NIE dla Nowokabackiej, TAK dla Ciszewskiego-bis

Quoted post

smoku

#1

2014-06-27 18:42

Uważam inaczej niż osoby podpisujące petycje....

1.Ciszewskiego nigdy nie będzie mogła przejąć ruchu tranzytowego - graniczy z terenem chronionym (duży ruch na niej może bezpośrednio zaszkodzić Rezerwatowi przyrody Skarpa Ursynowska
2.W istniejącym MPZP Ciszewskiego nie jest planowana *tylko droga rowerowa i ciąg pieszy. Aby ją zbudować należy zmienić plany co w przypadku dużego natężenia ruchu nie będzie możliwe
3. Nowokabacka była zawsze planowa - i osoby mieszkające na kabatach/jej okolicy musiały wiedzieć że wcześniej czy później powstanie
4. Po powstaniu ul Branickiego (2019) nie ma takiej potrzeby ciszewskiego (bardzo niewielka odległość między drogami) z to konieczne jest połaczenie kabat i powsina z powstającymi osiadlami domów jednorodzinych

Odpowiedzi

Piotr Skubiszewski

#2 Re:

2014-06-27 21:11:50

#1: smoku -

To co piszemy w petycji jest zasadne, bo:

1. budowa ul. Nowokabackiej w pierwszej kolejności spowoduje, że cały ruch samochodowy z południa będzie skierowany przez Kabaty, m.in. do POW, nie chcemy do tego dopuścić,

2. MPZP w rejonie ul. Nowoursynowskiej kończy się na Ursynowie, ale po stronie Wilanowa są plany. Tylko kawałek nie jest objęty i nie stanowi to żadnego problemu dla zrobienia drogi z w trybie tzw. spec ustawy, taka możliwość była omawiana na posiedzeniu Komisji Architektury, Budownictwa, Strategii Rozwoju i Ekologii dzielnicy Ursynów,

3. należy przede wszystkim pamiętać o ludziach, nie można wszystkiego robić przeciwko nim, zbudujemy Galerię Kabaty, później zróbmy im "tranzyt", itp, i co jeszcze są jakieś niespodzianki?

4. władze Ursynowa tej kadencji od jej początku informowały o tym, że priorytet to Ciszewskiego-bis, a więc uchwała rady miasta - bez zapytania się o ich opinię - jest bulwersująca,

5. część mpzp dla rejonu ul. Nowoursynowskiej została unieważniona, zawsze jest możliwość, że w pasie zarezerwowanym w na drogę powstanie tam budynek, i co wtedy? Droga nigdy nie powstanie.

 

rob-bis

#4 Re:

2014-06-27 23:18:26

#1: smoku -

smoku, Twoje argumenty są mi dziwnie znajome ;)

zkabat

#7 Re:

2014-06-30 19:32:22

#1: smoku -

W MPZP Nowokabacka była początkowo lokalną ulicą dwupasmową. Dopiero na mocy specusamitawy (już po zatwierdzeniu planu) stała się ulicą czteropasmową. Wiem o tym, bo mam dzialkę w tej okolicy i interesowalam się tymi sprawami. Punkt 3 powyzszej wypowiedzi jest więc nie do końca prawdziwy. Nowokabacka była planowana jako droga lokalna. Uważam też , że ruch powinno sie rozpuszczać tworząc jak największą siatkę połączeń ukształtowanych w sposób wymuszający powolną jazdę, a nie wzorem naszych drogowców, budować szerokie arterie i stawiać tam sztuczne ograniczenia prędkości.Wszystkie połączenia, a nawet więcej trzeba realizować.


Gość

#20 Re:

2014-08-31 11:45:58

#1: smoku -  

 A nie uważasz, że Las Kabacki to też teren chroniony? Myślę, że ważnieszy dla mieszkańców i ekologii niż skarpa.

Pozdrawiam

Jerzy

#21 Re:

2014-09-02 06:37:26

#1: smoku -  

 Kiedy nabywałem mieszkanie w okolicy Nowokabackiej w 2005 roku trwała już dyskusja o poprowadzeniu części obwodnicy przez Ursynów i Ciszewskiego była jedyną wymienianą opcją. W demonstrowanych planach zagospodarowania nikt nie było mowy o tym, że trasa ma być poprowadzona ulica Nowokabacką. Więc proszę nie pisać, że była zawsze planowana. Nie byłoby całej akcji nie-dla Ciszewskiego, która była kilka lat temu. O tym, że trasa miała iśc tamtędy najlepiej świadczy szerokośc ulicy na całym ciągu aż do Realu. Okolica Lasu Kabackiego nie wchodziła w rachubę dlategio, ze jeszcze do niedawna obowiązywał stary przepis zakazujący budowy czegokolwiek w odległości  3km (?)/1,5km od rezerwatów. A Las Kabacki jest rezerwatem. Przepis zmieniono by ułatwić developerom życie.

M.N

#22 Re:

2014-09-05 19:26:55

#1: smoku -  

 Budwa Nowokabackiej również jest na odcinku Skarpy Ursynowskiej jako przedłużenie Rosnowskiego do Relaksowej. Jest to zaledwie 1,5 km od Rezrwatu jakim jest Las Kabacki. Duże natężenie ruchu napewno bedzie miało pozytywny wpływ na to co powinniśmy chronić. Do Lasu Kabackiego przyjeżdza cała warszawka. To jedyne miejsce w Warszawie gdzie mozna jeszcze pooddychać więc nie rozumiem Władz M.ST. W i ludzi którzy popierają budowę ,, autostrady" w centrum rezerwatu Lasu i Skarpy. Dlaczego kosztem Ursynowa mają korzystać inne dzielnice. Takie drogi powinny być wkół miasta aby je odblokować a nie jeszcze dopychać.

Dla połączenia Kabat z Powsinem wystarczy droga lokalna a nie droga tranzytowa.

WalDo

#25 Re:

2014-09-12 18:37:38

#1: smoku -  

 Ciekawe jak ma się do tego co piszesz droga samochodowa S2, która ma być wyryta w owej skarpie tuż obok na przedłużeniu Płaskowickiej ;)