Petycja w sprawie zmiany patrona ulicy generała Sylwestra Kaliskiego

Komentarze

#211

Wierzę że coś można jeszcze zrobić

(Warszawa, 2017-11-20)

#213

Podpisuję, ponieważ uważam, że zmiana nazwy ulicy Kaliskiego jest: 1) pustym gestem utrudniającym tylko życie mieszkańcom dzielnicy; 2) decyzją nieskonsultowaną z zainteresowanymi; 3) czynem o wątpliwych motywach i wykonaniu ('dekomunizacji' nie można nazwać obiektywnie dobrym postępowaniem, jest to jedynie pogląd części społeczeństwa). Z poważaniem, Dagmara

(Warszawa, 2017-11-20)

#215

Podpisuję, bo mam dość narzucania przez PIS ich wizji historii, nieliczenia się z suwerenem i niszczenia polskiego dorobku w każdej dziedzinie. Niedługo okaże się, że nie mamy żadnej historii, a nasza państwowośc zaczęłą się w XXI w. Ciekawe, kiedy nasze elity rządzące oddadzą dyplomy i tytuły otrzymane w niesłusznych czasach. Czy Oni sie ich nie brzydzą??? Myślę, że byłby to słuszny gest w ramach dekomunizacji, bardziej słuszny niż zmiana nazwy ulicy S. Kaliskiego.

(Warszawa, 2017-11-20)

#225

Jest dla mnie to chory projekt, aby wszystkich z tamtych czasów, którzy byli w danej partii nazywać komunistami i wrzucać do jednego worka

(Warszawa, Mazowieckie, 2017-11-21)

#241

Zmiany nazwy ulicy to początek kombinacji operacyjnej. Dalej będą zmiany kadrowe w WAT.

(Warszawa, 2017-11-21)

#246

Wkład prof. Kaliskiego w rozwój polskiej nauki, dbałość o wysoki jej merytoryczny poziom oraz charyzmę i motywowanie młodych ludzi do naukowego rozwoju, czego sam doświadczyłem, zasługują na najwyższe uznanie. Wizjonerstwo, podejmowanie najbardziej trudnych tematów, pracowitość i talenty organizacyjne.

(Legionowo, 2017-11-21)

#264

Nie zgadzam się na zmianę nazwy ulicy Kaliskiego.

(warszawa, 2017-11-21)

#280

Znam wiele prac naukowych Profesora Kaliskiego oraz jego wychowanków - też profesorów. Profesor był człowiekiem aktywnym i brał sprawy w swoje ręce.
Czasów, w których żył niestety nie mógł wybrać.

(Warszawa, 2017-11-21)

#286

Podpisuje ponieważ, podzielam opinie na temat zmiany nazwy ulicy.

(Warszawa, 2017-11-21)

#288

Początek końca WAT! Nie dajcie rozwalić tak wspaniałej uczelni.

(Warszawa, 2017-11-21)

#289

Precz od Kaliskiego!

(Warszawa, 2017-11-21)

#290

Uznaję tę petycję za bardzo słuszną.

(Warszawa, 2017-11-21)

#292

Uważam Kaliskiego za osobę godną aby jego imieniem nazywać ulice

(Warszawa , 2017-11-21)

#301

studiuję na Wojskowej Akademii Technicznej

(Pruszków, 2017-11-21)

#304

Podpisuję ponieważ wielkich ludzi należy cenić i szanować. Sylwester Kaliski był wybitnym naukowcem i świetnym organizatorem. To on zmienił Wojskową Akademię Techniczną ze szkoły oficerskiej w uczelnię o światowej renomie.

(Warszawa, 2017-11-21)

#312

Uważam, że S. Kaliski postawą naukowca zasługuje na takie upamiętnienie i nie powinno stosować się automatu do oceny człowieka.

(Wałbrzych, 2017-11-21)

#316

Zgadzam się z argumentacją zawartą w liście do Wojewody Mazowieckiego.

(Warszawa, 2017-11-21)

#328

Decydenci: przeczytajcie opinię naukowców amerykańskich z 1979 roku.
John Marshall, Kaliski’s explosive driven fusion experiments, LA-UR-79-1840, Los Alamos Scientific Laboratory, Impact Fusion Workshop. MRSC, July 10-13, 1979

(Warszawa, 2017-11-22)

#339

Uważam, że ogromnę osiągniecia naukowe prof. Sylwestra Kaliskiego w zakresie Laserowej Mikrosyntezy rozsławiły naukę polskąę na arenie międzxynarodowej i to w latch, w ktorych kontakt z zachodnimiuczelniami byl niewzwykle utrudniony

(Warszawa, 2017-11-22)

#340

Podpisuję, ponieważ tak jak autor petycji, uważam profesora Kaliskiego za wybitnego polskiego naukowca.

(Legionowo, 2017-11-22)

#343

Mueszkam na tej ulicy i szanuje pamiec Gen
SYLWESTRA KALISKIEGO

(Warszawa, 2017-11-22)

#355

W 1974r. rozpocząłem studia na WAT. Miałem zaszczyt spotkać Tego Wielkiego człowieka. Człowieka przede wszystkim nauki.Zabranie nazwy ulicy Jego imienia to potwarz dla WAT.

(Warszawa, 2017-11-22)

#357

Podpisuje ponieważ uważam Gen. Kaliskiego za wybitnego człowieka nauki i godnego patrona ulicy przy której mieści się Wojskowa Akademia Techniczna tak silnie związana z jej najwybitniejszym rektorem.

(Warszawa , 2017-11-22)

#358

Był wybitnym naukowcem który zasłużył się dla Polski i Polskich Sił Zbrojnych, a rozumują c w ten sposób proszę odebrać dyplomy wszystkim którzy zdobywali wiedzę w PRL.

(Warszawa Bemowo, 2017-11-22)

#363

Prof.Kaliski z pewnością jest wybitnym Polakiem wpisującym się do grona najbardziej zasłużonych Polsce ludzi.

(MAKSYMILIANOWO, 2017-11-23)

#364

Uważam, że Sylwester Kaliski był tytanem pracy, działał na rzecz WAT oraz mieszkańców i infrastruktury.... Poza tym za Jego kadencji jako Rektora placówka była na światowym poziomie...

(Warszawa, 2017-11-23)

#381

Profesor Kaliski był jednym z najwybitniejszych pracowników naukowych powojennej Polski. Dziś nie ma praktycznie naukowców o tak wybitnym dorobku...

(Grodzisk Mazowiecki, 2017-11-23)

#385

Jestem mieszkanką Bemowa od 38 lat i nie wyobrażam sobie WAT z innym patronem.
Nie ma bardziej zasłużonego i bardziej godnego człowieka który swoimi dokonaniami zasługiwałby bardziej na miano patrona tej uczelni niż gen.Sylwester Kaliski.

(Warszawa-Bemowo, 2017-11-23)

#389

Naukowiec o wybitnym dorobku, osoba, która stałym bywalcem WAT-u była przez pół życia. Na temat zmiany patrona trzeba się zastanowić nie tylko czytając biogram na Wikipedii, trzeba wziąć pod uwagę głębszą historię i miejsce, w którym ulica się znajduje. Gen. Kaliski nie był zresztą członkiem Biura Politycznego KC PZPR i nie zarzucono mu nigdy żadnej zbrodni, jego działania wojskowe ograniczały się do możliwości zastosowania jego badań w wojsku jak również pracy na wojskowej uczelni przy ulicy jego patronatu . W tym przypadku dane zgromadzone przez pana Sipierę były niewystarczające, a wdrożenie dekomunizacji - wręcz bezmyślne.

Pragnę również zauważyć, że w wypadku, w którym Instytut Pamięci Narodowej nie ma jasno określonej listy patronów do zmiany nazw ulic, wszelkie zmiany w tym kontekście są subiektywne i zależą od interpretacji wojewody bądź samorządu, a potwierdzenie lub zaprzeczenie słuszności działań w każdym wypadku poprzez brak jasno określonych zasad nierzetelne.

(Warszawa, 2017-11-23)

#400

...to zasłużony człowiek i wybitny naukowiec.

(Warszawa, 2017-11-24)