Wprowadzenie odcinkowego pomiaru prędkości na drodze wojewódzkiej nr 579, na odcinku przebiegającym przez obszar Kampinoskiego Parku Narodowego
Wprowadzenie odcinkowego pomiaru prędkości na drodze wojewódzkiej nr 579, na odcinku przebiegającym przez obszar Kampinoskiego Parku Narodowego / Ogłoszenia / odcinkowy pomiar prędkości na DW 579 / Komentarze
Gość |
#22021-12-13 07:51Oby się udało. Ja bym wprowadziła tam jakieś drastyczniejsze ograniczenia. |
Rafał Szymański |
#5 OPP DW5792021-12-13 13:25Przeczytałem tą "ekspertyzę" SISKOMu na temat omawianej drogi i jak mam duży szacunek dla tej organizacji za to co robią w kwestii opisu infrastruktury, projektów, przedstawiania planów, tak rzeczona "ekspertyza" jest tak miałka i bezwartościowa, że wstydziłbym się pod nią podpisać. To, że w ogóle stała się ona (ta "eskspertyza") przyczynkiem do zmiany organizacji ruchu jest kuriozalne i świadczy tylko i wyłącznie o poziomie zarządzania ruchem w naszym kraju. Finalnie wydano więc kasę na przebudowę drogi do dobrych parametrów drogi wojewódzkiej o zwiększonym nacisku na oś (do 11.5t), większością skrzyżowań z lewoskrętami i dobrą widocznością na całej długości, wykonano poprawną organizację ruchu, zgodną z Rozporządzeniem, z nielicznymi potrzebnymi ograniczeniami do 70 km/h i kilkoma OZ i ustawową prędkością 90 km/h na reszcie odcinka tylko po to, by za trzy lata sztucznie obniżyć prędkość na całym przebiegu i nie wykorzystywać potencjału przebudowanej drogi. Pieniądze poszły więc w błoto, bo dla 60km/h trasa ta mogła mieć od razu znacznie niższe parametry, ale nie taki był plan MZDW. Jest to doskonały przykład deprecjonowania oznakowania w Polsce i doprowadzenia do sytuacji, w której ograniczenie jest iluzoryczne. Bo ograniczenie 90km/h nie jest problemem na tej drodze, tylko jego przestrzeganie. Jeżeli natomiast wprowadzamy ograniczenie 60, żeby ludzie nie jeździli już 140 tylko około 90, to jest to kontynuowanie błędnego koła i patologicznie rozumianej koncepcji bezpieczeństwa, abstrahując już od tego, że jest to niezgodne z Rozporządzeniem. Bo zarówno Rozporządzenie jak i czerwona książeczka nie definiują ograniczeń prędkości przez pryzmat "charakteru" drogi, tylko jej klasy i parametrów technicznych. Katalog przypadków stosowania znaku B-33 nie jest zbyt długi i na tej drodze nie jest spełniony (obecność dzikich zwierząt nie jest takim przypadkiem, bo informuje o nich znak A-18b) . Nawet kilka OZ jest wyznaczone nieprawidłowo - w obrębie skrzyżowania we wsi Kiścienne i choćby na wjeździe do Cybulic Dużych od strony Kazunia. Wracając do tezy autora petycji to oczywiście z przyczyn technicznych nie ma możliwości instalacji na tym odcinku OPP. Droga ma niejednoite ograniczenie, do tego posiada mnówstwo włączeń i wyłączeń - skrzyżowań. OPP może być ustawiany tylko między skrzyżowaniami/węzłami. W innym przypadku trzeba by było postawić tutaj kilkanaście OPP, każdy jako niezależne urządzenie, co pożarłoby budżet na kilkanascie innych OPP w innych częściach kraju. Powoływanie się na opinie mieszkańców jest również lekko niepoważne, bo zanim powołałbym się na ich opinię, to zweryfikowałbym wespół z policją jak sami mieszkańcy przestrzegają ograniczeń, przygotując niezonakowane stanowiska pomiarowe. To że OPP też zmierzają w stronę maszynek do zarabiania pieniędzy na absurdalnych ograniczeniach (pamiętamy pomorskie gminy, które w celu skuteczniejszego zarabiania poobniżały we wszystkich sowich OZtach prędkości do 40km/h) niech świadczy przypadek ze Stalowej Woli. Obecnie na DW871 do Jamnicy obowiązuje 90km/h, ale po instalacji OPP będzie to 80 km/h :) Jedyną przyczyną jest instalacja OPP, co w sumie też nie jest wymienione w Rozporządzeniu jako powód obniżania prędkości. Zachowanie kierowców na objętym do niedawana OPP na budowanej A1 pokazuje zresztą, ze kierowcy niekoniecznie przejmują się restrykcjami i, przynajmniej częściowo, świadomie przekraczali prędkość o 10-20 km/h na tamtym odcinku (kilkadziesiąt kilometrów z ciągłym ograniczeniem do 70, i w dzień i w nocy). Reasujmując OPP jest absurdalnym pomysłem, a charakter drogi i jej parametry (deklasyfikację), pomimo wydania mnóstwa pieniędzy na to, aby była taką jaką jest, można będzie zmienić po wybudowaniu drogi alternatywnej. Różnica w czasie przejazdu 22 kilometrów : - dla 60 km/h ok 22 min - dla 90 km/h ok 14 min Prawie 50% na tak krótkim odcinku to gigantyczna różnica. |
|
Apel o kontynuację budowy CPK
Apel do Andrzeja Dudy o zrzeczenie się urzędu
Petycja dotycząca wyboru pełnomocnika ds.Osób z Niepełnosprawnościami w nowym rządzie
Bronimy Sanktuarium w Gietrzwałdzie-PETYCJA DO WOJEWODY WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO
Tramwaj na Ołtaszyn / Partynice + Wysoką.
Czy jest jakaś rzecz, którą pragniesz zmienić?
Milczenie nie powoduje zmiany. Autor tej petycji zajął stanowisko i podjął działanie. Zrobisz to samo? Zapoczątkuj ruch społeczny, tworząc petycję.
Stwórz własną petycjęInne petycje, które mogą cię zainteresować
Petycja w sprawie wprowadzenia zakazu reklamy piwa
10095 Utworzone: 2024-04-25
Poparcie dla opinii i postulatów złożonych w ramach konsultacji społecznych dla rejonu ul. Karpiej (część wschodnia B)
484 Utworzone: 2024-04-22
Manifest polonistów - więcej realnych cięć w podstawie programowej!
2629 Utworzone: 2024-04-26
Walka Lekarzy i Rodziców dzieci z mutacjami genetycznymi SYNGAP1, STXBP1, SLC6A1, TBC1D24, GABA i DNM1 o zatwierdzenie badań klinicznych nad Lekiem Ravicti i późniejszą refundacją tego leku.
7278 Utworzone: 2024-04-15
Wyższa renta socjalna to nie wszystko.Petycja do Premiera Donalda Tuska w sprawie trzech rozwiązań dla osób z niepełnosprawnościami
439 Utworzone: 2024-04-26
Apel o kontynuację budowy CPK
90676 Utworzone: 2023-12-02
APEL DO PREZESA RADY MINISTRÓW w sprawie obwodnicy Miasta Olsztyn
425 Utworzone: 2024-04-22
Cofnięcie decyzji o zaplanowanym zgromadzeniu na węźle Pyrzyce S3
3083 Utworzone: 2024-04-22
NIEWNIESIENIE SPRZECIWU W SPRAWIE WYCINKI 1265 DRZEW W CHORZOWIE PRZY UL.TARGOWEJ
668 Utworzone: 2024-04-22
Petycja w sprawie przywrócenia na antenę Antyradia programu Redaktora Pawła Lorocha "Gastrofaza" w Soboty i Niedziele w godz 10-13
1378 Utworzone: 2024-02-24
NIE dla utrudniania prowadzenia Ogólnopolskich Akcji Społecznych dla dzieci z CZD
1491 Utworzone: 2024-04-20
W obronie Pomników Przyrody i zieleni Muranowa
500 Utworzone: 2024-03-28
„Oddajcie Kamionkę!” Petycja przeciwko likwidacji Domu Studenckiego „Kamionka” w Krakowie
1331 Utworzone: 2024-04-03
O natychmiastowe wyłączenie z wycinek Lasu Milowego w Wesołej
123 Utworzone: 2024-04-26
PETYCJA DO GDDKIA W SPRAWIE EKRANÓW AKUSTYCZNYCH WZDŁUŻ OBWODNICY GÓRY KALWARII DK 50 + DK 79
123 Utworzone: 2024-04-25
Petycja o zmianę przebiegu linii metropolitalnej M15 (Tychy - Imielin - Sosnowiec)
632 Utworzone: 2024-04-03
Tak dla drezyn rowerowych na historycznej Galicjance 104
561 Utworzone: 2024-03-31
LASY WOKÓŁ BIELSKA-BIAŁEJ DLA LUDZI I PRZYRODY - NIE DO WYCINKI!
6068 Utworzone: 2024-03-06
Poprawa prawa! Nieuczciwym najemcom mówimy Nie
1540 Utworzone: 2024-04-17
Petycja przeciwko zmianie przeznaczenia działki 3/4 AM 4 Kozanów (teren Hali Sportowej K69 Health & Performance przy ulicy Kozanowskiej 69) i jej zabudowie blokami mieszkalnymi i/lub hotelarskimi
419 Utworzone: 2024-04-17