Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.

Skontaktuj się z autorem petycji

Temat pod dyskusję został automatycznie utworzony do petycji Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.


Gość

#1

2016-04-25 17:03

Pomoc niepełnosprawnym

Gość

#2

2016-04-25 17:25

Zgadzam się w pełni z jej treścią. Niepokoją mnie planowane w oświacie zmiany.

Gość

#3

2016-04-26 07:44

Dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim mają ograniczone możliwości rozwoju w zakresie zdobywania wiedzy i umiejętności. Trudniej i dłużej trwa u nich proces zrozumienia i utrwalania nauczanych treści niż w przypadku dzieci z normą intelektualną. Zawyżanie poziomu wymagań edukacyjnych powoduje ograniczenie ich rozwoju i możliwości dostosowania do samodzielnego życia. Mówienie w tej sytuacji o wyrównywaniu szans startu życiowego jest abstrakcją.
Nauczyciele zaś mają "ambitną podstawę programową" i możliwości dzieci. Realizują podstawę, bo muszą, dzieci zaś zdobywają wiedzę na takim poziomie na jaki pozwala ich intelekt. Dzieci mogłyby przyswoić i utrwalić więcej przystępnej dla nich wiedzy, ale nie ma na to czasu.
Jeszcze o tzw. klasach integracyjnych. Umieszczanie dzieci w tych samych klasach z normą intelektualną i niepełnosprawnością intelektualną szkodzi i jednym i drugim. Oczywiście nie neguję całkowicie tej formy nauczania, ale stosowałbym nią dla innych niepełnosprawności niż intelektualna.

Gość

#4

2016-04-26 12:58

W kształceniu osób niepełnosprawnych najważniejsze jest to, aby mogły jak najpełniej ,;na miarę swoich potrzeb funkcjonować w środowisku i tego powinna nauczać szkoła i patrzeć na dziecko i na jego potrzeby, a nie treści niekiedy niepotrzebne i mało ważne w ogromnie niepełnosprawności...

Gość

#5

2016-04-26 17:39

Dlatego gdyż sama z córką zmagam się z tym programem nauczania.Jest to niemożliwe aby córka mogła korzystać z tego programu. Indywidualnie muszą być prowadzone terapie dostosowane dla niej.

Gość

#6

2016-04-26 20:13

Bo jestem nauczycielem - oligofrenopedagogiem i jestem głęboko przekonana o słuszności argumentów przedstawionych w petycji

Gość

#7

2016-04-27 04:37

Petycja wspiera uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, niezależnie od miejsca realizowania nauki, wbrew niektórym specjalistom ograniczy marginalizację tej grupy uczniów i wykluczenie z kształcenia ponadgimnazjalnego, a tym samym pomoże we włączaniu w funkcjonowanie społeczne w tym zawodowe.

Gość

#8

2016-04-27 06:58

Podstawa programowa odbiega w dużej mierze od możliwości edukacyjnych osób na takim poziomie rozwoju intelektualnego.
- 32 lata stażu pedagogicznego w szkolnictwie specjalnym.

Gość

#9

2016-04-27 06:58

Może dotrze do decydentów, że KORKI to film, a rzeczywistość jest brutalniejsza wiem co mówię bo przepracowałem z niepełnosprawnymi intelektualnie 31 lat z "kredą przy tablicy"

Gość

#10

2016-04-27 19:15

Jestem nauczycielem w szkole specjalnej, uczę matematyki, codziennie borykam się z brakiem dostosowanych podręczników i ze zbyt skomplikowanymi treściami (poza "zasięgiem" umysłowym moich uczniów) z Podst. Programowej. Widzę absurd tej sytuacji, zniechęcenie uczniów i własną bezsilność!!! Z całego serca popieram petycję. I.S.

Gość

#11 Re:

2016-04-28 13:02

#10: -  

 


Gość

#12

2016-04-28 17:01

Wszyscy jestesmy rowni bez względu na wszystko!!

Gość

#13

2016-04-29 06:05

Popieram w 100%.Przyszedł czas na mądre zmiany,które ułatwią wszystkim życie.

Gość

#14

2016-04-29 21:07

Jest w slusznej sprawie, wyrownuje szanse dla slabszych.

Gość

#15

2016-05-02 18:18

Ponieważ się z nią zgadzam:)

Gość

#16

2016-05-03 07:42

Podstawa programowa jest za trudna dla uczniów z up. um w st. lekkim. Stosujemy indywidualizację, ale szkoda energii na dobieranie materiału nauczania, można ją przekierować na inne fajne działania skierowane do ucznia.

Gość

#17

2016-05-03 16:34

pracuję ponad 20 lat z młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie w stopniu lekkim i dlatego zgadzam się z tą petycją. Dotychczas treści programowe stosowane w kształceniu uczniów działają jak ''czerwona płachta na byka'' /mają trudności w ich opanowaniu /, stąd ich niechęć do nauki. Pytanie- ile uczniów zdaje egz. zewnętrzne?

Gość

#18

2016-05-04 21:09

Do tej pory nic nie zrobiono w kwestii edukacji niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim . Po ukończeniu szkoly rynek pracy  również ich nie zauważa i tak się rodzi patologia.


Gość

#19

2016-05-06 10:28

Uważam, że uczniowie ci, powinni być w szkołach ogólnodostępnych. Socjalizowani zarówno oni, jak i ci, z którymi się kontaktują. Ale - powinni mieć "swój" program, dostosowany do pewnych ograniczeń, wynikających z niepełnosprawności. Nie zgadzam się na tworzenie szkół - gett. Natomiast uczniowie mocno, głęboko upośledzeni - powinni mieć swoje odrębne szkolnictwo.

Gość

#20

2016-05-14 08:10

Jestem oligofrenopedagogiem, pracuję z uczniami z niepełnosprawnością umysłową w stopniu lekkim i w zupełności zgadzam się z treścią listu.

Gość

#21 Re: Szkoły specjalne nie były nie sa gettami.

2016-06-13 18:54

#19: -  

 Porównywanie szkół specjalnych do hitlerowskich praktyk wobec narodu żydowskiego jest wielce niestosowne. Zwracam uwagę,że tego typu sformułowania są krzywdzące dla tysięcy nauczycieli, uczniów i ich rodziców. Jest to opinia krzywdząca również państwo polskie.Proszę, aby każdy kto chce niefrasobliwie używać tego wyrażenia miał na uwadze, że mogę wystąpić na drogę sądową, aby tam osoba wygłaszająca opinie obraźliwe i krzywdzące uzyskała wiedzę,czy byly getta.
A wystarczy chwila refleksji i zastanowienia.

Renata Korszla - nauczycielka szkoły specjalnej