STOP KUMULACJI ROCZNIKÓW


Gość

/ #126 Re:

2016-11-08 18:12

#2: -  Moja głęboką frustrację budziła od kilkunastu lat bezsilność wobec wyniszczającego systemu kształcenia moich własnych dzieci wtłoczonych w dotychczasowy model organizacji szkolnictwa. Bardzo rzeczowe argumenty przedstawiane przez inicjatorów petycji można można odbierać jako zastrzeżenia do stanu faktycznego już istniejącego, lub jako zastrzeżenia do planowanych zmian z pominięciem próby uzgadniania stanowisk. Słowem Na pewno nie można twierdzić, że przedłużanie stanu bieżącego ma służyć prawidłowemu kształceniu naszej młodzieży. Szkoła polska jest wyniszczana poczuciem niepewności nauczycieli zmuszonych pracować w małych zakładach pracy, gdzie słabsza rekrutacja w jednym roczniku oznacza redukcje etatów dla wszystkich przedmiotowców; wyniszczana przedwczesną mobilizacją uczniów do podejmowania wyścigu szczurów, w sytuacji gdy nauczanie tych samych przedmiotów dla tych samych roczników może się odbywać tak w gimnazjum jak w podstawówce; wyniszczana rozbiciem więzi towarzyskich które w czasie trzyletnich „dokształtów” nie mogą okrzepnąć. Zmiany są konieczne i należy się przede wszystkim skupić na minimalizacji kosztów, ale nie na opóźnianiu działań naprawczych.