NIE DLA ZMIANY NUMERACJI LINII MPK ŁÓDŹ
Quoted post
. |
#12 .2015-01-31 15:43Ja nie rozumiem, jak można się skupiać na zmianie numeracji linii, gdy mowa jest o reformie tras komunikacji miejskiej, przy której zmiana numeracji jest nieunikniona... Reforma - ale dobrze zrobiona - ma sens. Włączając w to nawet likwidację autobusów pokrywających się z tramwajami. Niektórym np. nie podoba się, że likwidacji ma ulec autobus 85. Ale po co ten autobus, jeśli z Olechowa aż do Narutowicza identyczną trasą pojedzie tramwaj 9? Zmiany są potrzebne. Ale tylko jeśli będą to zmiany na lepsze. Co to znaczy zmiany na lepsze? Takie, które poskutkują zwiększeniem częstotliwości kursów. Lepiej się przesiąść, co wydłuży łączny czas podróży o tych 5 minut, jeśli na przystanku początkowym czekać się będzie też 5 minut, a nie 20 minut, jak obecnie. Należy przy tym zadbać, by na liniach tramwajowych wróciły częstotliwości wprowadzone przy okazji reformy z przełomu 2000/2001 roku (z ew. drobnymi zmianami ze względu na konieczność skoordynowania częstotliwości tramwajów i autobusów) i by wprowadzany teraz system nie został przez kilka następnych lat rozmontowany, tak jak wspomniana reforma tramwajów. Wcześniej było dużo rzadko kursujących linii, reforma wprowadziła mniejszą liczbę linii często kursujących, a co teraz mamy? Mało rzadko kursujących linii. Idea jest dobra. Wykonanie kiepskie. Widać to zresztą nawet po mapkach, gdzie nie brakuje błędów w nazwach (szczytem jest "ŁKS Radogoszcz Zachód" - kibic Widzewa czegoś takiego nie poprze na pewno, choć uznanie należy się oczywiście obu klubom). Także np. w tym, że na trasie tramwajowej ŁTR proponowana jest taka częstotliwość kursowania tramwajów, że albo będą się tam tworzyć korki tramwajowe, albo - po zmianie konfiguracji systemu sterowania ruchem - zakorkują się przecznice, którymi też kursuje komunikacja miejska. Czy też w tym, że nie uwzględniono budowanej pętli autobusowej przy dworcu Łódź Fabryczna. Postuluje się pozostawienie jej na pl. Dąbrowskiego - a to przecież od początku jest rozwiązanie tymczasowe. Nie po to kilka lat temu przeniesiono pętlę z placu na Fabryczny, by teraz to odwracać. Są oczywiście w projekcie przypadki linii likwidowanych lub zmieniających trasy całkowicie bez sensu. Polecam prezentację IPT: https://www.youtube.com/watch?v=_ldWu2F9otQ&feature=youtu.be - proponowane są tam rozwiązania, które z pewnością uczynią nowy system dużo bardziej strawnym dla mieszkańca, np. przesiadki z autobusu na tramwaj na jednym przystanku. Czy też - co bardzo ważne - ustalenie jednej częstotliwości kursów tramwajów i autobusów, a także wprowadzenie zasady oczekiwania pojazdu na opóźniony pojazd (oczywiście w granicach rozsądku) przy przesiadce. Poza tym - trzeba pamiętać, że proponowane warianty to jest dopiero punkt wyjścia. Miasto ma zamiar przeprowadzić obszerne konsultacje społeczne. Których rozpoczęcie zostało, z tego co słyszałem, przesunięte na marzec - właśnie ze względu na bylejakość tych proponowanych wariantów (z tego co rozumiem, mają je jeszcze poprawiać - coś takiego nie powinno ujrzeć światła dziennego). Inną kwestią, której mi tu brakuje, jest praktyczne nieuwzględnianie w systemie komunikacji miejskiej kolei aglomeracyjnej. Tzn. doprowadza się np. autobusy do stacji ŁKA - nie ŁKS - Radogoszcz Zachód, ale kolej aglomeracyjną traktuje cały czas jako coś odrębnego. Tak robić nie można. Kolej aglomeracyjną powinno się traktować jako część systemu komunikacji miejskiej. Ktoś powie, że kolej organizowana jest przez urząd marszałkowski i miasto nie ma na nią wpływu. Otóż powinno mieć wpływ. Niech dołoży się do kolei aglomeracyjnej finansowo. Wtedy będzie miało. Już teraz są trasy, na których kolej zapewnia znacznie atrakcyjniejszy czas przejazdu niż MPK - choć przeszkodą jest częstotliwość kursowania. W takiej sytuacji częstotliwość ŁKA trzeba podnieść, a z drugiej strony - nie dublować istniejących połączeń ŁKA (z podniesioną odpowiednio częstotliwością) liniami MPK. No i, przede wszystkim, poprawić skomunikowanie pociągów z autobusami i tramwajami na stacjach (np. na Kaliskim zatrzymywać pociągi aglomeracyjne przy tym peronie, który ma bezpośrednie zejścia na przystanki MPK, i to w tej części peronu, która jest w sąsiedztwie tych zejść - zakazać natomiast odjazdów pociągów aglomeracyjnych z peronów koło poczty). Ostatnia sprawa, jaką tu trzeba poruszyć, to numeracja linii. Proponowany system numeracji jest oczywiście kompletnie nieintuicyjny, z tym się w pełni zgadzam (po co wykorzystywać ponad 400 numerów, gdy będziemy mieć mniej niż 100 linii? po co likwidować literki "A" i "B", które dobrze informowały, że jedna linia jest skróconym wariantem drugiej - z tym że były nadużywane?). To jest problem. Nawet duży problem. Ale nie można do tego sprowadzać całej reformy. |
Odpowiedzi
Kochu |
#16 Re: .2015-01-31 17:05:54#12: . - . W końcu my ktoś sensownie i z logicznym myśleniem podchodzi do sprawy. A z drugiej strony. Co da numeracja zmieniona od 100 do 199 to nadal tyle samo linii co obecnie a Z kolei wyświetlacze na autobusach obsługują tylko 2 cyfry więc dochodzi kolejny wydatek na oznaczenie takiej ilości autobusów.
|
pasażerka 85 |
#31 Re: .2015-02-02 10:56:39czy Ty człowieku kiedykolwiek jechałeś 85?! nie, bo inaczej nie pisałbyś bzdur. ja jeżdzę sporadycznie, ale jesli muszę to często ma moim przystanku za Rondem Indwalidów nie ma już miejsca w autobusie i trzeba się wpychać, a jeżdzę poza godziną szczytu, o 9tej. aż strach pomyśleć co jest między godziną 7-8. jeździ co 10min i tak jest problem z miejscem. a teraz niech jeździ tylko 9tka i ma opóźnienie z powodu awarii lub korków, czegokolwiek-bo linia jest bardzo długa. jak chcesz upchnąć wszytskich "zaległych" i "nowych"ludzi do tramwaju? a tak to tłok się rozkłada na autobus i tramwaj. poza tym 9tka nie dowiezie mnie do Ronda Solidarnosci, ani na cmenarz, na piechotę mam iść, starsi ludzie też, studenci na uczelnie? z tego powodu wybrałam samochód, tylko kiedy nie mam wyjscia ładuję sie w tłok w 85. |
Apel o kontynuację budowy CPK
Apel do Andrzeja Dudy o zrzeczenie się urzędu
Petycja dotycząca wyboru pełnomocnika ds.Osób z Niepełnosprawnościami w nowym rządzie
Bronimy Sanktuarium w Gietrzwałdzie-PETYCJA DO WOJEWODY WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO
Tramwaj na Ołtaszyn / Partynice + Wysoką.
Czy jest jakaś rzecz, którą pragniesz zmienić?
Milczenie nie powoduje zmiany. Autor tej petycji zajął stanowisko i podjął działanie. Zrobisz to samo? Zapoczątkuj ruch społeczny, tworząc petycję.
Stwórz własną petycjęInne petycje, które mogą cię zainteresować
Petycja w sprawie wprowadzenia zakazu reklamy piwa
6665 Utworzone: 2024-04-25
Manifest polonistów - więcej realnych cięć w podstawie programowej!
1322 Utworzone: 2024-04-26
Walka Lekarzy i Rodziców dzieci z mutacjami genetycznymi SYNGAP1, STXBP1, SLC6A1, TBC1D24, GABA i DNM1 o zatwierdzenie badań klinicznych nad Lekiem Ravicti i późniejszą refundacją tego leku.
7136 Utworzone: 2024-04-15
Poparcie dla opinii i postulatów złożonych w ramach konsultacji społecznych dla rejonu ul. Karpiej (część wschodnia B)
171 Utworzone: 2024-04-22
Wyższa renta socjalna to nie wszystko.Petycja do Premiera Donalda Tuska w sprawie trzech rozwiązań dla osób z niepełnosprawnościami
152 Utworzone: 2024-04-26
Apel o kontynuację budowy CPK
90459 Utworzone: 2023-12-02
Cofnięcie decyzji o zaplanowanym zgromadzeniu na węźle Pyrzyce S3
3015 Utworzone: 2024-04-22
„Oddajcie Kamionkę!” Petycja przeciwko likwidacji Domu Studenckiego „Kamionka” w Krakowie
1256 Utworzone: 2024-04-03
NIEWNIESIENIE SPRZECIWU W SPRAWIE WYCINKI 1265 DRZEW W CHORZOWIE PRZY UL.TARGOWEJ
618 Utworzone: 2024-04-22
PETYCJA DO GDDKIA W SPRAWIE EKRANÓW AKUSTYCZNYCH WZDŁUŻ OBWODNICY GÓRY KALWARII DK 50 + DK 79
62 Utworzone: 2024-04-25
PETYCJA w sprawie interwencji i niedopuszczenia do wydania zgody na budowę 7-piętrowego obiektu z podziemnymi garażami na terenie Mierzei Sarbskiej w Łebie na zakończeniu ulicy Nadmorskiej
2362 Utworzone: 2024-04-13
W obronie Pomników Przyrody i zieleni Muranowa
454 Utworzone: 2024-03-28
Petycja przeciwko zmianie przeznaczenia działki 3/4 AM 4 Kozanów (teren Hali Sportowej K69 Health & Performance przy ulicy Kozanowskiej 69) i jej zabudowie blokami mieszkalnymi i/lub hotelarskimi
376 Utworzone: 2024-04-17
O natychmiastowe wyłączenie z wycinek Lasu Milowego w Wesołej
54 Utworzone: 2024-04-26
APEL DO PREZESA RADY MINISTRÓW w sprawie obwodnicy Miasta Olsztyn
362 Utworzone: 2024-04-22
Petycja do NFZ o finansowanie gabinetów stomatologicznych w krakowskich szkołach
296 Utworzone: 2024-04-17
Petycja w sprawie dostępu mieszkańców Kozanowa i okolic do obiektu sportowo – rekreacyjnego czyli rewitalizacji istniejącej Hali Sportowej lub budowy nowej
247 Utworzone: 2024-04-17
Poprawa prawa! Nieuczciwym najemcom mówimy Nie
1519 Utworzone: 2024-04-17
"Wyciszmy szumy uszne" - wsparcie dla pacjentów z szumami usznymi
296 Utworzone: 2024-03-26
Petycja w sprawie ochrony jeży w Wałbrzychu
84 Utworzone: 2024-04-22