PETYCJA DO PREZYDENTA I RADY MIASTA ST. WARSZAWY z żądaniem obniżenia drastycznych podwyżek cen na wywóz śmieci i sposobu naliczania opłat, które mają wejść w życie od marca 2020 r.

Komentarze

#619

Nie zgadzam się z takim rozwiązaniem. Sama wychowuję niepełnosprawne dziecko a nasze mieszkanie ma powierzchnię 39m2.
Żyjemy ekologicznie, prawidłowo segregujemy odpady, używany tylko siatek materiałowych.
Kwota 65zł za wywóz śmieci jest skandalicznie wysoka.

EWA KULBICKA (WARSZAWA, 2020-02-04)

#622

Ponieważ opłaty są za wysokie oraz powinny być naliczane od ilości osób.

Tomasz Skoniecki (Warszawa , 2020-02-04)

#627

Opłata 130 zł dla jednoosobowego gospodarstwa domowego , osoby, która sortuje śmieci jest nie do przyjęcia. Na osiedlach brak jest dodatkowo specjalnych pojemników na szkło, plastik więc zamiast iść 200 m na sąsiednie osiedle z dwiema butelkami ludzie wszystko wrzucaja di zsypow.

Natalia Dyja (Warszawa, 2020-02-04)

#628

Uważam, ze takie opłaty to kompletna demoralizacja osób, przestrzegających zasady sortowania śmieci.

Joanna Sims (Warszawa, 2020-02-04)

#630

Czuję się pokrzywdzona.

Katarzyna Ziółek (Warszawa, 2020-02-04)

#635

Jest to niesprawiedliwe i oburzające

Karolina Kruk (Warszawa, 2020-02-04)

#641

Nie chcę odpowiadać za kogoś tylko za siebie i nie stać mnie na tak wysokie opłaty . Na moim osiedlu mieszkają same starsze i biedne osoby . Rakowiec mówi Nie podwyżkom śmieci !

Katarzyna Baranowska (Warszawa, 2020-02-04)

#646

Jolanta Parzniewska.

Jolanta Parniewska (Warszawa Ursynow, 2020-02-04)

#647

Podpisuję, ponieważ jest to niesprawiedliwe.

Maria Fabijanowska (Warszawa, 2020-02-04)

#649

Nie widzę powodu finansowania indolencji władz Warszawy

Agnieszka Moscicka (Warszawa, 2020-02-04)

#655

Miasto nie panuje nad polityką śmieciową.

Monika Lewandowska (Warszawa, 2020-02-04)

#667

Nie stać mnie na kolejne podwyżki.

Tomasz Kardaszewski (Warszawa , 2020-02-04)

#668

Nie zgadzam się z zasadą rozdzielnika ogólnego. W takim samym mieszkaniu, w mojej kamienicy mieszka po 6 osób i w myśl tego naliczenia produkujemy takie same ilości odpadów. To chyba nieporozumienie jest!!!

Aserat Woste (Warszawa, 2020-02-04)

#672

Nie zgadzam się ze złodziejskimi praktykami

Katarzyna Skręta (Warszawa, 2020-02-04)

#674

Czemu ktoś ma płacić więcej tylko mimo, że generuje mniej śmieci?

Natalia Elle (Warszawa, 2020-02-04)

#687

Sposób rozliczania jest skandaliczny!!!

\\ Po pierwsze odpowiedzialność zbiorowa za niesegregowanie ustawiona z góry aby brać od mieszkańców najwyższą stawkę.
- Bo kto rozlicza jakość selekcji śmieci?
Firma je odbierająca, czyli ma interes, aby powiedzieć ::śmieci są źle selekcjonowane::.

\\ Po drugie rozliczanie od metra lub lokalu, a nie od osoby (tłumaczenie że ludzie nie meldują się i nie płacą prawidłowo od osoby jest żadne, i znów karanie zameldowanych uczciwych mieszkańców za nieuczciwość innych). Nawet w innych krajach tak nie jest bo najwyżej jest łączenie liczbę osób z metrażem.
Najrozsądniejsze chyba jest rozliczanie według jakichś mediów np. wg zużycia wody.

\\ I trzecia sprawa. Dlaczego firmy odbierające śmiecie dostają taki prezent w postaci czystej selekcji i surowych rygorów?
Najlepiej chcieliby aby opakowania szklane, papier itp. dostarczać im niepogniecione, czyste prosto z drukarni, z huty szkła itd.
Czas wprowadzić odpowiednie, nowoczesne technologie selekcji odpadów!!!
Niektóre odpady (surowce wtórne w nich zawarte) to ::złota żyła:: (metale rzadkie, drogi plastik itd.). A firmy z racji, że jest ich kilka liczących się na rynku, a zachowują się jak monopoliści i chcieliby wszystko na złotej tacy!!
Proszę zwrócić uwagę jak spadły ceny w punktach skupu np. makulatury itd.
I to nagle o kilkaset procent. Jest tego przyczyna ale i to też ma wpływ na postrzeganie selekcji śmieci.
\\ Acha, abstrachując od wszystkiego: selekcja śmieci jest nie przygotowana przez miasto. Co ci urzędnicy robią? Jak bym tak pracował u siebie w firmie, od razu zostałbym wyrzucony z pracy, a oni nadal siedzą sobie i piją herbatkę.

\\ Raz zniszczony ::wizerunek:: procesu selekcji to niepowetowana strata. Nie da się potem ponownie przekonać takiego obywatela, że to jest potrzebne i uczciwe ze strony miasta.

Tak skonstruowane opłaty za wywóz śmieci i selekcję oraz ceny skupu zachęcają, wręcz namawiają, aby tę selekcję czy zbiórkę zlekceważyć, bo po co i tak ZŁODZIEJSKIE MIASTO weźmie ode mnie haracz i to jaki?
CENY JAK Z KOSMOSU. WRĘCZ PODATEK DO ŁATANIA BUDŻETU MIASTA.

Kto ::gospodarzy:: w tym mieście, jeśli można to nazwać gospodarowaniem?

Witold Gajewski (Warszawa, 2020-02-04)

#688

Naliczanie wywozu śmieci od lokalu a nie od liczby zamieszkałych lokatotorow w danym lokalu jest niesprawiedliwe bo normalnym jest ze 1 osoba mniej ma śmieci aniżeli rodzina wieloosobowa.

Katarzyna Goszczyńska (Warszawa , 2020-02-04)

#690

podwyższenie opłat to skandal.

Julia Kwiatek (Warszawa, 2020-02-04)

#691

Nie będzie mnie żaden Trzaskowski i jego świta okradać z pieniędzy. ZŁODZIEJE!!!

Sławomir Felczyński (Warszawa, 2020-02-04)

#692

Nie ma odpowiedzialności zbiorowej !!!

Jolanta Sztuczynska (Warszawa, 2020-02-04)

#694

Całkowicie zgadzam się z tą petycją

Artur Klamar (Warszawa, 2020-02-04)

#700

Podpisuje petycje ponieważ odpowiedzialność zbiorowa w bloku jest idiotyzmem. Osoba która mieszka w domu jednorodzinnym nie będzie ponosić takiej odpowiedzialności wiec mamy podział na lepszych i gorszych. Druga sprawa to czemu singiel ma płacić za wywóz śmieci tyle samo co 4 osobowa rodzina.

Kinga Sadowska (Warszawa, 2020-02-04)

#702

Rata kredytu jest wysoka i nie stać mnie aby placic wysokie kwoty za wywoz smieci ktore codziennie segreguje

Daria Galusik (Warszawa, 2020-02-04)

#703

Nie zgadzam się z tak wysoka podwyżką gdyż państwo sprowadza śmieci z innych krajów a my biedni jesteśmy zmuszeni do tak wysokich opłat mimo tego że będziemy segregowac choć nasze smieciary ładują wszystko w jeden samochód jest to nieuczciwe

Halina Piusinska-Ignatowa (Warszaws, 2020-02-04)

#704

Nie zgadzam się z okradaniem obywateli przez miasto (czyt. Złodziei i bandytów)

Krzysztof Ścisłowicz (Warszawa , 2020-02-04)

#707

Już teraz płacimy zdecydowanie za wywóz śmieci 2x w miesiącu.

Jekatierina Walkowska (Marki, 2020-02-04)

#708

Opłaty są niesprawiedliwe, a domy budowane w PRLu z sypami i małymi pomieszczeniami na śmieci nie są przystosowane do segregacji śmieci.

Alicja Sowul (Warszawa , 2020-02-04)

#713

Mieszkam sama i uważam za niesprawiedliwe podwyższanie opłat do takiej wysokości.

Honorata Kalinowska (Warszawa, 2020-02-04)

#714

Nie zgadzam sie na tak wysokie oplaty (65 zl)

Robert Szostek (Warszawa, 2020-02-04)

#715

Ustawa jest niesprawiedliwa ponieważ obciąża wszystkich po równo. Cena powinna być uzależniona od ilości osób ewentualnie metraza mieszkania a najlepiej zużycia wody lub energi. Dodatkowo tak duża podwyżka z roku na rok jest absurdalnie wysoka i powinna być rozłożona na lata.

Aleksander Kimak (Wa3, 2020-02-04)

#723

Nie mam już tolerancji na podwyżki.

Katarzyna Grabska-Zwolińska (Warszawa, 2020-02-04)

#726

Podwyżka jest zbyt duża!

Andrzej Dahlman (Warszawa , 2020-02-04)

#727

Podpisuję, ponieważ uchwała jest bardzo niesprawiedliwa.

Natalia Stachowiak (Warszawa, 2020-02-04)

#730

Skandaliczne

Włodzimierz Brewiński (Warszawa , 2020-02-04)

#732

Nie zgadzam sie na tak drastyczne podwyzki i na odpowiedzialnosc zbiorowa, nie chce placic wiecej za kogos kto nie segreguje smieci.

Piotr Majdak (Warszawa, 2020-02-04)

#740

Uważam że założenie programu są niesprawiedliwe

Iwona Gajo (Warszawa, 2020-02-04)

#745

Eugeniusz Siwek

Eugeniusz Siwek (Warszawa Wesoła, 2020-02-04)

#755

Całkowicie zgadzam się z treścią petycji!

Jan Waśkiewicz (Warszawa, 2020-02-04)

#757

Niesprawiedliwa odpowiedzialnosc zbiorowa i nielogiczne naliczanie. Poza tym trzeba by muasto dalo narzedzia np pozwolilo wspolnotom budowac altanki na segregowanie smieci, inaczej w duzych blokach nie ma mozliwosci

Joanna Jurczek (Warszawa, 2020-02-04)

#758

Nie zgadzam się na tak drastyczne podwyżki!

Marta Martka (Warszawa, 2020-02-04)

#762

Uważam, ze osoby, które mieszkają same nie powinny dokładać do śmieci, które generuje np. Moja rodzina

Patrycja Wilk (Warszawa, 2020-02-04)

#768

ceny rosną niewspółmiernie do zarobków i inflacji.

Paulina Rydzewska (Warszawa, 2020-02-04)

#769

Uważam, że jest to niesprawiedliwa uchwała

Anna Kielak (WARSZAWA, 2020-02-04)

#774

Nie zgadzam się z polityką śmieciową władz miasta i nie podoba mi się system naliczania opłat za wywóz smieci ani ich wysokość. Jestem absolutnie przeciwna odpowiedzialności zbiorowej.

Urszula Bojanowicz (Warszawa, 2020-02-04)

#782

To człowiek produkuje śmieci, nie metraż jego mieszkania.

Anna Sławińska (Warszawa, 2020-02-04)

#783

Podpisuję ponieważ nie rozumiem dlaczego mieszkańcy domków jednorodzinnych mają płacić więcej za wywóz śmieci skoro nie produkują ich więcej. Co to za dyskryminacja z powodu warunków mieszkaniowych. Co do opłat śmieciowych ma rodzaj zamieszkiwanego lokalu?

Magdalena Solnicka (Warszawa, 2020-02-04)

#792

Jako samotnie mieszkająca emerytka generuję o wiele mniej śmieci niż kilkuosobowe rodziny, dlaczego mam płacić za nich. To wyjątkowo niesprawiedliwy sposób naliczania opłat. Śmieci generują ludzie, a nie mieszkania. Wysokość opłaty powinna być naliczana od osoby, bądź od ilości zużycia wody.

Alicja Jędrzejewska (Warszawa, 2020-02-04)

#793

naliczanie jest nielogiczne (metraż), za wysokie stawki, szukanie pieniędzy przez miasto (władze stolicy) Warszawa już przerabiałam, to jest sprzeczne z dobrem mieszkańców, takie postępowanie, jak np. sprzedaż dawnego SPEC SA itp aby zdobyć pieniądze, teraz też jest to powód, czy nie? A oczywiście śmieci trzeba segregować.

Grażyna Trautsolt (Warszawa, 2020-02-04)

#797

Uważam, że obciążenie zwłaszcza emerytów i rencistów zamieszkujących samotnie w mieszkaniach i domach jednorodzinnych na równi z rodzinami wieloosobowych (zwłaszcza tzw."pełnymi" jest skrajnie niesprawiedliwe!

Grażyna Gołaszewska (Warszawa , 2020-02-04)



Płatne ogłoszenie

petycja zostanie rozreklamowana wśród 3000 os.

Dowiedz się więcej...