List otwarty popierający dr. Leszka Wrońskiego

Komentarze

#214

Popieram dr Wrońskiego

(Kraków, 2016-11-29)

#216

Popieram treść listu otwartego

(Kraków, 2016-11-29)

#220

Podpisuję, ponieważ solidaryzuję się z reakcją Pana dr. Leszka Wrońskiego w stosunku do zachowania Pana Ziemkiewicza. Przekonuje mnie również wyjaśnienie złożone przez Pana dr. Leszka Wrońskiego

(Kraków, 2016-11-29)

#228

Dr Leszek Wroński stanął w obronie obrażanych i poniżanych - sprzeciwił się brutalnemu językowi w debacie publicznej. Zasługuje na nasze poparcie i obronę.

(Kraków, 2016-11-29)

#232

Podpisuję, ponieważ nie godzę się na wszelkie przejawy mizoginii w debacie publicznej czy seksistowskie ataki na kobiety. Wspieram tym samym każdą inicjatywę, jak ta dra Wrońskiego, aby tego typu zachowania piętnować.

(Łaziska Górne, 2016-11-30)

#243

bo ma rację. Zachowania red Ziemkiewicza było poniżej wszelkich standardów

(Kraków, 2016-11-30)

#251

krytyka idei i dialog - tak i zawsze, epitety i wulgarność - nie

(Kraków, 2016-11-30)

#257

Podpisuję, ponieważ cenię wolność słowa.

(Kraków , 2016-11-30)

#258

Uważam protest Pana doktora Wrońskiego za słuszny, a wypowiedzi Pana Ziemkiewicza za niedopuszczalne szczególnie w przestrzeni publicznej.

(Kraków, 2016-11-30)

#259

Należy sprzeciwić się haniebnemu ingerowaniu środowisk politycznych i publicystów w funkcjonowanie oraz wolność słowa środowiska akademickiego.

(Kraków, 2016-11-30)

#263

Popieram stanowisko dra L. Wrońskiego

(Kraków, 2016-11-30)

#266

Uważam działania UJ wobec dr Wrońskiego za niewłaściwe.

(Kraków, 2016-11-30)

#268

uwazam dzalania rektora za absurdalne

(Kraków, 2016-11-30)

#271

Uniwersytet powinien być miejscem wolnym od nienawiści, a obrona podstawowych wartości nie może skutkować sankcjami.

(Kraków, 2016-11-29)

#278

Tak jak wciąż liczę na dyskusję na poziomie, z szacunkiem do drugiego człowieka na scenie politycznej, tak myślałem, że takie podejście jest obecne na polskich uczelniach. Chyba trochę się myliłem. Podpisuję, by zwrócić na to uwagę.

(Kraków, 2016-11-30)

#279

Skierowanie sprawy dr. Wrońskiego przez Jego Magnificencję do rzecznika dyscyplinarnego uważam za skandal. Jeżeli Uniwersytet Jagielloński będzie piętnował - albo chociaż sprawiał wrażenie, że piętnuje - swoich pracowników za korzystanie z wolności słowa w sposób nienaruszający prawa, oznaczać to będzie upadek uniwersytetu.

(Kraków, 2016-11-30)

#285

...wypowiedzi Rafała Ziemkiewicza są haniebne i karygodmne, postawa naszego Kolegi odważna i godna wszelkiego popracia. Chciałabym też mieć pewność, że pracownik UJ, który z przekonaniem i dobrymi argumentami zabiera publicznie głos, może liczyć na pomoc i wspracie ze strony swojego pracodawcy, a zarazem uniwersyteckiego kolegi, także wyznającego zasadę Plus ratio quam vis, nawet jesli to wsparcie miałoby oznaczać naruszenie zasad kurtuazji.

(Tomaszowice, 2016-11-30)

#296

Uważam, że dr Wroński miał rację, a także sądzę, że oskarżenia p. Ziemkiewicza pod adresem dra Wrońskiego są fałszywe

(Kraków, 2016-11-30)

#302

Popieram, ponieważ chamstwo oraz jawną pogardę dla rozumu prezentowaną w przestrzeni publicznej należy bezwzględnie tępić. Popieram również, aby zaprotestować przeciwko zdumiewającej reakcji Rektora UJ na list Pana Ziemkiewicza. Odpowiedź Rektora jest wewnętrznie sprzeczna (Rektor pisze, iż "osobiste przekonania dr. Wrońskiego nie są prezentowane na (...) zajęciach dydaktycznych", ale jednocześnie kieruje zapytanie do Rzecznika Dyscyplinarnego w tej sprawie, a zatem zakłada jednak jakiś związek petycji z działalnością dra Wrońskiego na uczelni, co jest absurdem samo w sobie), a po drugie, nadając sprawie bieg, nawet jedynie poprzez wysłanie zapytania do Rzecznika, sugeruje - mam nadzieję, że nieintencjonalnie - że co najmniej nie wyklucza racji Pana Ziemkiewicza w tej sprawie, co jest jeszcze większym absurdem. Sprawa wpłynęła na pogorszenie wizerunku UJ. Uważam, że Rektor powinien wycofać swoje zapytanie do Rzecznika Dyscyplinarnego, przeprosić dra Wrońskiego oraz społeczność akademicką i publicznie - jako Rektor i jako naukowiec, który ma obowiązek stać na straży prawdy, rozumu i uczciwości intelektualnej - potępić chamstwo i poniżające wypowiedzi wobec kobiet - nawet jeśli takie wypowiedzi nie są dla niego "politycznie" opłacalne. Dla naukowca bowiem prawda jest nieskończenie więcej warta niż polityczne interesy i poklask publiki.

(Kraków, 2016-11-30)

#308

zgadzam się z treścią listu

(Kraków, 2016-11-29)

#338

Pan Leszek Wroński jako obywatel RP ma dokładnie takie samo prawo do publicznej krytyki jak red. Rafał Ziemkiewicz. Sprzeciwiając się otwarcie dyskryminacyjnym praktykom językowym stosowanym bezkarnie przez red. Ziemkiewicza wobec tysięcy manifestujących w obronie swej wolności i godności kobiet, zachował się odważnie i szlachetnie. Dziękuję Mu za to.

(Kraków, 2016-12-01)

#340

Uważam, że o ile red. Ziemkiewicz ma i powinien mieć prawo do wyrażania swoich poglądów, to (1) sposób w jaki je wyraża (pełen pogardy i obelg wobec osób o innej niż on wizji świata) jest ogromnie destruktywny dla jakości debaty publicznej; (2) wolność wypowiedzi oznacza też wolność do protestowania przeciwko czyimś poglądom lub/i sposobowi ich artykułowania. Stąd, podjęcie kroków dyscyplinarnych wobec dr. Wrońskiego stanowi, moim zdaniem, naruszenie wolności słowa.

(Kraków, 2016-12-01)

#342

Konstytucja Polski, Rozdział II,
WOLNOŚCI, PRAWA I OBOWIĄZKI CZŁOWIEKA I OBYWATELA
ZASADY OGÓLNE
Art. 30.

Przyrodzona i niezbywalna godność człowieka stanowi źródło wolności i praw człowieka i obywatela. Jest ona nienaruszalna, a jej poszanowanie i ochrona jest obowiązkiem władz publicznych.


Art. 32.

1. Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne.
2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny.
Art. 33.

1. Kobieta i mężczyzna w Rzeczypospolitej Polskiej mają równe prawa w życiu rodzinnym, politycznym, społecznym i gospodarczym.

(Kraków, 2016-12-01)

#347

podpisuje poniewaz w pelni zgadzam sie z trescia petycji

(Kraków, 2016-12-01)

#348

w pełni się zgadzam z motywacją listu dr. Wrońskiego

(Krakow, 2016-12-01)

#352

Poczuwał się do i miał prawo do apelowania o przestrzeganie powszechnie respektowanych wartości.

(Kraków, 2016-12-01)

#353

- bardzo niemile zaskoczyła mnie odpowiedź Rektora na list p. Ziemkiewicza
- cenię postawę p. dr Wrońskiego
- podpisuję mimo, że sytuacja wydaje mi się absurdalna - zwróćcie Państwo uwagę - bronimy osoby której "winą" jest to, że zachowała się przyzwoicie
TYLKO TYLE I AŻ TYLE

(Kraków, 2016-12-01)

#370

popieram protest przeciwko pogardliwym publicznym wypowiedziom P. Ziemkiewicza

(Kraków, 2016-12-02)

#392

Aprobuję treść

(Kraków, 2016-12-04)