Kontynuacja wystawiania "Rapsodii z Demonem" w Teatrze Rampa

Warszawa, dn. 16.01.2024r.  

Teatr Rampa Na Targówku

ul. Kołowa 20

03-536 Warszawa    

Szanowny Panie Dyrektorze,  

W związku z informacją o możliwym zakończeniu wystawiania spektaklu pn. „Rapsodia z Demonem” w Teatrze Rampa Na Targówku, zwracamy się z uprzejmą prośbą o ponowną analizę argumentów przemawiających za taką właśnie decyzją. Spektakl „Rapsodia z Demonem” okazał się niebywałym sukcesem Teatru, o czym świadczą niezmiennie wyprzedawane bilety i powracający widzowie. Co ciekawe, jest to produkcja rodzima, zrealizowana własnymi środkami i nie podlegająca prawom licencji teatralnych, co zdarza się niezmiernie rzadko na rodzimym rynku musicalowym. O jej ogromnym sukcesie świadczą m.in. stale powiększająca się widownia oraz entuzjastyczne recenzje i opinie w mediach społecznościowych. Jak Pan zapewne wie, sukces przedstawienia jest kwestią niepewną i bardzo często krótkotrwałą. W przypadku „Rapsodii…” sukces ten trwa nieprzerwanie pięć lat i jesteśmy spokojni o jego przyszłość przez te najbliższe. Sukces „Rapsodii…” mógł zostać zagrożony przez nowe przedstawienie w teatrze Roma, licencjonowany musical „We Will Rock You”, jednak opinie na jego temat pośród fanów muzyki Queen, jak i fanów teatru musicalowego oraz ogólnie - mniej angażującej się w życie teatralne - publiczności są skrajnie negatywne. „We Will Rock You”, bazując na wielkoobsadowej galerii postaci, kolorach kostiumów i całkiem niezłej choreografii, nie stanowi żadnej konkurencji dla kameralnej i zrealizowanej ze smakiem „Rapsodii…” i w żaden sposób nie odbiera jej fanów czy publiczności. Tandetne żerowanie na wyłącznie bodźcach wzrokowych w przypadku spektaklu „WWRY” nie jest wystarczającym powodem do usuwania jego „konkurenta”, a raczej niedoścignionego wzorca. Rozumiemy również problemy logistyczno – organizacyjne, wynikające z konieczności zapewnienia pełnej obsady przedstawienia „Rapsodia z Demonem”, zwłaszcza teraz, kiedy teatr został pozbawiony tancerzy na stałych etatach oraz poprzez zmniejszenie stałej kadry aktorskiej.  Artyści ci, będąc absolutnie niezwykłymi w swojej dziedzinie, są rozchwytywani przez inne instytucje kulturalne, co jest w zupełności zrozumiałe. Rozwiązanie takiego stanu rzeczy można znaleźć w ograniczeniu ilości przedstawień w tzw. secie do np. dwóch - weekendowych. Ponadto, z uwagi na bardzo pozytywny odbiór wersji koncertowej przedstawienia, można by przeplatać wersję kompletną spektaklu z wersją koncertową, w zależności od warunków obsadowych. Szanowny Panie Dyrektorze, my niżej podpisani, uprzejmie prosimy o ponowne rozważenie podejmowanej decyzji i nie rezygnowanie z przedstawienia, które w wielu kręgach stało się tzw. przedstawieniem kultowym.

Podpisz petycję

Podpisując, upoważniam Marta do przekazania informacji podanych przez mnie w formularzu osobom, które podejmują decyzje w niniejszej kwestii.

Adres e-mail nie będzie wyświetlany publicznie w Internecie.

Adres e-mail nie będzie wyświetlany publicznie w Internecie.







Płatne ogłoszenie

petycja zostanie rozreklamowana wśród 3000 os.

Dowiedz się więcej...