PETYCJA W SPRAWIE PRZYSPIESZENIA BUDOWY CAŁEGO ODCINKA S19!

Skontaktuj się z autorem petycji

Temat pod dyskusję został automatycznie utworzony do petycji PETYCJA W SPRAWIE PRZYSPIESZENIA BUDOWY CAŁEGO ODCINKA S19!


Gość

#1

2014-01-25 12:49

Popieram całkowicie to przedsięwzięcie. Ściana wschodnia to też Polska. Trzymam kciuki za powodzenie.

Gość

#2

2014-02-09 18:15

Konieczny jak najszybciej odcinek Kielanówka - Babica /korek do Rzeszowa trenują codziennie dojeżdżający do pracy/ i nie tylko oni.
TEN ODCINEK JEST KLUCZOWY i wymaga pilnej decyzji !


Gość

#3

2014-02-26 21:09

Droga jest potrzebna do rozwoju gospodarki wschodniej części Polski. Popieram jak najbardziej.

Gość

#4

2014-03-05 09:33

POPIERAM!

Gość

#5

2014-03-14 08:47

Konieczny jest ten odcinek.

Gość

#6

2014-03-15 17:10

POPIERAM!

Gość

#7

2014-03-16 04:22

To bardzo ważna inicjatywa, dotycząca ważnej sprawy dla rozwoju całej wschodniej części kraju !!!

Gość

#8

2014-03-17 14:20

Popieram petycję w 100%, budowa tej drogi zmniejszy ruch pojazdow ciężkich na drogach nieprzystosowanych do tego

Gość

#9

2014-03-28 13:13

Zgadzam się że ta ważna inwestycja powinna być jak najszybciej zrealizowana! Petycja jest Bardzo słuszna!

Gość

#10

2014-04-07 11:26

Fajny pomysł ale na początek obwodnica Niemiec bo ich rozjedziemy
Stanisław Kopalny

#11

2014-04-07 19:13

Pomysł warty poparcia. Jeśli Rząd RP mówi o zrównoważonym rozwoju kraju, to teraz ma okazję dać tego dowód popierając tę obywatelska inicjatywę.
Zaniepokojony

#12

2014-04-08 15:36

Bardzo dobry pomysł. Na zachodzie ma być (lub jest) ekspresówka Szczecin - Wrocław. Wschodnia strona ciągle jest niedoceniana. Mimo funduszy unijnych na rozwój Polski Wschodniej te różnice dalej są za bardzo widoczne. Jeżeli nie robimy tego teraz, za kasę UE to nie zrobimy tego w ciągu najbliższych 20 lat.... tylko czy te drogi tyle wytrzymają


Gość

#13

2014-04-10 03:51

Popieram.

Gość

#14

2014-04-10 08:15

bardzo dobra inicjatywa

Gość

#15

2014-04-10 12:22

Inicjatywa jest cenna. Tzw. Via Carpatia na terenie woj. podlaskiego przypomina miejscami drogę gminną między pipidówkami z końca świata i takąż zapowiada wygodę oraz bezpieczeństwo podróży. Wiem coś o tym, gdyż omal nie przypłaciłem życiem faktu, że muszę z niej korzystać. Może warto byłoby pokusić się o lobby w tej sprawie z udziałem krajów południowych aż po Włochy? AWP

Ten wpis został usunięty przez autora (Pokaż szczegóły)

2014-04-10 12:48


Ten wpis został usunięty przez autora (Pokaż szczegóły)

2014-04-10 12:48



Gość

#18

2014-04-11 07:39

s19 jest istotnym szlakiem wschodniej Polski decydenci nie odkrecajcie kol naszym pojazdom mamy prawo do integracji
Suli

#19

2014-04-11 08:00

Postulat budowy "już, teraz, zaraz" całej S19 jest całkowicie pozbawiony sensu. Zrozumcie - czy Wam się to podoba czy nie, są trasy, gdzie w ciągu doby przejedzie tyle pojazdów, ile nie na S19 (np. między Międzyrzecem a Bielskiem Podlaskim) nie przejdzie nawet przez tydzień.
I niestety - czy Wam się to podoba czy nie w pierwszej kolejności powinno się rozwijać powiązania między metropoliami, bo to one są ośrodkami rozwoju i wzrostu. Z tego względu ważniejsze dla tzw. ściany wschodniej jest zapewnienie powiązań z Warszawą, Śląskiem, portami tj. Trójmiastem, Poznaniem i dalej Niemcami. Dla Rzeszowa jako wzrastającego ośrodka przemysłu lotniczego ważniejsza jest A4 i powiązanie z Lublinem (jako najbliższym ośrodkiem kooperującym) i dalej Warszawą a nie z Białymstokiem.
Skolei dla Białegostoku ważniejsza jest budowa S8 i S16 - także z podobnych względów.

Również Via Carpatia jest i długo będzie takim mirażem - gospodarcze serce Europy jest i długo będzie na zachodzie i wiele wody w Wiśle upłynie, zanim Nadbałtyka, Słowacja, Rumunia i Bułgaria staną się na tyle znaczące gospodarczo, aby wymiana handlowa była na tyle intensywna, by ten szlak stał się intensywnie użytkowany.
Uwierzcie - choćby między Kockiem a Siemiatyczami zbudować nawet I - 101 nie poprawi to sytuacji gospodarczej regionu, bo bieda + bieda ≠ bogactwo.

S19 w obecnej perspektywie powinno się wybudować kawałek za Lubartowem , od Lublina do Rzeszowa a dalej odcinek do granicy ze Słowacją przynajmniej w półprofilu. Reszta powinna byc budowana w drugmi rzucie budowy eSek - razem z odcinkami S10, S11 czy S12.

Gość

#20

2014-04-11 08:05

Ekspresówka nie powinna kończyć się na Białymstoku,ale aż w Augustowie.
Anty Wajrak

#21 Re:

2014-04-11 08:07

#19: Suli -

W takim razie niestosowna jest ekspresówka na zachodzie między Szczecinem,Gorzowem i Zieloną Górą.


Gość

#22

2014-04-11 09:08

dżwignia rozwoju gospodarczego w Polsce Wschodniej
przytomny2

#23 Re:

2014-04-11 09:56

#20: -  

 Ekspresówka powinna kończyć się na którymś z ważnych przejść granicznych: np w Bobrownikach czy Druskiennikach.


Gość

#24

2014-04-11 10:19

Budowa tej trasy jest niezbędna dla pomyślnego rozwoju tej części Polski, ale również dobrym skomunikowaniem dużych ośrodków miejskich takich jak Rzeszów, Lublin i Białystok.
przytomny2

#25 Re:

2014-04-11 10:50

#19: Suli -  

Trzymając się tych twoich kryteriów z dowolnym nazywaniem ośrodków miejskich "metropoliami" lub odmawiajac innym tego statusu, należałoby czym prędzej zaorać A1 ... jechałem tamtędy 6 tygodni temu z W-wy w okolice Tczewa i ruch był tam o bardzo podobnym "natężeniu" jak nie przymierzając na krajowej 19-stce na północ od  Lubartowa w drodze do Siedlec.... czyli ok. 100-200 pojazdów na godzinę przed południem w dzień roboczy (po to byla ta cała szarpanina, przekręty z wykonawcami, straty i kolejne przetargi przy A1!) , należało by też do końca zrewidować ekspresowe połaczenie między  Szczecinem a Wrocławiem ... jak już to już.... a jako główną areterię transportową zostawić im ... Odrę. Odmawianie szybkiego tranzytu na scianie wschodniej (z powodu większych wpływów politycznych innych regionów) to jest konserwowanie i przyczyna ubóstwa i niedorozwoju na Podlasiu a nie odwrotnie. Mówienie, że Węgry, Rumunia czy Bułgaria to nie jest "kierunek rozwojowy" jest naiwne, biorac pod uwagę obecność tamże jednostek lotniczych i morskich NATO oraz rozwój ich zaplecza tamże, ich niedawną akcesję do UE no i kierunek na Turcję i Bliski Wschód (dla przykładu: nabrzeże portowe w Hamburgu zastawione jest przede wszystkim tureckimi TIRami!)). Oczywiście, że Gdańsk bardzo ubolewa nad pomysłem szybkiego połączenia z Kłajpedy do Europy południowej ale na swoją pozycję podrzędnego portu zapracował solennie przez ostatnie 25 lat!  Głównym polskim portem przeładunkowym jest na dziś .... Hamburg. Poza tym wszędzie na świecie są drogi czybkiego rychu o dużym i mniejszym natężeniu. Np we Włoszech autostrady A24 i A25 miedzy Rzymem a Laquillą (w poprzek półwyspu) są zdecydowanie bardziej puste (kilka pojazdów na godzinę!) niż nasza krajowa 19-stka nawet na odcinku pod Bielskiem Podlaskim czy Siemiatyczami.

Gdyby Lublin pięściami i determinacją nie wywalczył sobie portu lotniczego i słuchal dyrdymałów naszych pseudoekspertów lotniczych, jego podstrefa ekonomiczna by zamarła a Kraśnicka Fabryka Łożysk Tocznych (2000 zatrudnionych) umarła śmiercią nie tyle naturalną co polityczną. Tylko w 2013 PLL w Świdniku przyjął ok. 400 lotów biznesowych, w tym z Azji oraz z USA. Na ścianie wschodniej nie jest problemem niedostępnośc przygotowanej kadry; pierwszym i ostatnim problemem jest tam niedostępność komunikacyjna oraz kapryśne, nieobliczalne "preferencje Warszawki". Te twoje "metropolie" są nie tyle osrodkami rozwoju (co to za "rozwój": montownie Opla czy VW oraz bazy logistyczne pod Poznaniem czy Wrocławiem?) co producentami deficytu i konsumentami publicznych środków dowolnie zresztą przyznawanych (np na deficytowe i nierozwojowe stadiony na EURO2012). Nie przypadkiem najnowocześniejszą i najbardziej rentowną kopalnią węgla jest .... podlubelska Bogdanka, a druga grupa przemysłu chemicznego w Europie powstała z fuzji Puławskich oraz Tarnowskich Azotów (jak na ich tle wyglądają zaklady nawozowe w podszczecińsich Policach?) .... już nie mowię o polskim  przemysle lotniczym zlokalizowanym WYŁĄCZNIE na ścianie wschodniej (Świdnik z konsorcjum Agusta-Westland oraz zakłady Podkarpacia z Doliną Lotniczą). Autentycznie rozwojowy to był własny projekt nowego samochodu FSC-Daewoo w Lublinie, któremu kredytu komercyjnego na glupie 30 mln odmówił w 2002 PKO SA związany z włoskim bankiem  Unicredit (a pośrednio z Fiatem!) i .... zakład padł o czym media się nie zająknęły .... a ile było biadolenia nad nieudaczymi i asekuracyjnymi kolejnymi posunięcaimi FSO w W-wie? Na dziś FSC uruchomiło skomplikowaną produkcję traktorów dla Ursusa (3000 ludzi) a co się ostatnio dzieje w żerańskim FSO .... jakoś dziwnie nie kojarzę!

Wszystko to jest polityka a nie żadne "obiektywne uwarunkowania". NAZYWAJMY WRESZCIE RZECZY PO IMIENIU!

przytomny2 (zamieszkały na Mazowszu - czyli poza ścianą wschodnią!)