Petycja do Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej Białostocka 30-32-34 w Sosnowcu

Komentarze

#1

Chce pomóc kotom wilnozyjącym

(Dąbrowa Górnicza , 2017-10-17)

#2

Jestem miłośnikiem kotow5 i biedy mi obojętny ich los.

(Sosnowiec , 2017-10-17)

#3

Witam

Czy wam nie wstyd ? Zamiast pomóc myślicie tylko jak przeszkadzać.

(częstochowa, 2017-10-17)

#11

Trzeba być bez serca, aby podjąć tak nieludzką decyzję.

(Sosnowiec, 2017-10-17)

#14

Podpisuję ponieważ to nie ludzkie i podłe likwidować te butki gdy tyle się mówi o pomocy dla zwierząt i zapobieganiu bezdomności...Tyle osób pomaga dołącza się do różnych akcji a tu takie coś...Może działaniem waszego urzędu zainteresuje się telewizja....

(Włocławek, 2017-10-17)

#16

Koty wolnożyjące zapobiegają pladze myszy i szczurów (trutki są nieskuteczne gdyż gryzonie, szczególnie szczury, po kilku śmierciach pobratymców zapamiętują środek i omijają go). Zlikwidowanie budek jest barbarzyństwem ze względu na koty i okrucieństwem ze względu na dzieci które zmuszone są oglądać zimą zamarznięte zwierzęta.
W razie usunięcia budek dołożę się pieniężnie do wynajęcia prawnika i założenia Zarządowi Wspólnoty Mieszkaniowej Białostocka 30-32-34 w Sosnowcu sprawy sądowej.

(Bielawa, 2017-10-17)

#22

Podpisuję, ponieważ jesteśmy odpowiedzialni za dobrostan wszystkich istot na Ziemi.

(Warszawa, 2017-10-17)

#23

Podpisuje,ponieważ uważam,że zachowanie wspólnoty jest okrutne. Kierują się osobistymi powidłami zamiast brać pod uwagę dobro zwierząt. Odbierając im ciepłe budki koty nie przeżyją! To znęcanie nad zwierzętami i okrucieństwo! Co to komu przeszkadza?

(Opole, 2017-10-17)

#24

• Koty wolno żyjące (dzikie, piwniczne) stanowią stały element ekosystemu miejskiego, a ich obecność w budynkach w zdecydowany i naturalny sposób zapobiega obecności i rozmnażaniu się gryzoni (myszy i szczurów).
• Nie są to zwierzęta bezdomne, w związku z tym, nie wolno ich wyłapywać, wywozić, ani utrudniać im bytowania w danym miejscu.
• Utrudnianie, czy zamykanie dostępu do ich schronień w terenie zabudowanym, jakim są przede wszystkim piwnice czy budki jest niehumanitarne.
• Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (Dz. U. 2013 r. poz. 856 z późn. zm.) daje możliwości wszczęcia postępowania wobec osób, które znęcają się nad zwierzętami.

(Warszawa, 2017-10-17)

#29

Traktowanie zwierząt w ten sposób jest nieludzkie i karygodne! Zwłaszcza, że nikomu nie przeszkadzają!

(Jelenia Góra, 2017-10-17)

#33

Proszę Państwa, to jest skandal. Dziwię się, że tak szkodliwe działania podejmujecie w XXI wieku. Żądam zapewnienia bezpieczeństwa dla wszystkich zwierząt pod opieką P. Karoliny Bartosik.

(Bratysława, 2017-10-17)

#34

Sama opiekuje się wolno żyjącymi kotami i postawiłam im budkę na zimę. Nie wyobrażam sobie, że można by było postąpić inaczej i świadomie skazywać te zwierzęta na śmierć.

(Bielawa , 2017-10-17)

#38

Trzeba być bez serca, by tak traktować zwierzęta. Dodatkowo, ktoś chyba nie zna obowiązującego prawa. Budki MUSZĄ zostać!

(Gdańsk , 2017-10-17)

#39

Koty na terenie wspólnoty mają prawo przebywać, a ograniczenie im możliwości ochrony przed zimnem w okresie zbliżającej się zimy uważam za okrucieństwo.

(Risenhout, 2017-10-17)

#42

jest absurdem zeby cos co polepszyło zycie i funkcjonowanie kotów wolnozyjacych nagle zaczeło przeszkadzac .... Koty wolnozyjace sa pod ochrona i powinny byc szanowane jako zjace istoty ze swoimi prawami egzystencjalnymi .....jest dla mnie nie do pomyslenia ze osoby ktore powinny niesc pomoc tak samo jak inni traktuja te urocze i pełne wdzieku stworzenia jako zbedne i tym samym łamia ich prawa

(32-590, 2017-10-17)

#43

Nie wyobrażam sobie jak można być tak okrutnym i bezdusznym

(Bytom, 2017-10-17)

#60

Popieram ludzi dbających o bezdomne zwierzeta. Nie można pozbawić kotki domu przed zimą to nieludzkie!!!

(Warszawa, 2017-10-17)

#61

Popieram! Nie można tak postąpić!

(Czeczotki, 2017-10-17)

#65

Utrzymanie kotów nie obciąża kosztowo lokatorów za to daje przykład dzieciom jak należy pomagać bezdomnym zwierzakom.

(Sosnowiec, 2017-10-17)

#66

Szanowni Państwo, te zwierzęta są częścią ekosystemu i są wsparciem min.w walce z gryzoniami. Nie niszczcie równowagi jaką jest wspólne bytowanie człowieka i kota.
Liczę na Wasze wrażliwe serca.
Pozdrawiam z Gór Sowich

(Bielawa , 2017-10-17)

#69

Podpisuję, ponieważ obowiązkiem człowieka jest opiekować się zwierzętami. Zwierzęta potrafią kochać i odwzajemniać miłość im ofiarowaną, mają uczucia, które człowiek powinien szanować i respektować. Nie wolno nam, to jest nieludzkie, skazywać zwierząt na śmierć, zabierając im bezpieczne miejsce schronienia, ich azyl (to tak niewiele, a więc dlaczego i to niewiele chce ktoś zabrać?).

(Pabianice, 2017-10-17)

#70

Podpisuję tą petycję, ponieważ zgadzam się z autorką, bezinterowną dobroduszną opiekunką bezdomnych kotów w 100 %. Proszę o okazanie choć odrobiny serca i człowieczeństwa.

(Kraków, 2017-10-17)

#73

Podpisuje, ponieważ arogancja władzy, na każdym szczeblu, oraz postępowanie wbrew obowiązującemu prawu, jest chorobą, która podstępnie toczy nasz kraj. Począwszy od rzeczy małych, po duże i ważne.

(Ruda Śląska, 2017-10-17)

#74

To nieludzkie zabierać zwierzętom schron przed zimą!!

(Wrocław , 2017-10-17)

#75

Podpisuję ponieważ skandaliczny jest taki brak serca wobec zwierząt, ta sprawa musi być nagłośniona.

(Cracow, 2017-10-17)

#80

Prawnie zwierzęta dziko żyjące są pod ochroną. Moralnie, trzeba pomagać wolno żyjącym kotom, a już szczególnie kiedy zima tuż tuż, likwidowanie im schronienia to barbarzyństwo.

(Warszawa, 2017-10-17)

#87

Koty są elementem przyrody, wg ustawy należy się nimi opiekować. Koty są super!

(Gdańsk, 2017-10-17)

#90

To okrutne pozbawić koty ochrony przed zimnem! Trochę troski o żyjące stworzenie !

(Warszawa, 2017-10-17)

#92

Podpisuję, ponieważ usuwanie budek dla kotów wolno żyjących jest niezgodne z prawem. W ustawie o ochronie zwierząt jest zapis: „zwierzęta wolno żyjące stanowią dobro ogólnonarodowe i powinny mieć zapewnione warunki rozwoju i swobodnego bytu (Art. 21.)". Realizacją tego zapisu jest m.in. dokarmianie kotów wolno żyjących, jak i zapewnienie im schronienia od niesprzyjających warunków pogodowych w postaci ocieplanej budki czy otwartego okienka piwnicznego. Zwierzęta wolno żyjące – w tym koty mają więc prawa i ochronę zagwarantowaną Ustawą o ochronie zwierząt. Każdy z nas ma obowiązek zapewnienia im godnego życia, również zgodnie z zapisem z ww. Ustawy: „Zwierzę, jako istota żyjąca, zdolna do odczuwania cierpienia nie jest rzeczą. Człowiek jest mu winien poszanowanie, ochronę i opiekę” (Art. 1 ust 1).

(Kraków, 2017-10-17)

#94

Te koty mają prawo tam żyć!
Wy powinniście im zapewnić godne warunki. To haniebne co chcecie zrobić.
WSTYD ...

(Dąbrowa Górnicza, 2017-10-17)

#96

bo koty sa dobrem dla mieszkańców i nalezy o dobrostan osiedlowy dbac, jak nie pomagacie to nie przeszkadzajcie w pomaganiu

(Wrocław, 2017-10-17)

#97

Te koty są niewinne i bezbronne. Idzie zima, budki są im konieczne do przetrwania zimna. Okażmy im choć odrobinę serca!

(Warszawa, 2017-10-17)

#99

zamiast zajmować się niszczeniem domku dla kotów i skazaniem ich na śmierć, może Wspólnota zajęłaby się czymś pożytecznym dla odmiany i odczepiła się od bezbronnych zwierząt? Nagle zaczął Wam przeszkadzać widok budek? Śmiech na sali, to co wyprawiacie. Trzeba być człowiekiem! Pomóc ludziom, którzy pomagają zwierzętom, a nie utrudniać im życie!! Opanujcie się ludzie. Idźcie sobie porządzić we własnych domach jak nie potraficie zrobić nic przydatnego dla lokalnej społeczności.

(Kikoły, 2017-10-17)

#101

"Zwierzęta wolno żyjące stanowią dobro ogólnonarodowe i powinny mieć zapewnione warunki rozwoju i swobodnego bytu (...) "

(stargard, 2017-10-17)

#102

chciałbym tylko życzyć pomysłodawcom usunięcia budek, żeby było im w życiu możliwie ciężko, dziękuję.

(Wrocław, 2017-10-17)

#104

Koty to naturalni drapieżcy którzy chronią nasze piwnice domy bloki i tereny zamieszkałe przez człowieka przed szczurami ,myszami które często uprzykrzają nam życie!!!Zamiast wydawać pieniądze na deratyzację pozwólcie im żyć tam gdzie są!!

(Rybnik, 2017-10-17)

#106

Podpisuję, ponieważ opieka nad kotami wolnożyjacymi to nasz obowiązek - tym bardziej w okresie jesienno - zimowym, kiedy potrzebują naszej pomocy.

(Jastrzębie Zdrój , 2017-10-17)

#115

Podpisuje sie .

(Warszawa, 2017-10-17)

#116

Podpisuje, ponieważ nie zgadzam się na złe traktowanie kotów. One nikomu nie przeszkadzają a w dzisiejszych czasach same sobie nie poradzą. Ludzie są bezduszni dla siebie samych a co dopiero dla bezdomnych zwierząt. Nie zgadzam się na takie traktowanie.

(Bytom, 2017-10-17)

#123

To jest niezgodne z obowiązującym prawem

(Oborniki, 2017-10-17)

#126

Podpisuje, poniewaz zal mi zwierzat bezdomnych i irytuje mnie postepowanie lodzi wobec nich.A podobno ,, czlowiek brzmi dumnie,,...?

(Krosno, 2017-10-17)

#129

Podpisuję

(Piechowice, 2017-10-17)

#136

Jestem człowiekiem i los moich braci mniejszych, gdziekolwiek się znajdują, nie jest mi obojętny. Jesteśmy im winni szacunek i pomoc, a utrudnianie udzielania pomocy jest przestępstwem. Kocie budki oraz dokarmianie jest szlachetne i do tego zgodne z ustawą o zwierzętach wolnobytujacych.
WSPOLNOTO SZANOWNA! BĄDŹCIE LUDZMI!

(Kraków, 2017-10-17)

#137

PONIEWAZ SZKODA, ŻE TE BIEDNE KOTY NIE POTRAFIĄ MÓWIĆ I NIE MAJĄ PRAWA DO WŁADZY. CHCIALABHM ŻEBY ODEBRAŁY WAM DOM, TAK JAK TERAZ WY PRÓBUJECIE TO UCZYNIĆ!

(Paczków , 2017-10-17)

#138

Dajcie zyc kotom

(Dublin, 2017-10-17)

#142

Koty powinny zostać w miejscu bytowania co im przeszkadzają?

(Gorlice, 2017-10-17)

#147

decyzja Zarządu świadczy o nieznajomości obowiązującego w Polsce prawa (jest niezgodna z obowiązującymi ustawami), braku empatii oraz jest pozbawiona jakichkolwiek podstaw

(kraków, 2017-10-17)

#149

Prosze nie byc takie nie ludzkim jak mozna odmowic kotom w zieme budke to jest nie humanitarne i barbazynskie!! Koty sa bardzo wazna czescia miejskiego ekosystemu! jak mozna byc takie potworem! Prosze podpiszcie ta petycje !

(Sosnowiec , 2017-10-17)

#151

KOTOM NALEZY SIE SCHRONIENIE

(Warszawa, 2017-10-17)

#155

Ktoś odwala za was całą robotę, sterylizuje kotkę, karmi ją, stawia budki, a wy (celowo piszę zwroty małą literą) zamiast być wdzięczni jesteście okrutni wobec zwierząt próbując pozbawić ich schronienia przed zimą. Jakim trzeba być człowiekiem, żeby coś takiego robić. Naszym czlowieczym obowiązkiem jest dbać o naszych braci mniejszych. Mam nadzieję, że zrozumiecie i naprawicie swój błąd.

(Nowa Dębowa Wola, 2017-10-17)

#156

KOTY WOLNO ŻYJĄCE POD OCHRONĄ PRAWA
Koty wolno żyjące nie są w świetle prawa zwierzętami bezdomnymi. Ustawa o ochronie zwierząt wyraźnie określa je jako ogólnonarodowe dobro. Przejawy okrucieństwa i niehumanitarnego traktowania mogą się stać i są przedmiotem postępowania wobec osób, które nie przestrzegają praw zwierząt.
Koty wolno żyjące to zwierzęta dzikie, które w myśl art. 21 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (Dz. U. z 2003, Nr 106, poz. 1002 z późn. zm.) stanowią dobro ogólnonarodowe i powinny mieć zapewnione warunki rozwoju i swobodnego bytu. Stanowią one stały element ekosystemu miejskiego, a ich obecność w budynkach w zdecydowany i naturalny sposób zapobiega obecności i rozmnażaniu się gryzoni (myszy i szczurów), które mogą być potencjalnym źródłem niebezpiecznych chorób. Koty wolno żyjące nie są zwierzętami bezdomnymi, w związku z tym, nie wolno ich wyłapywać, wywozić, ani utrudniać im bytowania w danym miejscu. Utrudnianie, czy zamykanie dostępu do ich naturalnych schronień w terenie zabudowanym, jakim są przede wszystkim piwnice, jest niehumanitarne. Dlatego też powyższa ustawa daje możliwości wszczęcia postępowania wobec osób, które znęcają się nad zwierzętami poprzez świadome zamykanie ich w pomieszczeniach, bez możliwości wydostania się, skazując je na śmierć z powodu głodu i pragnienia.
Pozwól kotom wolno żyjącym żyć bezpiecznie na ulicach, parkingach i w piwnicach, które traktują jako swoje domy. Czują się tu bezpiecznie
Pomóż innym robić to co jest właściwe. W każdej społeczności są osoby, którym los bezdomnych zwierząt nie jest obojętny. Spróbuj dotrzeć do nich. Przyda im się pomoc. Jeśli nie chcesz pomagać, to przynajmniej nie przeszkadzaj.
Zadbaj o to, aby koty miały bezpieczne, ciepłe i suche schronienie, dostęp do wody oraz posiłek. Koty nie są w stanie samodzielnie znaleźć w mieście pożywienia. Należy je dokarmiać. Zapewnij im bezpieczne wejście i wyjście do pomieszczenia, w którym mieszkają. Możesz zbudować dla nich specjalnie ocieplone budki, że styropianu lub drewna. Pamiętaj jednak o tym, aby postawić je w bezpiecznych dla kotów miejscach.
Pomóż kotom wolno żyjącym przetrwać zimę. Mróz, lodowaty wiatr i opady śniegu, to dla nich prawdziwy dramat. Trudności w zdobyciu pożywienia oraz brak schronienia przed zimnem sprawiają, że koty stają się bezradne, chorują i głodują. Wszystko to powoduje, ze wiele z nich po prostu umiera.
Dokarmiaj je, otwieraj piwniczne okna, pozwalając schronić się przed mrozem.

(Ostrołęka, 2017-10-17)

#165

Szanowni Państwo,
każde stworzenie ma prawo do życia w godnych warunkach . Pani Karolina widząc krzywdę tych Kotów , pomogła im, dając im pożywienie, dach nad głową i opiekę. Pokazała jak wielkie ma serce, Państwo chyba tego serca nie mają, albo są bezmyślni skoro chcecie im zniszczyć dach nad głową - jedyne bezpieczne miejsce które mają.

(Wrocław, 2017-10-17)

#166

Koty są wspaniałe, ludzie niekoniecznie. Przekonajcie mnie proszę, że ludzie też potrafią być super i zostawcie budki w spokoju!

(Kraków, 2017-10-17)

#167

Podpisuję ponieważ uważam, że postawa wspólnoty mieszkaniowej jest nieludzka. Należy dbać o koty wolnożyjace.

(Wrocław, 2017-10-17)

#168

Proszę być ludzkim w podstawowym stopniu i nie usuwać kocich budek. To jak traktujemy inne stworzenia, szczególnie te słabsze, jest świadectwem naszego człowieczeństwa i wyrazem poczucia swojej i ich wartości.

(Warszawa, 2017-10-17)

#170

Nie wywalajcie budek przeznaczonych dla kotków tylko zacznijcie dbać o nie, bo w niedługim czasie będziecie mieć szczury i myszy za lokatorów.

(Częstochowa, 2017-10-17)

#173

Kotka jest wysterylizowana, więc jej obecność nie spowoduje przybycia nowych kotów.

(Berlin, 2017-10-17)

#174

Pomaganie zwierzętom to nasz obowiązek - nie przywilej!!!

(Częstochowa, 2017-10-18)

#175

Co za ciemnogród! Może "szanowne Państwo" by wyszło zza biurek i zaczęło realnie pomagać zamiast utrudniać coś,co nawet ich typowo nie dotyczy? Co za znieczulica, brak mi słów...

(Częstochowa, 2017-10-18)

#177

Liczę na Państwa rozsądek i dobre serce. Nie można żadnej istoty, zwłaszcza bezbronnej pozbawiać domu przed zimą.Ona odpłaci Państwu tym, że nie będzie w okolicy szczurów. Bardzo Państwa proszę o zmianę decyzji i dziękuję.

(Częstochowa, 2017-10-18)

#195

To wstyd, ze osoba, czyli pani Karolina nie ma pomocy w swoich działaniach dla Braci Mniejszych od Zarzadu Wspólnoty Mieszkaniowej w Sosnowcu. Gdzie empatia drodzy państwo z zarzadu? Wasze zarzadzenia są niewazne wobec prawa zwierzat z Ustawy.Koty walczą z gryzoniami,sa ich naturalnym wrogiem.WSTYD.

(Poznań, 2017-10-18)

#197

Każde życie sie liczy, nie tylko człowieka. Dzielimy ta sama planete. Jestesmy dobrzy, moralni, chodzimy do kościoła? Pokażmy to, nie skazujmy zwierzaka na zimno, glód, śmietć. Okay seece, podzielmy sie.

(Birmingham, 2017-10-18)

#200

Pietrzak

(KRAŚNIK , 2017-10-18)