Petycja na rzecz budowy stacji metra na Białołęce.

Skontaktuj się z autorem petycji

Temat pod dyskusję został automatycznie utworzony do petycji Petycja na rzecz budowy stacji metra na Białołęce.


Gość

#176

2015-07-24 04:53

Białołęka rozrasta się szybko i to tylko kwestia czasu, aż będą korki jak sprzed budowy mostu i linii tramwajowej.

Gość

#177

2015-07-24 06:58

Zakupiliśmy mieszkanie na Skarbka Z Gór. Dojazd do pracy do centrum zajmuje mi średnio 55-60 min. Stacja metra w mojej okolicji zdecydowanie ułatwi mi życie a czas poświęcony na dojazdy bede mogła poświecić rodzinie.
zuza

#178

2015-07-24 07:23

Oczywiście każdemu zależy na tym aby jemu było dobrze.

Bródno z roku na rok się odmładza, starsi ludzie umierają, na ich miejsce wprowadzają się młode rodziny z dziećmi, więc powoływanie się na starość dzielnicy nie ma sensu i jest argumentem z d....

 


Gość

#179

2015-07-24 07:29

Mieszkańcy Wschodniej Białołęki są praktycznie odcięci od Centrum miasta.Ogromna ilość ludzi mieszka praktycznie bez infrastruktury dojazdowej a ma największą ilość młodych małżeństw z dziećmi w całej Warszawie i jest najbardziej rozwojową dzielnicą. Za to skazana jest na dwa rzadko kursujące i przegęszczone autobusy. Dlaczego jesteśmy traktowani jak mieszkańcy gorszej kategorii? Nie mamy ani kolei, ani mnogości autobusów, ani tramwajów a teraz odebrano nam nadzieję na Metro. Skąd taka dyskryminacja? Czy nie dość, że stan dróg jest straszny w tym skandaliczny ul.Lewandów, przypominającej grzbiet wieloryba pośrodku rozlanej rzeki,ul.Głębockiej- tak zniszczonej, że można wybić sobie zęby jadąc autobusem, ul.Skarbka z Gór-tak wąskiej ,że nie mieści ani pojazdów mieszkańców ani komunikacji miejskiej-to teraz jeszcze odebrano nam szanse na Metro. To dyskryminacja i nieprzyszłościowe i nienowoczesne postępowanie.
Mieszkaniec Os.Derby

#180 Re:

2015-07-24 09:23

#178: zuza -  

 Co nie zmienia faktu, że na zmianie ostatniej stacji metra i przeniesieniu jej na Zieloną Białołękę skorzystałoby więcej osób niż przy obecnych planach skorzysta na Bródnie. Mam nadzieję, że urzędnicy nie umiejscowili tej końcowej stacji na Bródnie, dlatego żeby móc ją pociągnąć jeszcze na Tarchomin (bo przecież tam jest siedziba urzędu dzielnicy Białołęka). Na Tarchomin powinno się pociągnąć metro od Młocin, co jest bardziej realnym posunięciem.

Aspekt posiadania większej ilości starszych mieszkańców w danej dzielnicy nigdy nie będzie dobrym argumentem w tego typu dyskusji. Jednak z rozrastaniem się danej dzielnicy i ciągłym przybywaniem do niej mieszkańców z powodu posiadania miejsca i terenów do zabudowy mieszkalnej (tak jak to jest obecnie na Zielonej Białołęce) nie powinno się polemizować. Za tym winno pójść rozsądne i logiczne myślenie miasta, skutkujące dobudowaniem odpowiedniej infrastruktury. Zrobienie ostaniej stacji II linii metra w okolicach ul. Głębockiej na ZB, byłoby też dobrym wyborem ze względu na ewentualną dobudowę kolejnych stacji np. przy osiedlu Lewandów, które się rozbudowuje i jest tam jeszcze sporo terenów pod zabudowę, czy to w stronę Marek (które Warszawa niby chce wchłonąć) czy Kobiałki (osiedle Regaty). Mieszkańców w tamych rejonach przybywa, a transport pozostaje mizerny. Jeśli nie planuje się na ZB żadnej szybkiej kolei SKM czy innej, żadnych linii tramwajowych (bo plany do 2020 na tabór i budowę torów w Warszawie już został zaklepany) to możnaby chociaż pomyśleć i jeśli nie zmienić położenia ostatniej stacji z Bródna na ZB (bo nie chodzi o to żeby zabierać innym stację metra) tylko dobudować jedną stację metra przy ul. Głębockiej, do już będącej w planach stacji przy ul. Kondratowicza. Rozwiązanie to usatysfakcjonowałoby wszystkich i wydaje się, że Targówek mógłby też się do niego przychylić i zrobić zrzutę z Białołęką. 

Niestety coś mi się wydaje, że nawet nasz Urząd Dzielnicy Białołęka woli zadbać o Tarchomin i Nowodwory, gdzie powstaje nowa galeria i jest ulokowana siedziba tegoż urzędu, niż o tereny Zielonej Białołęki, które graniczą z Targówkiem oraz centrami handlowymi CH Targówek i CH Marki, które też by na tej stacji metra mocno zyskały. Sami mieszkańcy Zielonej Białołęki nie mają takiej siły przebicia, bo nie ma choćby na ich terenie żadnej galerii handlowej nabijającej kabzę całej Dzielnicy. Czasami się zastanawiam czy nie lepiej byłoby tereny Zielonej Białołęki (a przede wszystkim os. Derby i Lewandów) przyłączyć do Dzielnicy Targówek, z którą mamy zbieżne interesy. Ale to takie marzenie ściętej głowy hehe 


Gość

#181

2015-07-24 09:54

Stacja metra Grodzisk rozwiązuje większe problemy komunikacji niż brudno
karol

#182 Re:

2015-07-24 10:50

#178: zuza -  

No tak, każdy chciałby mieć dobrze, ale pytanie jest która lokalizacja metra przyniesię więcej korzyści. Przede wszystkim dla mieszkańców Bródna metro niewiele zmieni i większosć mieszkańców Bródna dojedzie do centrum szybciej tramwajem niż planowanym metrem (np. mieszkający w okolicach Poborzańskiej, Bartniczej i dalej). Bedą też ujemne strony metra - częściej zakorkowane ulice, zastawione miejsca parkingowe w okolicy. Natomiast na ZB metro to ogromna korzyść.

Argument o różnej strukturze wiekowej Bródna i Zielonej Białołeki nie jest głównym argumentem za zmianą lokalizacji stacji metra, ale nie zgodzę się że całkiem nie ma sensu, bo dla emerytów stacja metra nie jest tak bardzo potrzebna jak dla ludzi pracujących, czy np studentów. Co z tego, że na Bródno wprowadzaja się rodziny z dziećmi jak jednocześnie kolejne pokolenia przechodzą na emeryturę. Liczą się statystyki a nie pojedyncze przypadki - a te wyraźnie pokazują, że procent emerytów w stosunku do osób pracujących zwiększa sie z roku na rok na Targówku (w tym na Bródnie) i trend ten trwa nadal (w 2014 roku na Targówku emerytów było 23% wśród osob zameldowanych, dla porównania w 2007 roku było to 19%). Za kilka lat pewnie nastapi stabilizacja struktury wiekowej Targówka i taka pozostanie. Natomiast Zielona Białołęka to młoda dzielnica dynamicznie się rozwijająca i większość stanowią ludzie młodzi - na ZB taka struktura wiekowa jak dzisiaj jest na Targówku będzie za >40 lat.


Gość

#183

2015-07-24 11:58

To jest znakomite rozwiązanie słabej komunikacji Białołeki i sąsiadujące części Marek

Gość

#184

2015-07-24 13:08

Zgadzam się z przestawionymi w niej argumentami w 100% i mam jeszcze małą nadzieję, że może właśnie dzięki takim i podobnym akcjom uda się ten cel osiągnąć !
ABC

#185

2015-07-24 17:06

Liczba MIESZKAŃCÓW ROŚNIE Z DNIA NA DZIEŃ, w większości młodzi ludzie z dziećmi, które dorastają.

Przez brak odpowiedniej komunikacji - do pobliskich i tak niewielu szkół, rozwiezienie 2 dzieci i dojazd do pracy po drugiej stronie WISŁY to średnio 2 do 3 godzin dziennie spędzonych w aucie, w korkach - co to za życie.

Dzieci dorastają, brak szkół wyższych spowoduje, że wszystkie te dzieci dla których masowo rosną żłobki i przedszkola, szkoły podstawowe za kilka lat będą dojeżdżać do szkół wyższych.

Jeśli II LINIA METRA NIE zostanie skierowana na BIAŁOŁĘKĘ - KOLEJNĄ SYPIALNIĘ WARSZAWY, to koniec II LINII PRZY KONDRATOWICZA, nie rozwiąże w żaden sposób komunikacyjnej gehenny na ZIELONEJ BIAŁOŁĘCE w trakcie roku szkolnego.

JEST JESZCZE POWIERZCHNIA POD BUDOWĘ PARKINGU ORAZ STACJI. ZASTANÓWCIE SIĘ NAD USPRAWNIENIEM KOMUNIKACJI, ŻYJEMY W 21 WIEKU, A WŁADZE ALBO NIE CHCĄ ALBO NIE MAJĄ W TYM ŻADNEGO INTERESU ABY MYŚLEĆ O MIESZKAŃCACH ZIELONEJ BIAŁOŁĘKI, która rozudowywana jest w expresowym tepie. CZY JEST JESZCZE SZANSA NA ZMIANĘ TRASY. Przeciesz skierowanie jej na ZIEOLNĄ BIAŁOŁĘKĘ jest przyszłościowe i DALEJ można skierować METRO w kilku różnych kierukach BIAŁOŁĘKI.


Gość

#186 Re:

2015-07-24 17:55

#157: -  

 Bardzo trafna wypowiedź, samo sedno!!! Też mieszkam na Derbach podpisuję się pod każdym słowem!


Gość

#187

2015-07-25 06:26

Chciałbym mieć dostęp do szybkiego połączenie z centrum miasta i nie tylko.

Gość

#188

2015-07-25 10:09

Jestem mieszkanką Warszawy. Tu się urodziłam, tu pracuję i płacę podatki. Kilka lat temu przeprowadziłam się na Zieloną Białołękę. Jest to część Warszawy bardzo zaniedbana pod względem infrastruktury ale z dużym potencjałem i silnie rozwijająca się pod względem demograficznym. Metro na Grodzisku pozwoli nam wydostać się z tych wąskich polnych dróżek gdzie codziennie tkwimy w korkach aby dotrzeć do pracy, szkoły, sklepu czy w końcu do kina czy teatru. Może wreszcie podatki ludzi tu mieszkających pójdą na ich potrzeby.

Gość

#189

2015-07-25 16:08

W pełni popieram treść petycji. Mieszkam na Zielonej Białołęce i codziennie zmagam się z trudnościami dojazdu do Centrum Warszawy.

Gość

#190

2015-07-26 05:22

Fajnie byłoby rozładować korki na Białołęce

Gość

#191

2015-07-26 09:17

Białołeka jest większa i z większym przyrostem ludności

Gość

#192

2015-07-26 12:47

Bo te rozwiązanie ma sens w przeciwieństwie do tego przedstawionego przez ratusz.

Gość

#193

2015-07-26 17:01

Mieszkam na Białołęce.

Gość

#194

2015-07-26 17:13

Bo chce tu metro

Gość

#195

2015-07-26 18:24

Jestem mieszkańcem Białołęki mam 2dzieci i ważna zeczy jest dla rozwoju mojej rodziny szybka komunikacja jaka daje metro

Gość

#196

2015-07-27 10:22

Żeby zablokować bezmyślny urzędniczy upór.

Gość

#197

2015-07-27 10:29

Mieszkam na Białołęce i WIEM, że to TAM powinien być punkt przesiadkowy.

Gość

#198

2015-07-27 15:22

Jestem mieszanką Białołęki i jednocześnie studentką. Metro ułatwiłoby komunikację i szybki dojazd do centrum. Popieram!

Gość

#199

2015-07-27 16:30

Bo potrzebujemy METRO

Gość

#200

2015-07-27 19:32

Dobrze żeby ta stacja była na Grodzisku, duuuuże ułatwienie, ponieważ autobusy jeżdżą jak jeżdżą, a metro rozwiązałoby ten problem :-)