Petycja ws połączeń na linii 27 i 33.

Radziwiak

/ #19 #24

2016-03-15 22:43

Zgadzam się w pełni z tą petycja. Jestem za przywróceniem  systematycznych połączeń kolejowych na odcinkach Sierpc-Brodnica, Sierpc-Toruń, Sierpc-Nasielsk-Warszawa jak również Płock-Toruń i Plock-Brodnica. Zależy mi także na przywróceniu flagowych dwóch pociągów jakie kursowaly tymi liniami tj. pociąg Łódź Kaliska-Gdynia przez Kutno,Płock,Sierpc,Brodnicę,Iławę a latem kursowal także na Hel,oraz pociąg Warszawa-Kolobrzeg przez Nasielsk,Sierpc. Uważam, że przydałby się pociąg relacji Łódź Kaliska -Olsztyn przez Kutno,Płock,Sierpc,Brodnicę, który kiedyś kursowal w sezonie letnim jako pociąg pospieszny. Wszystko to by się przydało bo nie mogę patrzeć jak marnuje się sierpecki węzeł kolejowy jak również nie mogę patrzeć jak coraz bardziej podupada stacja Brodnica. Tam czynna jest linia tylko w kierunku Jabłonowa Pomorskiego i Grudziądza.  Pozostałe linie są nieczynne w tym także linia w kierunku Sierpca Płocka i Kutna.  Zadaje sobie pytanie jak można było do takiego upadku tych szlaków kolejowych i stacji dopuścić?  Mało tego z tego co wyczytałem to Polskie Linie Kolejowe mają w planach rozbiórkę torów kolejowych na odcinku Płock-Sierpc i Sierpc-Brodnica.  Podpisuje tę petycję aby do tego nie dopuścić a przynajmniej żebym przyczynił się do tego aby to nie nastąpiło. Jestem całkowitym przeciwnikiem rozbierania linii kolejowych, gdyż to jest bardzo wysoki i niepotrzebny wydatek tym bardziej, że odbudowa danej linii kolejowej potem jest zazwyczaj niemożliwa. Pamiętam także projekt wielkiej elektryfikacji, który miał być realizowany od 1989 do 1996 roku. Elektryfikacja dotyczyła całej linii 27 oraz linii 33 na odcinku Płock Trzepowo -Brodnica. Jednak projektu nigdy nie zrealizowano. A za to zmarnowano i zrujnowano stacje kolejowe oraz te szlaki.  Ratujmy więc te linie kolejowe i mie dopuśćmy ażeby zostały rozebrane.