Wprowadzenie odcinkowego pomiaru prędkości na drodze wojewódzkiej nr 579, na odcinku przebiegającym przez obszar Kampinoskiego Parku Narodowego
Wprowadzenie odcinkowego pomiaru prędkości na drodze wojewódzkiej nr 579, na odcinku przebiegającym przez obszar Kampinoskiego Parku Narodowego / Ogłoszenia / odcinkowy pomiar prędkości na DW 579 / Komentarze
Gość |
#22021-12-13 07:51Oby się udało. Ja bym wprowadziła tam jakieś drastyczniejsze ograniczenia. |
Rafał Szymański |
#5 OPP DW5792021-12-13 13:25Przeczytałem tą "ekspertyzę" SISKOMu na temat omawianej drogi i jak mam duży szacunek dla tej organizacji za to co robią w kwestii opisu infrastruktury, projektów, przedstawiania planów, tak rzeczona "ekspertyza" jest tak miałka i bezwartościowa, że wstydziłbym się pod nią podpisać. To, że w ogóle stała się ona (ta "eskspertyza") przyczynkiem do zmiany organizacji ruchu jest kuriozalne i świadczy tylko i wyłącznie o poziomie zarządzania ruchem w naszym kraju. Finalnie wydano więc kasę na przebudowę drogi do dobrych parametrów drogi wojewódzkiej o zwiększonym nacisku na oś (do 11.5t), większością skrzyżowań z lewoskrętami i dobrą widocznością na całej długości, wykonano poprawną organizację ruchu, zgodną z Rozporządzeniem, z nielicznymi potrzebnymi ograniczeniami do 70 km/h i kilkoma OZ i ustawową prędkością 90 km/h na reszcie odcinka tylko po to, by za trzy lata sztucznie obniżyć prędkość na całym przebiegu i nie wykorzystywać potencjału przebudowanej drogi. Pieniądze poszły więc w błoto, bo dla 60km/h trasa ta mogła mieć od razu znacznie niższe parametry, ale nie taki był plan MZDW. Jest to doskonały przykład deprecjonowania oznakowania w Polsce i doprowadzenia do sytuacji, w której ograniczenie jest iluzoryczne. Bo ograniczenie 90km/h nie jest problemem na tej drodze, tylko jego przestrzeganie. Jeżeli natomiast wprowadzamy ograniczenie 60, żeby ludzie nie jeździli już 140 tylko około 90, to jest to kontynuowanie błędnego koła i patologicznie rozumianej koncepcji bezpieczeństwa, abstrahując już od tego, że jest to niezgodne z Rozporządzeniem. Bo zarówno Rozporządzenie jak i czerwona książeczka nie definiują ograniczeń prędkości przez pryzmat "charakteru" drogi, tylko jej klasy i parametrów technicznych. Katalog przypadków stosowania znaku B-33 nie jest zbyt długi i na tej drodze nie jest spełniony (obecność dzikich zwierząt nie jest takim przypadkiem, bo informuje o nich znak A-18b) . Nawet kilka OZ jest wyznaczone nieprawidłowo - w obrębie skrzyżowania we wsi Kiścienne i choćby na wjeździe do Cybulic Dużych od strony Kazunia. Wracając do tezy autora petycji to oczywiście z przyczyn technicznych nie ma możliwości instalacji na tym odcinku OPP. Droga ma niejednoite ograniczenie, do tego posiada mnówstwo włączeń i wyłączeń - skrzyżowań. OPP może być ustawiany tylko między skrzyżowaniami/węzłami. W innym przypadku trzeba by było postawić tutaj kilkanaście OPP, każdy jako niezależne urządzenie, co pożarłoby budżet na kilkanascie innych OPP w innych częściach kraju. Powoływanie się na opinie mieszkańców jest również lekko niepoważne, bo zanim powołałbym się na ich opinię, to zweryfikowałbym wespół z policją jak sami mieszkańcy przestrzegają ograniczeń, przygotując niezonakowane stanowiska pomiarowe. To że OPP też zmierzają w stronę maszynek do zarabiania pieniędzy na absurdalnych ograniczeniach (pamiętamy pomorskie gminy, które w celu skuteczniejszego zarabiania poobniżały we wszystkich sowich OZtach prędkości do 40km/h) niech świadczy przypadek ze Stalowej Woli. Obecnie na DW871 do Jamnicy obowiązuje 90km/h, ale po instalacji OPP będzie to 80 km/h :) Jedyną przyczyną jest instalacja OPP, co w sumie też nie jest wymienione w Rozporządzeniu jako powód obniżania prędkości. Zachowanie kierowców na objętym do niedawana OPP na budowanej A1 pokazuje zresztą, ze kierowcy niekoniecznie przejmują się restrykcjami i, przynajmniej częściowo, świadomie przekraczali prędkość o 10-20 km/h na tamtym odcinku (kilkadziesiąt kilometrów z ciągłym ograniczeniem do 70, i w dzień i w nocy). Reasujmując OPP jest absurdalnym pomysłem, a charakter drogi i jej parametry (deklasyfikację), pomimo wydania mnóstwa pieniędzy na to, aby była taką jaką jest, można będzie zmienić po wybudowaniu drogi alternatywnej. Różnica w czasie przejazdu 22 kilometrów : - dla 60 km/h ok 22 min - dla 90 km/h ok 14 min Prawie 50% na tak krótkim odcinku to gigantyczna różnica. |
|
Apel do Prokuratora Generalnego Adama Bodnara
DELEGALIZACJA PiS – podpisz obywatelski projekt ustawy! Powiedz NIE Kaczyńskiemu i partii Ziobry | checkPRESS.pl
OTWARTY LIST DO PREZYDENTA DONALDA J. TRUMPA
WSTRZYMAĆ ZAPRZYSIĘŻENIE!
Petycja dotycząca wyboru pełnomocnika ds.Osób z Niepełnosprawnościami w nowym rządzie
Ustanowienie dnia 22 września Dniem Pamięci o Zagładzie Osób z Zaburzeniami Psychicznymi na terenach okupowanej Polski podczas II wojny światowej
Społeczny apel o jawność działań Policji w sprawie Beaty Klimek
POMÓŻ NAM URATOWAĆ BIAŁY BUDYNEK !
Murem za naturą: apel w obronie medycyny naturalnej
Czy jest jakaś rzecz, którą pragniesz zmienić?
Milczenie nie powoduje zmiany. Autor tej petycji zajął stanowisko i podjął działanie. Zrobisz to samo? Zapoczątkuj ruch społeczny, tworząc petycję.
Stwórz własną petycjęInne petycje, które mogą cię zainteresować
Nauczyciel wychowania przedszkolnego to zawód – NIE dla zmian pod przykrywką ratowania systemu!
34005 Utworzone: 2025-07-08
STOP hotelom pracowniczym w domach jednorodzinnych – dla bezpieczeństwa i spokoju mieszkańców!
381 Utworzone: 2025-07-12
Petycja wobec planowanego zamknięcia Oddziału Ginekologiczno- Położniczego w SPZOZ Szpitalu im. dr. J. Dietla w Krynicy- Zdroju
1335 Utworzone: 2025-07-11
NIE dla zatrudniania w przedszkolach osób bez kwalifikacji pedagogicznych!
8236 Utworzone: 2025-07-07
Petycja w sprawie wyłączenia aptek z obowiązku udziału w systemie kaucyjnym
695 Utworzone: 2025-07-11
Nie dla niemieckiego „Kaiserbrücke” w centrum polskiego Wrocławia.
193 Utworzone: 2025-07-12
Petycja w obronie Stacji Turystycznej Orle
1334 Utworzone: 2025-07-08
Kolej na Żuławy - petycja w sprawie budowy linii kolejowej Gdańsk - Wiślinka - Nw. Dwór Gdański - Elbląg
2640 Utworzone: 2025-05-23
Petycja w sprawie linii autobusowej 817
149 Utworzone: 2025-07-12
PETYCJA OBYWATELSKA w sprawie zaniechania zwołania Zgromadzenia Narodowego w dniu 6 sierpnia 2025 r. celem zaprzysiężenia Karola Nawrockiego
905 Utworzone: 2025-07-07
Murem za naturą: apel w obronie medycyny naturalnej
12717 Utworzone: 2025-01-30
APEL O WSPARCIE DLA MEDYCYNY NATURALNEJ I ZIELARSTWA
4025 Utworzone: 2025-01-31
Nie jesteśmy krajem dla lobby alkoholowego – chcemy regulacji!
40 Utworzone: 2025-07-12
Petycja przeciwko wycince alei wiązów i klonów na ul. Wojska Polskiego
1408 Utworzone: 2025-05-03
Ocalmy rzekę Ner i Górkę Charbicką!
936 Utworzone: 2025-06-04
Petycja do Rady Miasta Poznania i Prezydenta Miasta Poznania w sprawie utworzenia parku na południe od ulicy Hetmańskiej, w kwartale ulic Hetmańska, Dmowskiego, Krauthofera i Górecka
554 Utworzone: 2025-06-30
Protest w sprawie usunięcia z MPZP planowanych dróg 1KDL i 1KDZ łączących drogę krajową nr 78 z ulicą Władysława Łokietka / Suchogórską w Bytomiu Stolarzowice
542 Utworzone: 2025-06-30
PETYCJA o ograniczenie i uspokojenie ruchu na Gościńcu Wareckim.
122 Utworzone: 2025-06-15
Specjalna ścieżka pobytowa dla małżonków obywateli RP – dla dobra polskich rodzin
77 Utworzone: 2025-07-03
Zagórze (gmina Białogard): Apel o ochronę siedliska zagrożonego budową ścieżki rowerowej
322 Utworzone: 2025-07-02