Popieramy zmiany w Starym Podgórzu!

Skontaktuj się z autorem petycji

Temat pod dyskusję został automatycznie utworzony do petycji Popieramy zmiany w Starym Podgórzu!


Gość

#1

2016-09-17 19:37

Jestem kierowcą, ale nie uważam, że mam mieć z tego powodu przywileje - pierwszeństwo w centrum miasta przede wszystkim dla zbiorowej komunikacji!

Gość

#2

2016-09-17 19:56

Jako mieszkanki Krakowa, moim obowiązkiem jest angażowanie się w sprawy miasta. Uważam, że w Krakowie powinno się ograniczyć wjazd samochodów do centrum miasta, szczególnie zw względów ekologicznych (życia i zdrowia mieszkańców).

Gość

#3 Re:

2016-09-17 22:26

#1: -  super. W dzisiejszych czasach ciężko o trzeźwo myślących ludzi. Brawo Ty.

 


Gość

#4

2016-09-17 22:37

Bo tak trzeba, co prawda zmiany powinny byc jeszcze dalej idace, ale separatory to dobry prognostyk na przyszlosc.

Gość

#5

2016-09-18 07:20

Sprawna i niezawodna komunikacja miejska to podstawa w tak dużym mieście jak Kraków. To właśnie transportem zbiorowym przemieszcza się zdecydowanie więcej ludzi niż samochodami i co więcej jest bardziej przyjazna dla środowiska oraz umożliwia redukcję ruchu samochodowego i oddanie przestrzeni pieszym.

Gość

#6

2016-09-18 07:34

Choć sam zwykle komunikacją miejską nie jeżdżę, to zależy mi jednak, żeby jak najwięcej osób korzystało w mieście z komunikacji zbiorowej. Dzięki temu, będziemy mieli w Krakowie mniej smogu i hałasu. A także, będzie na drogach więcej miejsca dla rowerzystów i kierowców.
Kamil

#7 Komunikacja miejska musi mieć pierwszeństwo !

2016-09-18 08:25

Jestem mieszkańcem Krakowa. Poruszam sie zarówno samochodem, rowerem jak i komunikacją miejską po mieście. Uważam, że miasto nie może się uginać pod presją kilkudziesięciu mieszkańców , którzy uważają, że mają prawo zawłaszczać chodniki poprzez stawianie swoich pojazdów . Aby pozbyć się smogu, korków należy promować komunikację miejską kosztem komunikacji indywidualnej ! Miasto nie może popełniać tych samych błedów co miasta zachodnie ! Uczmy się na błędach innych a nie swoich ! Aby jednak mieszkańcy samej okolicy Kalwaryjskiej nie byli poszkodowani tak całkowicie, to powinni np. dostać możliwość parkowania na parkingu naziemnym w jakieś niższej cenie . Np. zamiast 250 zł / miesięcznie , powinno być 100-200 zł miesięcznie, lub ewentualnie od godziny 17-8 w cenie 10 zł/miesięcznie


Gość

#8

2016-09-18 08:44

Bo jest ważna z punktu widzenia prawidłowego rozwoju miasta.
Michał

#9 Re: Komunikacja miejska musi mieć pierwszeństwo !

2016-09-18 08:50

#7: Kamil - Komunikacja miejska musi mieć pierwszeństwo !  

 Problem, że ten parking ma < 200 miejsc, za 10 zł/mc to każdy by sobie chciał zaparkować, bo opłaty za wykupione miejsca postojowe w garażach podziemnych wychodzą więcej niż te 10zł/mc. Teraz pytanie kto i dlaczego miałby dostać takie miejsce postojowe nie oszukujmy się za darmo. Moim zdaniem okoliczni mieszkańcy mogliby dostać zniżkę, ale tylko na zasadach koszty odtworzeniowe w okresie 30 lat + 5% marża. Tylko, obawiam się, że jeżeli jedno miejsce kosztuje powiedzmy 50 tys. zł to i tak wyszłoby coś koło 200zł/mc jak nie lepiej. 

Dariusz Partyka

#10 Trzeba uderzyć w źródło problemu na ul. Kalwaryjskiej.

2016-09-18 09:55

 Przy okazji ulicy Kalwaryjskiej, warto poruszyć temat, który jest źródłem problemu. A problemem są przywileje dla niektórych niczym dla XVII-wiecznej szlachty. Dlaczego mieszkańcy centrum mają mieć zagwarantowane miejsce parkingowe pod samym wejsciem do kamienicy i to za jedyne, symboliczne 10 zł miesięcznie? Skoro stać kogoś na samochód, to stać i na parking. Mieszkańcy nie raz bardzo odległych od centrum osiedli o zaparkowaniu pod blokiem mogą tylko pomarzyć, a każdy rozsądny się liczy z wydatkiem przynajmniej 200 zł miesięcznie.
Biorąc pod uwagę zawziętość obrony swoich przywilejów przez część mieszkańców ulicy Kalwaryjskiej, warto poruszyć ten temat i dążyć do tego, aby opłata mieszkańca wynosiłą ok. 100 zł/miesięcznie. Wtedy na parkingu pod Koroną wprowadziłoby się bonifikatę dla mieszkańców, tj parking też w cenie 100 zł za miesiąc i problem braku miejsc parkingowych rozwiązałby się sam.
Zaś co do Kalwaryjskiej, torowisko tramwajowe po prostu z definicji musi być oddzielone od innego ruchu, tak jak torowiska kolejowe, z czym przecież nikt nie dyskutuje.


Gość

#11

2016-09-18 09:55

Separatory znacznie poprawiły komfort i skróciły czas przejazdu tramwajem przez ul. Kalwaryjską. Powinny zostać!

Gość

#12

2016-09-18 09:58

Przestrzeń wspólna musi być sprawiedliwie dzielona przez różnych jej użytkowników... bo jest dobrem wspólnym :)
RR

#13

2016-09-18 10:51

Każdy z nas jest pieszym, a dopiero potem niektórzy z nas są właścicielami samochodów. Prymat samochodów, a to mam miejsce wciąż jeszcze w centrum Krakowa - to korki, smród, smog i marnotrawienie cennej przestrzeni - która powinna służyć wszystkim.
Być może obecne rozwiązanie nie jest idealne, ale jest chyba najlepszym z możliwych na już, uwzględniającym interesy wszystkich grup. Być może lepszym rozwiązaniem byłoby, przy okazji następnego remontu, uczynić ulice Kalwaryjską i Limanowskiego jedokierunkowymi alejami z torowiskiem, pasem dla rowerów, godziwą przestrzenią dla pieszych, z zielenią i ograniczoną ilością zatok parkingowych/wyładunkowych. Póki co, komunikacja miejska musi mieć priorytet ponad wygodą kilkudziesięciu posiadaczy samochodów.


Gość

#14

2016-09-18 11:14

Uczyńmy z Kalwaryjskiej reprezentacyjną ulicę handlową. Aby przedsiębiorcy mieli po co na nią wracać i lokale przestały świecić pustkami. Separatory i wolne chodniki to pierwszy krok w dobrym kierunku.

Gość

#15

2016-09-18 13:06

To smutne, że poza obrębem Plant w centrum nie ma w zasadzie żadnej reprezentacyjnej ulicy handlowej - Kalwaryjska, Starowiślna, Krakowska, Stradom, Karmelicka i wiele innych - są parkingami dla wygody grupki osób, na których życie próbuje toczyć się w wąskiej szczelinie między ścianą a karoserią samochodu. Nie tak to wygląda w cywilizowanym świecie, najwyższy czas to zmienić.

MB

#16 Re: Trzeba uderzyć w źródło problemu na ul. Kalwaryjskiej.

2016-09-18 13:29

#10: Dariusz Partyka - Trzeba uderzyć w źródło problemu na ul. Kalwaryjskiej. 

 

0) Piszesz nieprawdę. Abonament NIE gwarantuje miejsca parkingowego.

1) Problem braku miejsc parkingowych? Problemem jest raczej nadmiar darmowych/tanich miejsc parkingowych, który skłania do posiadania i jeżdżenia prywatnym samochodem.

2) Podniesienie opłat mieszkańcom, bez innych zmian, spowoduje, że przynajmniej części mieszkańców zacznie się opłacać trzymanie pojazdu w innym miejscu (np. pod Twoim domem, zajmując "Twoje" miejsce) i przywozić go na własną ulicę w zależności od potrzeby.

Rozwiązaniem jest ograniczenie ruchu prywatnych pojazdów w mieście. Dla każdego: mieszkańców, pracowników, turystów, biznesmenów, urzędników. Każdego.

 

 

 

 

 


Gość

#17

2016-09-18 17:10

Zmiany wprowadzone przez ZIKiT są korzystne. Proszę nie ulegać nielicznej grupie krzykaczy, liczy się dobro wspólne większości mieszkańców.

Gość

#18

2016-09-18 17:14

Bo widzę zmianę na lepsze.

Gość

#19

2016-09-18 18:29

dzieki zmianom znacznie poprawil sie czas przejazdu komunikacja miejsca ul. Kalwaryjska

Gość

#20

2016-09-18 22:14

Nie damy lobby samochodowemu zastraszyć jazgotem ludzi decydujących o przyszłości tego miasta. Normalnych ludzi jest więcej.

Gość

#21

2016-09-19 00:28

Kalwaryjska musi być przyjazna, jak na razie to ulica tranzytowa.

Gość

#22

2016-09-19 06:09

Separatory są dla mnie, jako rowerzysty, nie do końca wygodne, ale przemęczę się (mogę jechać inną drogą), wiedząc, że pomagają w dotarciu do domu/ pracy/ szkoły tysiącom ludzi jadącym tramwajem. Może to będzie początek zmian, które na nowo ożywią tę zaniedbaną część miasta (która, wbrew temu, co mówią przeciwnicy, umiera już od dawna -- wystarczy przejść się nią PIESZO i zobaczyć na własne oczy).

Gość

#23 Re:

2016-09-19 07:00

#2: -  

 Jestem za, pod warunkiem, że ograniczenia nie dotycza bezpośrednio Mieszkańców danego rejonu.


Gość

#24

2016-09-19 07:00

Dzien dobry,
Uwazam, ze umieszczenie separatorow bylo strzalem w dziesiatke. Przestrzen publiczna jak sama nazwa wskazuje jest dla wszystkich a nie dla wybranych osob (w tej konkretnej sytuacji tylko dla kierowcow). Niestety dalismy kierowcom palec a zjedli nam cala reke. Nikt sie pieszych nie pytal o zdanie kiedy zabierano im przestrzen publiczna na chodnikach. W krajach zachodnich jest nie do pomyslenia, zeby kierowcy parkowali na chodnikach. Tylko w Polsce panuje taka dzicz. Uwazam, ze separatory powinny byc wszedzie oraz, ze wszystkie chodniki powinny byc oddane pieszym. Polscy kierowcy nie posiadaja za grosz kultury i sa agresywni kiedy zwraca sie im uwage na to, ze lamia przepisy. Czas wprowadzic kulture do Krakowa i najwyzsza pora na to, aby ucywilizowac polskich kierowcow.
Pozdrawiam
Gabriela

Gość

#25

2016-09-19 07:45

Uważam, że w mieście absolutne pierwszeństwo powinien mieć transport publiczny! Korzystam na co dzień z przestrzeni Starego Podgórza i nie chcę, by to jak ona funkcjonuje było podporządkowane dyktatowi samochodów. Mówiąc to jednak, trzeba podkreślić, że ZiKiT / władze miasta powinny wyjść w stronę dla na stałe mieszkających na Podgórzu mieszkańców z dobrą ofertą taniego parkowania na nowym parkingu przy Koronie (skoro już powstał!).