Chcemy poprawy stanu powietrza już od najbliższego sezonu grzewczego

Komentarze

#17

Czyste powietrze to jedna z najważniejszych rzeczy i zadań dla współczesnej Polski. Odpowiednie, czyste palenie węglem i drewnem jest nie tylko tanie ale wydajne i ekologiczne. To najlepszy, najtańszy i najszybszy sposób na redukcję zanieczyszczeń powietrza w Polsce.

(Warszawa, 2019-04-14)

#23

Podpisuję z pełnym przekonaniem - jestem praktykiem, rozpalałam współprądowo w kotle węglowym. Nie ma innego sposobu na natychmiastowe i bezgotówkowe znaczne zmniejszenie emisji spalin.

(Puszczykowo, 2019-04-14)

#29

Nie mam gazu w domu, palę czysto węglem i mam kominek z płaszczem wodnym, nie chcę kupować ruskiego gazu.

(Niepołomice, 2019-04-14)

#30

Podpisuje ponieważ jestem użytkownikiem kominka, jestem też zdunem i wiem co robię. Edukacja społeczeństwa jest sensem, świadomość energetyczna jest sensem.
Paliwa odnawialne są sensem

(Wieliczka, 2019-04-14)

#40

Podpisuję, bo Kościerzyna jest okrutnie zadymiana, a wiem, że stosunkowo łatwo możemy pozbyć się smogu.

(Kościerzyna, 2019-04-14)

#41

Lubię Marszałka.

(Tarnów, 2019-04-14)

#42

Chcę być bezpieczny.

(Tarnów, 2019-04-14)

#54

Podpisuję ninejsza petyję, ponieważ w pełni popieram jej treść, oraz sprzeciwiam się stygmatyzacji w przestrzeni publicznej ludzi ogrzewajacych się paliwami stałymi, ktorzy starają się ograniczyć negatywne skutki takiego ogrzewania.

(Warszawa, 2019-04-15)

#58

W pełni zgadzam się z treścią petycji

(Sosnowiec, 2019-04-15)

#59

Ponieważ mam dość okradania obywateli i narzucania im drozszego ogrzewania.

(Kraków , 2019-04-15)

#68

Chce czuć !

(Stare Kurowo, 2019-04-15)

#73

uważam, że całkowity zakaz spalania paliw stałych godzi w bezpieczeństwo energetyczne Polski w sytuacjach wyjątkowych, gdy np zabraknie prądu

(Skała, 2019-04-16)

#88

Leży mi na sercu bogactwo Polski, które przez nieumiejętną politykę jest marnotrawione zamiast rozwijane. Nie chronimy naszych bogactw naturalnych przed niewłaściwymi inwestycjami, nie rozwijamy technologii czystego palenia. Taniej jest kupić gaz za granicą oraz kotły gazowe - również za granicą..

(Chełm, 2019-04-17)

#94

Nie zgadzam się iść na rzeź "zielonych" jako milczące bierne stado!

(Rzeszów, 2019-04-18)

#102

Popieram metodę natychmiastowej i bezkosztowej poprawy czystości spalin oraz oszczędności paliwa do ogrzewania domów.

(Kraków, 2019-04-23)

#110

Podpisuję się pod tą petycją, ponieważ uważam że zmiana sposobu spalania węgla przynosi natychmiastowe pozytywne skutki dla portfela, a zwłaszcza dla środowiska naturalnego.

(Korczyna, 2019-04-25)

#114

Wierzę, że ekologia to przyszłość, nie tylko dla przyszłych pokoleń.

(Wschowa, 2019-04-30)

#121

Podpisuję, ponieważ zależy mi na zdrowiu mojej rodziny i mam zaufanie do prowadzącego zbiórkę podpisów

(Osiek Jasielski, 2019-05-06)

#123

Uważam, że nic się nie powinno marnować. W tym przypadku: biomasa, z której można pozyskać gaz lub ciepło.

(Bełsznica, 2019-05-06)

#128

Niestety żadne urzędy nie są w stanie pomóc nam, mieszkańcom miast i wsi Podbeskidzia. Ludzie nic sobie nie robią z tego, że nie wolno palić śmieci i nadal nami wisi smog.

(Mazańcowice, 2019-05-13)

#130

Ponieważ nie chcę biernie patrzeć jak kraje trzeciego świata potrafią spalać węgiel efektywniej od nas.

(Pietrzykowice, 2019-05-15)

#143

Mam sąsiadów, którzy dymieniem z komina uniemożliwiają mi normalne życie.

(Białystok, 2019-05-21)

#160

Walka o czystsze, zdrowsze powietrze od zaraz powinna być w interesie nas wszystkich. Restrykcyjne przepisy w formie uchwał (na kształt krakowskiej uchwały antysmogowej) zakazujące spalania m.in. biomasy drzewnej będącej OZE (które są ustawowo chronione) budzą moje głębokie zdziwienie, gdyż ich wprowadzenie w żadnym wypadku nie gwarantuje poprawy jakości powietrza. Dodatkowo zamiast walczyć z prawdziwymi przyczynami smogu coraz więcej podmiotów zaczyna na tym zarabiać - żyjemy w gospodarce wolnorynkowej - każdy ma do tego prawo - zwalczamy jednak głównie skutek a nie przyczynę. Problem tkwi nie w tym, czy spalamy paliwo stałe, ciekłe czy gazowe bo nie ma paliw nieemisyjnych czyli zupełnie neutralnych dla środowiska, ale w sposobie ich spalania w odpowiedniej klasy urządzeniu. Odbierając możliwość instalowania kotłów na paliwa stałe pogłębiamy ubóstwo energetyczne (w Niemczech PKB per capita jest trzy razy wyższe niż w PL a takich zakazów nie ma) a także pozbawiamy mieszkańców źródła ogrzewania niezależnego od dostaw energii elektrycznej. Jest wiele obszarów, gdzie sieci przesyłowe nie są rozwinięte (np. krakowski Tyniec, którego mieszkańcy będą zmuszeni do ogrzewania się za pomocą energii elektrycznej) Biomasa drzewna jest niezwykle popularnym źródłem ogrzewania w takich krajach jak Norwegia, Austria, Niemcy czy Szwajcaria i mimo tego jakość powietrza tamże jest nieporównywalnie wyższa. Tego typu urządzenia są również dotowane, np. w Niemczech. Funkcjonuje tam Program Motywacyjny na Rzecz Efektywności Energetycznej (APEE) w ramach którego można zdobyć dofinansowanie na wymianę pieca opalanego paliwem kopalnym (gaz lub olej) i zastąpić je energią odnawialną w tym biomasą drzewną. Często przywołuje się case Londynu, gdzie nie można palić węglem i drewnem, ale dotyczy to wyłącznie kominków otwartych o zdecydowanie niższej sprawności. Dzisiejsze urządzenia zapewniają bardzo efektywne spalanie, ponadto można je wyposażać w dodatkowe filtry. Dynamicznie rozwija się rynek pelletów/brykietów o bardzo niskiej emisji. W tak proekologicznym kraju jakim jest z całą pewnością Holandia mimo największych złóż gazu ziemnego w Europie w ostatnich latach powstaje wiele lokalnych elektrociepłowni zasilanych biomasą drzewną. Argument dotyczący spalania śmieci również mnie nie przekonuje: w kotłach piątej generacji na ekogroszek, pellet czy biomasę drzewną śmieci nikt nie spali - a mimo to próbuje się w formie uchwały zakazać ich stosowania. Osobiście uważam, że jest bardzo dużo do zrobienia jeśli chodzi o edukację, zmianę mentalności przeciętnego Polaka w zakresie troski o środowisko oraz potrzebne jest zdecydowanie większe wsparcie instytucji samorządowych/rządowych. Brakuje tutaj konsekwencji i długofalowego planu działania. Do niedawna można było zdobyć dofinansowanie na piec na paliwo stałe, za chwilę okaże się, że piec po kilku latach użytkowania trzeba będzie wymienić. Naszego kraju na tak krótkowzroczne działania po prostu nie stać.

(Wolbrom , 2019-06-18)

#162

Środowisko nie jest nasze, pożyczamy je od naszych dzieci.

(Szydłowiec, 2019-06-20)

#174

Pora doszkolić urzędasów z czystego spalania węgla

(Ząbki, 2019-07-12)

#185

To jest ważne.

(Starachowice , 2019-08-18)

#186

Trza

(Czechowice Dziedzice, 2019-09-03)

#189

Podpisuję, ponieważ w petycji zawarte są niezwykle ważne oraz trafne postulaty, których spełnienie pozwoli na skuteczną poprawę stanu powietrza, którym oddychamy nieustannie.
Bez żywności człowiek może przeżyć kilkanaście dni, bez wody kilka dni, bez odpowiedniej jakości powietrza nie można przeżyć więcej niż parę minut.

(Sadki, 2019-09-08)

#195

Normy i ich techniczne tłumaczenia rozmiaru się z rzeczywistością. Nowoczesne kotły zasypowe z buforem ciepła są bardziej ekologiczne niż kotły z automatycznym podawaniem paliwa. Piece z automatycznym podawaniem paliwa maja duża niższa efektywność spalania co piece zasypowe z buforem ciepła. Dla automatycznych piecy regeneracja sezonowa to 80 do 87 a piece zasypowe osiągają swoją nominalna efektywność. Do tego dochodzi okres grzania ciepłej wody latem gdy piece automatyczne lipca niesłychanie.

(Tarnowskie Góry, 2019-09-14)

#199

Sam palę czysto od góry i chciałbym, żeby sąsiedzi w mojej okolicy też tak robili.

(Polne, 2019-09-16)

#200

Podpisuję, ponieważ w urzędach odnośnie kotłów jest jak w bajce 12 prac Asterixa - Jedne urzędy zaprzeczają drugim w tej samej sprawie w naszym, przytłoczonym wrogą petentowi biurokracją, Kraju.

(Sadki, 2019-09-16)