Przywrócenie linii tramwajowej na al. Wojska Polskiego.

Skontaktuj się z autorem petycji

Temat pod dyskusję został automatycznie utworzony do petycji Przywrócenie linii tramwajowej na al. Wojska Polskiego.


Gość

#1

2016-10-14 19:04

Podpisałam bo to jest jedyny dobry pomysł, żeby uatrakcyjnić Al. Wojska Polskiego i pobudzić do życia.

Gość

#2

2016-10-14 21:15

Jestem ze Szczecina, lubię tramwaje a poza tym transport miejski na tej ulicy jest potrzebny jak głodnemu chleb, bo na chwile obecną nie ma tam nic. A że autobusy kopcą i nie wpisują się w centrum miasta XXI wieku, tramwaj wydaje się naturalną koleją rzeczy.

Gość

#3

2016-10-15 00:17

Linia tramwajowa pozwoli na jeszcze lepszy dostęp do ulicy. Kiedyś, kiedyś ta ulica może być deptakiem, tramwaj w niczym nie będzie przeszkadzał.


Gość

#4

2016-10-15 18:52

I tak ten tramwaj kiedyś powstanie, Panie prezydencie czemu działac przeciw mieszkańcom? To sie moze zemścic w 2018..
Nefretete

#5 Ten trawmaj i ten remont do dwie bzdury

2016-10-15 21:10

Ten tramwaj, podobnie jak ta pseudorewitalizacja to dwa oblicza bezsensownego marnowania publicznych pieniędzy. Pomysł przebudowy jest wadliwy a budowa linii tramwajowej absolutnie niczym nieuzasadniona.


Gość

#6

2016-10-16 08:53

Nie wierzę, by pozostawienie status quo w jakikolwiek sposób uatrakcyjniło tą ulicę.

Gość

#7

2016-10-16 12:35

Podpisałem tę petycje, aby tak ważny odcinek alei Wojska Polskiego w centrum Szczecina stał się reprezentacyjną częścią miasta, do której można dostać się z innych części miasta nowoczesnym tramwajem. Ze względu na korki transport autobusowy jest tu wyjściem o wiele gorszym i tymczasowym.

Gość

#8

2016-10-16 13:35

Juz skonczyly sie czasy tandety.

Gość

#9

2016-10-16 15:23

Projekt przedstawiony przez miasto (z parkingami na srodku) nie poprawi komunikacji, Na pewno nie beda zadowoleni z niego tez zmotoryzowani mieszkancy skoro zweza sie jezdnie i ogranicza predkosc. Projekt z linia tramwajowa byl najlepszy dlaczego wiec wybrano znowu jakies dziadostwo (tak jak w przypadku hali sportowej, zasypania czesci przejscia podziemnego i wielu innych inwestycji w Szczecinie). Prezydent Krzystek to zwykly szary urzednik pozbawiony wizji rozwoju miasta.

Gość

#10 Totalne brednie.

2016-10-16 18:09

Żeby zatkać ważną arterię komunikacyjną, trzeba przygotować trasę alternatywną. W dzisiejszych czasach sprawna komunikacja miasta jest jak nerw i krwioobieg człowieka. Jeśli się zatyka kolejne trasy przelotowe nie oferując w zamian arterii alternatywnych, to szybko prowadzi się do zgonu. Trzeba naprawdę mieć wyobraźnię ograniczoną do dwóch pedałów, żeby tego nie rozumieć. Jak rowerem odwieźć dwoje dzieci do przedszkola, albo dziadków z walizkami na pociąg. Jak rowerem jechać do klienta ze skrzynkami z narzędziami, albo sprzętem? Jak rowerem dowozić sprawnie towar do sklepów, gdzie w promieniu 300 m jest zakaz zatrzymywania (np. Krzywoustego). Co w tym pomoże tramwaj? Kolejne nasze (podatników) pieniądze wyrzucane w błoto, dla zaspokojenia fanaberii garści napaleńców. Oni też kiedyś będą starzy i nie będą mieli siły wsiąść na rower. Pewnie wtedy pomyślą inaczej.


Gość

#11

2016-10-16 19:43

Odwiedzając miasta w Europie zachodniej, wielokrotnie korzystałem z tramwajowej komunikacji miejskiej, która pokrywała gęstą siatką obszar miasta. Uważam, że zaniechanie budowy linii tramwajowej w ciągu al. W. Polskiego, to poważny błąd, trudny do nadrobienia w przyszłości.

Gość

#12

2016-10-16 20:23

Mieszkam w Szczecinie od 1975 roku i przez wiele lat pracowałem przy Al. Wojska Polskiego przy obecnym Pl. Szarych Szeregów i uważam ,że powrót tramwaju na ten odcinek alei jest najlepszym rozwiązaniem, by poprawić komunikację zbiorową w tej części miasta.
Piotrek

#13 Tramwaj na Wojska Polskiego

2016-10-17 07:42

Również jestem za tramwajem na śródmiejskiej części Wojska Polskiego. Tylko zastanawia mnie jedno, a mianowicie jaka linia tramwajowa miała by tam jeździć i jak by się zmienił układ komunikacyjny w Szczecinie. Bo oprócz tego, że wybudujemy tam tory tramwajowe to wcześniej wypadałoby sprawdzić jaką linię tam poprowadzić i czy nie pogorszy to częstotliwości na innych liniach i czy mieszkańcy zgodzą się na zaproponowane zmiany. Bo jakoś nie widze co tam za linia mogłaby jeździć i skąd dokąd. 

 


Gość

#14

2016-10-17 09:08

Bo uważam, że zaproponowane zmiany są słuszne i rozbudowa sieci tramwajowej da Szczecinowi korzyści.
Joanna

#15 Re: Totalne brednie.

2016-10-17 15:56

#10: - Totalne brednie.  

 Wiekszosc ludzi porusza sie komunikacja miejska pojedynczo, lub w towarzystwie innych pojedynczych ludzi. Wtedy na ulicach zostanie wystarczajaco miejsca dla samochodow z dwojka dzieci, staruszkami i narzędziami. Proponuje stanąć przy duzym skrzyżowaniu i policzyc w ilu samochodach sa dzieci i staruszkowie, a w ilu sam kierowca. Miasto jest dla wszystkich.


Gość

#16

2016-10-17 16:26

Al. Wojska Polskiego jest martwa od czasu likwidacji tam tramwaju. Znikają sklepy, znika ruch pieszy. Linia tramwajowa przywróci życie tej arterii spinającej okolice dworca z dzielnicą Głębokie i niemal z Policami. Tak była pomyślna przez ludzi projektujacych wielki Szczecin.

Gość

#17

2016-10-17 17:28

urodzilam siew Szczecinue i dobrze pamietam tramwaje jezdzace przez Wojska Polskiego.dobrze dojezdzalo sie z Pogodna np do Placu Zgody.czesto bywam w Szczecinie i chetnie zostawialabym samochod i jezdzila tramwajem.
Jolanta

#18

2016-10-17 21:53

Tramwaj w tym miejscu jest bardzo potrzebny. 

Marek

#19 Autobusy w korku

2016-10-17 22:49

1. Zwężenie jezdni do jednego pasa ruchu w każdą stronę i wprowadzenie ruchu autobusów bez wydzielenia tzw. BUS-pasa, spowoduje że autobusy będą stały w korku (czekając np. aż ktoś zaparkuje bądź wyparkuje auto). Autobus stojący w korku, to nie jest atrakcyjna alternatywa dla ruchu samochodowego.

2. Cała Europa wydziela ruch komunikacji miejskiej, aby ją uprzywilejować. Jeśli uprzywilejowany będzie ruch samochodowy (wytwarzający spaliny), to puszczenie kilkunastu autobusów hybrydowych jest jedynie mydleniem oczu.

3. Podobno było analizowane natężenie ruchu na alei Wojska Polskiego. Czy została wzięta pod uwagę planowana inwestycja na ulicach w sąsiednich kwartałach (Bogusława, Małkowskiego, Bohaterów Getta Warszawskiego, Królowej Jadwigi) polegająca na uspokojeniu i ograniczeniu na nich ruchu?

4. Jeśli mamy być innowacyjni, a przeciwnikom tramwaju przeszkadza sieć trakcyjna, to pójdźmy za przykładem Krakowa, gdzie planuje się zakup tramwajów, które bez sieci trakcyjnej mogą przebyć odległość min. 3 km. W ten sposób na odcinkach prowadzących przez zabytkowe centrum będzie mogła zostać zdemontowana sieć trakcyjna.


Gość

#20

2016-10-18 12:14

Jak wszyscy wiedzą 1 grudnia 1973 roku wycofano tramwaje z ulic śródmieścia między innymi : z alei Wojska Polskiego (między placem Zwycięstwa a obecnym placem Szarych Szeregów), z ulicy Obrońców Stalingradu, z ulicy Jagiellońskiej (między aleją Wojska Polskiego i aleją Piastów),

Podjęta wtedy decyzje odnośnie likwidacji tych tras z perspektywy lat okazały się błędne. Stopniowo zamierało życie, co spowodowało obumarcie handlu na samej alei i okolicznych ulic i brak tętniących życiem okolicznych ulic.

Teraz znowu urzędnicy miejscy wraz z Prezydentem Miasta fundują nam konsekwentnie zwężanie ulic i pod różnymi pretekstami wprowadzają w ścisłe śródmieście ruch samochodowy z pobocznymi parkingami nie widząc kompletnie człowieka.

"Pseudo" konsultacje społeczne były jedynie zagrywką miasta na spacyfikowanie mieszkańców tylko z sobie wiadomych powodów.

W związku z tym uważam, że jest jeszcze czas na wycofanie się z tego pomysłu i opracowanie nowego projektu rewitalizacji i przebudowy alei Wojska Polskiego w wersji z linią tramwajową.

Odnoszę wrażenie, że rządzący chcą Szczecin pozostawić następnym pokoleniom, jako miasto zapyziałe, nieeuropejskie nic nie znaczące, na peryferiach Polski i Europy.

Dlatego podpisałem tą petycje.
Anna

#21 Re:

2016-10-19 04:35

#20: -  

Bzdury totalne. Życie pojawiło się po komunie. Wcześniej nie było tam nic poza sklepami państwowymi i kolejkami po papier. 

Łukasz

#22

2016-10-19 12:17

Zwężenie jezdni do jednego pasa spowoduje, że te autobusy hybrydowe, które miasto chce wprowadzić na Wojska Polskiego będą stały w korku i nie będą atrakcyjne dla mieszkańców. To już poddaje zasadność takiego rozwiazania. Dlaczego nie może być tak jak w Katowicach?

 

 


Gość

#23

2016-10-19 13:08

nie wyobrażam sobie przejechania wojska polskiego w szczycie jednym pasem

Gość

#24

2016-10-19 22:55

Pamiętam Wojska, gdy był tramwaj. Działo się. Teraz wymarło. To nawet konieczność by on był.

Gość

#25

2016-10-20 10:02

Tramwaje przyczynią się do PRAWDZIWEJ rewitalizacji okolic al. Wojska Polskiego.