tramwaj ogrody morasko

Skontaktuj się z autorem petycji

Temat pod dyskusję został automatycznie utworzony do petycji tramwaj ogrody morasko


Gość

#26

2012-01-15 13:24

Jestem jak najbardziej za tą trasą. Normalnie gdy 15 jeździła na starej trasie jazda na uczelnie była dla mnie mordęgą. Jazda autobusem i dwoma tramwajami to wyprawa co najmniej godzinna z rana i wieczorem. OD kiedy wprowadzono 15 na trasie Sobieskiego-Ogrody dojazd na uczelnie zajmuje mi nawet 30 minut przez to, że podjeżdżam autobusem na tramwaj i stamtąd bezpośrednio na uczelnię. Dlatego postuluję o to by było bezpośrednie połączenie tramwajowe na tej trasie :)
MB

#27 Re:

2012-01-15 13:29

#3

Przesiąść się na Teatralce, średni czas oczekiwania w dzień roboczy nie powinien być dłuższy niż 2-3 minuty.

aaaas

#28

2012-01-15 14:25

nie dla wszystkich taka zmiana jest na reke, ja wolalem wczesniejsza trase i nie podpisze sie :)
sphinx

#29

2012-01-15 15:14

Śmieszna i zupełnie niepotrzebna jest ta petycja. Ja dwa lata dojeżdżałem z Ogrodów na Morasko i nie narzekałem. Ciężko wam przesiąść się na Teatralce w tramwaj kursujący co 3-4 minuty na Pestkę? Uruchomienie całej linii kosztuje miasto grube pieniądze, a oszczędność czasu z tego tytułu byłaby niewspółmierne. Pomyślcie nad tym
a

#30 Re:

2012-01-15 15:25

#9: -

Tyle że zniknięcie tramwaju łączącego sobieskiego z Junikowem jest niedopuszczalne. Rozwiązaniem byłaby inna linia tramwajowa tylko mpk pewnie na to nie pójdzie...


Gość

#31

2012-01-15 16:02

Bardzo dobry pomysł z tą petycją. Linia ogrody,morasko ułatwia życie biednym studentom. :)

Gość

#32

2012-01-15 16:15

wspaniały pomysł, może władze miasta zauważą problem

Ten wpis został usunięty przez autora petycji (Pokaż szczegóły)

2012-01-15 16:41



Gość

#34

2012-01-15 16:54

zgadzam się i podpisuje rękami i nogami
Autorzy

#35 poprawki naniesione

2012-01-15 18:15

Nanieśliśmy już poprawki zgodnie z Waszymi wytycznymi. Petycja trafi do ZTMu, nie do MPK i będziemy wnioskować o dodatkową linię (choćby tylko w tygodniu). Jeśli macie jeszcze jakieś konstruktywne uwagi prosimy piszcie, piszcie(byle miłym, kulturalnym językiem, ok?.

Gość

#36

2012-01-15 18:41

Takie połączenie być musi!

Gość

#37

2012-01-15 19:25

Wszystkim tak ochoczo wypowiadającym się tutaj o bezproblemowym przesiadaniu się na teatralce polecam wypróbowanie tego wariantu na własnej skórze, szczególnie w godzinach szczytu. Chodzi tutaj oczywiście o taki wariant przesiadki, kiedy jedzie się od strony PST.
kamil m

#38 wasz PROBLEM jest zmyślony

2012-01-15 19:39

wasz PROBLEM nie istnieje !
zmyślony, absurdalny.. 15 jezdząca na sobieskiego z ogrodów będzie łapała takie samo opóźnienie jak każdy inny tramwaj z ogrodów, kwestia ruszenia tyłków z teatralki lub kaponiery (bo nie zapominajcie ze i 2 jezdzi do głogowskiej !)

jestem sceptycznie nastawiony do przeniesienia lini 15 na stałe w miejsce chwilowe..
domyślnie na plac Ludwika Waryńskiego (pętla Ogrody, Wydział Nauk Społecznych i Studiów Edukacyjnych UAM, Wydział Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu UP) dojeżdżają tramwaje 2 7 17 18, z czego 2 do Teatralki + 1 do Kaponiery (gdzie na kampus UAM domyślnie dojeżdżają tramwaje 12, 14, 15, 16, 26)
za razem z Junikowa, do centrum dojeżdżają domyślnie 3 tramwaje: 6, 13, 15 przy czym linia ta, jest znacznie wydłużona (co oznacza że tramwaj jedzie dłużej, a po zmianie i rzadziej)
w godzinach szczytu (tzn około 7-8 i 15-17) tramwaje niemal na każdej z linii jeżdżą co 10 minut, idąc dalej.. na trasie ogrody-most teatralny(względnie rondo kaponiera) tramwaje dojeżdżają co około 4 minuty (sprawdzone, na przystankach powinny być o 7: 01 06 09 11 16 19 21 29 31 36 i tak dalej..); nie jest możliwe obecnie sprawdzenie dojazdów do ronda Kaponiery z Janikowa, ale przy 2 tramwajach były by jeszcze rzadziej.
Co więcej, trasa na Junikowo jest 3 razy dłuższa, a tramwajów było by 2 razy mnie.. (gdzie logika?) poza tym na 'Ogrodach' istnieją tylko 3 rozjazdy linii tramwajowej (chodzi o miejsce dla kolejnego tramwaju) i i tak nierzadko tramwaj stoi w miejscu przeznaczonym do wysiadania pasażerów..
Fajnie by było, z tramwajem z ogrodów - z tym się zgodzę, jednak nikt nie patrzy na dzisiątki osób dojeżdżających do szkół, do pracy, a także na uczelnie z poznania (odniesienie do domów studenckich); petycja stworzona przez Samorząd była by okej, gdyby wzięto pod uwagę nie tylko studentów, ale także osoby żyjące i pracujące w Poznaniu

Pętla ogrody:
http://imageshack.us/photo/my-images/233/orgody.jpg/

Mapa schematyczna,

-pasy około 400 metrów od lini tramwajowych - każdy dojdzie taką odległość,a wiadomo są osoby które mają znacznie dalej do tramwaju.
-okręgi o promieniu 400metrów-biblioteki akademickie (takze przy kazdym z wydziałów) i normalne pomarańczowe kwadraty są odwzorowaniem gęstości zaludnienia, kolejno :

przy pętli ogrody 9428 mieszkańców/km; w rejonie rynku jeżyckiego (13506mieszkańców na km kw)
trasa na Janikowo, przy Jarownickiej: 12223 mieszk/km kw; w rejonie ul. Grochowskiej 6000mieszk/km kw; obok Grunwaldzkiej (bardziej park Wilsona) 17232mieszk/km kw
http://imageshack.us/photo/my-images/210/24873302.png/

 

źle, że studenci myślą tylko o SOBIE (a nie biorą pod uwagę lokalnych mieszkańców)

ps. nie, nie mieszkam na Janikowie, ani w pobliżu żadnej z ww. linii tramwajowych

pozdrawiam

Autorzy

#39 by uspokoić wszystkich...

2012-01-15 19:51

... podkreślimy to jeszcze raz tutaj: uwzględniając opinie wszystkich będziemy wnioskować o DODATKOWĄ linię, ewentualnie o przedłużenie tramwaju 26. Naszym głównym celem jest tramwaj kursujący na linii Ogrody - pętla Sobieskiego a nie utrudnienie życia ludziom z Junikowa. Bez problemu może to być więc nowa linia.

Czy coś się uda wywalczyć, zobaczymy. Wiemy, że są cięcia i oszczędności, ale chcemy spróbować. Bo możemy zyskać, a niczego nie tracimy.

Gość

#40

2012-01-15 20:14

Studenci - młodzi ludzie mają problem jechać z przesiadką na MT. A w nocy po imprezie nawet czekanie pół godziny nie jest problemem
poznaniak

#41

2012-01-15 20:56

nie za duzo byscie chcieli?! wystarczy wam 91... ;p i bez tego studenci zbyt duzo kosztuja juz Poznan...


Gość

#42

2012-01-15 21:45

zbyt dużo kosztują? to miasto by nie istniało, gdyby nie studenci, więc nie widzę tu żadnego nadużycia.

Gość

#43

2012-01-15 21:54

Jestem w szoku, że nawet z powodu inicjatywy związanej z powstaniem nowej linii ludzie muszą lać tutaj jad. Nikt nie chce zabierać 15. Grunwaldowi. Sama mieszkałam na Grunwaldzie i wiem, że to chyba najbardziej oblegana linia. Chodzi raczej o to, by powstała linia łącząca Ogrody z Moraskiem. Ta linia jest potrzebna- świadczą o tym chociażby zgromadzone już podpisy. Sama jestem osobą "kursującą" między WNSem a WNPiD, znam również masę osób, które zaginają czasoprzestrzeń walcząc o brak spóźnienia na kolejne zajęcia. Wszyscy zgodnie twierdzą, że lepiej wsiąść w "piętnastkę" niż przesiadać się. Chociażby dlatego, że w godzinach porannych na Teatralkę jadą załadowane tramwaje z Fredry i Kaponiery- czasami nie idzie się do nich wepchnąć.

Gość

#44

2012-01-16 00:53

popierajcie tą inicjatywę, roześlijcie linka do znajomych :) dosyć przesiadania się na teatralce

Gość

#45 Re: wasz PROBLEM jest zmyślony

2012-01-16 00:54


Gość

#46

2012-01-16 03:05

Zdanie "studenci za dużo kosztują Poznań" to mniej więcej taki stopień argumentacji jak "emeryci za dużo kosztują ZUS". Ktoś tu wspomniał o 91. Niestety obecnie ten autobus więcej stoi w korkach niż jedzie.

Gość

#47 Re: Re:

2012-01-16 03:25

#25: - Re:

Problem tkwi w tym, że 15 jadąc z Ogrodów i dojeżdżając do Teatralki przejeżdża kilka przystanków i jest punktualna, a dalej na trasie PST, to już chyba raczej trudno o spóźnienie. Z kolei wszystkie tramwaje zjeżdżające do miasta na teatralkę wiecznie mają opóźnienia- co z tego, że jeżdżą co 2 minut? (z resztą, nie zauważyłam, żeby miały takie turbo przyspieszenie, a jeżdzę tamtędy często, jak nie trudno się domyśleć ;]). Zatem, osoby, które uważają, że nie ma żadnego problemu w przesiadaniu się, to osoby, które chcą powrotu 15 na stare tory. Polecam tym osobom zmianę polityki. Negując słuszność tej petycji, więcej tracicie, niż zyskujecie. Jeśli, razem zebrałyby się dwie grupy, moglibyśmi mieć większą siłę przebicia, zwłaszcza ze względu na to, że teraz już raczej ni walczymy o zatrzymanie 15 na tymczasowej trasie, ale o uruchomienie nowej linii.
Pozdrawiam!


Gość

#48

2012-01-16 03:32

Studenci są siła ekonomiczną miasta! Mieszkańcy! Ruszcie głowami i zastanówcie się w jaką grupę docelową uderza Poznań, aby zachęcić ich do przybywania i sponsorowania Wam chodniczków? Do studentów;] Studenci są tanią siłą roboczą. Studenci są przyszłością, tych, którym uczyć się nie chciało, a emerytury dostają. Z czyjej kieszeni? Byłego i obecnego studenta.

Gość

#49

2012-01-16 09:45

Nienawidzę marznąć.

Gość

#50

2012-01-16 09:49

Tramwaj linii 15 na Jeżycach umożliwił mi szybsze poruszanie się między uczelnią a mieszkaniem niż było dotychczas.