych z bagażami jedzie tym autobusem z bagażami, potem przesiadają się do innych środków lokomocji, pociągów na centralnym itd. proszę ZTM nie likwidujcie tej linii.

zainteresowana

#23 Re: Brak tu logicznych argumentów

2013-03-25 13:26

#6: - Brak tu logicznych argumentów

175 jest jedyną linią, która bezpośrednio z lotniska jedzie na dworzec centralny i do centrum. Pomijając mieszkańców osiedli w zdłuż Żwirki i Wigury ( do których się zaliczam i 175 jest główną linią z której korzystam), wchodzą w grę jeszcze osoby przyjezdne. 175 jest najprostszą, najwygodniejszą i najpewniejszą opcją komunikacji między centrum, centralnym i lotniskiem. Jak lotnisko w największym mieście w kraju może być bezpośrednio skomunikowane z Centrum jedynie przez kolejkę, która jeździ rzadko i do tego ma poważne opóźnienia?

Jeśli Tobie nie przeszkadza zlikwidowanie linii 175 to zajmij się swoim życiem i wypowaidaj się w problemach które Cię dotyczą.. chyba, że jesteś z ZTM to wtedy proszę o oficjalne wypowiedzi.


Gość

#24

2013-03-25 13:42

Jedyna linia które przetrwała liczne reorganizacje i optymalizacje. Stałość tasy też jest wartością - niech miasto jej nie trwoni.

Gość

#25 nierealna alternatywa

2013-03-25 13:59

Poruszasz kolejny wazny argument - polaczenia z szeroko rozumianym centrum co 7-10 minut (czestotliwosc 175) nie daja sie zrekompensowac polaczeniem kolejowym, nawet jesli z 30 zrobia 20 minut.

Dla mieszkancow osiedla Gorlicka, a zwlaszcza grup szczegolnie narazonych na przemoc (osoby starsze, mlodsza grupa nastolatkow, kobiety) lub nie mogace sobie pozwolic na treking przez ogrodki dzialkowe - tereny pozostawione bez nadzoru i dozoru, bez asfaltu/chodnika/nieodsniezane - (osoby starsze, niepelnosprawne, osoby z wozkami dzieciecymi) wyprawy do stacji PKP Rakowiec sa nierealna alternatywa.

Nie można zapomnieć, że zarwno PKP Rakowiec, jak też PKP Żwirki i Wigury dostępne są tylko od strony głównych ulic. Dla pasażerów idących od strony osiedla są to stacje, najdelikatniej mówiąc, nieprzyjazne - brak podjazdów, schodów, chodników, oświetlenia...