Uchwała w sprawie publicznych reakcji na wypowiedź medialną prof. Barbary Engelking

Komentarze

#2

Nie godzi się by politykierzy i tzw. politycy historyczni wypowiadali tak haniebne słowa, w tym minister nauki i edukacji (sic), na temat - przedmiot wieloletnich badań cenionych rzetelnych badaczy. Historia, to dyscyplina nauki, a tzw. polityka historyczna to-jak dowodnie widać w ustach wymienionych politykierstwo i propaganda. To niespotykane, chyba, ze tylko w reżimie.

Jacek Chrobaczynski (Wieliczka, 2023-04-26)

#6

Bo tak trzeba

Piotr Wieczorkiewicz (Zielona Góra. , 2023-04-26)

#9

Podpisuję ponieważ szeroko rozumiana wolność, w tym badań naukowych jest podstawą funkcjonowania demokratycznego państwa prawa, a to z kolei jest gwarancją bezpieczeństwa obywateli tego państwa, także w znaczeniu tożsamości, nawet jeśli u podstaw jej kształtowania stoją trudne prawdy z którymi Ci obywatele muszą się zmierzyć.

Edyta Chrobaczyńska-Plucińska (Wieliczka, 2023-04-26)

#10

Nie podoba mi się atak państwa na niezależność nauki, a tym bardziej gdy państwo w związku z tym dalej chce robić jakieś badania pod tezę.

Paweł Kuderski (Śrem, 2023-04-26)

#11

Polityka historyczna państwa Polskiego i tak jest bardziej karykaturą historii niż historią, ale tak bezczelne zachowanie względem naukowca, tak bezczelne fałszowanie historii jest zniewagą dla każdego obywatela państwa, w którym przedstawiciele rządu dopuszczają się takich czynów.

Adrian Sowa (Chrzanów, 2023-04-26)

#12

Solidaryzuję się z rof. Enkelking i innymi niezależnymi polskimi uczonymi, wyrażam sprzeciw wobec jawnego szantażowania placówek naukowych i badawczych groźbami finansowymi; wolny kraj=wolna nauka i edukacja, wolność słowa itd.

Irena Makarewicz (Warszawa, 2023-04-26)

#19

Tak, ponieważ jest niebywałym skandalem, aby partyjni funkcjonariusze rządzącej partii w stylu najgorszego rodzaju ideologicznej propagandy rzucali groźby oraz inicjowali nagonkę na kogoś, kto rzetelnie od lat problem bada, a wyniki badań w cywilizowanym świecie naukowym są cenionym dorobkiem.

Mateusz Wierzbicki (Warszawa, 2023-04-26)

#23

Prof. Engelking jest wybitnym naukowcem, napadanie na nią jest obrzydliwe i niedorzeczne

Alina Kwapisz (Warszawa, 2023-04-26)

#25

Podpisuję, ponieważ mam dość fałszowania rzeczywistości, ograniczania wolności, panoszenia się miernoty i ...

Ewa Koźniewska (Warszawa, 2023-04-26)

#30

Zgadzam się z petycją, widzę zagrożenie i obrzydliwość zachowania i wypowiedzi osób rządzących.

Julia Amarowicz-Pietrasiewicz (Warszawa, 2023-04-26)

#34

Nie ma mojej zgody na zawłaszczanie badań naukowych przez jakąkolwiek opcję polityczną oraz ograniczanie wolności naukowców. Wyrazy szacunku dla Pani Profesor!

Ewa Żmijewska (Kraków , 2023-04-26)

#37

Nie jestem obojętny. Prawda , nawet najboleśniejsza, musi być ponad kłamstwem. Inaczej "dalej jest noc..."

Dariusz Piszewski (Łobez , 2023-04-26)

#40

Podpisuję, ponieważ tylko prawda ma znaczenie. Nawet jeśli jest bolesna. Wspieram niezależne badania naukowe i sprzeciwiam się ich ograniczaniu, ponieważ komuś nie podobają się ich wyniki.

Ewa Kosiorek (Ełk, 2023-04-26)

#44

Uważam ingerencję władz w prowadzenie badań naukowych i manipulowanie ich wynikami, a także zastraszanie badaczy, za niedopuszczalne. Sądzę również, że czarno-białe wizje historii są wyjątkowo naiwne, i opowiadam się za pogłębionymi badaniami, a przeciwko propagowaniu narodowej ideologii.

Ewa Zakrzewska (Warszawa, 2023-04-26)

#52

Jestem przeciw zakłamywaniu historii i za wolnością badań naukowych.

Ewa Telezynska-Sawicka (Warszawa, 2023-04-26)

#57

Sama prowadzę badania naukowe i nie wyobrażam sobie jak czuje się Pani profesor po takiej nagonce. Niedopuszczalne jest to, że minister decyduje a priori o wyniku badań naukowych i ten wynik stanowi kryterium przyznania grantu

Joanna Skurzak (Warszawa, 2023-04-26)

#61

Ważna jest dla mnie niezależność badań naukowych i przedstawianie historii w oparciu o fakty a nie histeryczne egzaltacje polityków.

Marcin Wicherkiewicz (Warszawa, 2023-04-26)

#64

Wolność badań naukowych jest podstawą demokracji.

Michał Kowalski (Warszawa, 2023-04-26)

#70

Jeżeli specjalistka-naukowiec, siedząca dekady w źródłach, prezentuje publicznie wnioski, to zamiast ją zakrzykiwać, należy przyjąć wiedzę do wiadomości.

Krzysztof Piasecki (Warszawa, 2023-04-26)

#71

Zależy mi na tym, żeby badania w naukach społecznych i humanistyce były niezależne od władz politycznych

Anna Sosnowska (Warszawa, 2023-04-26)

#75

Cenię Panią Profesor za to czego nie mają atakujący ją politycy - rzetelność, niezależność, wiedzę i wielka klasa. Zostanie po niej ogromna spuścizna - po nich ruiny

Andrzej Sokulski (Wrocław, 2023-04-26)

#84

Atak na prof. Barbarę Engelking jest skandaliczny, kłamliwy i dający przyzwolenie do działań środowiskom i osobom związanych ze skrajną prawica. Niedopuszczalne jest również zachowanie min. edukacji, pana Czarnia.

Artur Franczak (Nowy Sącz , 2023-04-26)

#85

W pełni zgadzam się ze stanowiskiem Rady IFiS PAN.

Ewa Wiatr (Łódź, 2023-04-26)

#86

Nagonka na prof. Engelking jest politycznym cyrkiem min. Czarnka

Julia Zimmermann (Warszawa, 2023-04-26)

#87

Bardzo smutny kraj.

Ida Nowak (Warszawa, 2023-04-26)

#88

Uważam, że badania prowadzone przez zespół są prowadzone z najwyższą starannością. Opisują prawdę materialną nie zawsze zgodną z tzw i szkodliwą polityką historyczną. Prawda jest podstawą pojednania, dlatego wyrażam wdzięczność zespołowi i jego przewodniczącej.

ARTUR BARA (Biłgoraj , 2023-04-26)

#90

Czarnek nie dość, że jest idiotą, to siedzi pod kamieniem. Takie wypowiedzi badaczy Zagłady pojawiają się regularnie od 15 lat - nie wierzę, że kogoś jeszcze szokują.

Olga Załęska (Warszawa, 2023-04-26)

#98

solidaryzuję się z prof. Engelking i całym środowiskiem skupionym w CBNZŻ. Jednocześnie za niedopuszczalne uważam słowa członków rządu i innych polityków, wypowiedziane w kontekście ostatniego wywiadu prof. Engelking, które są ewidentnym przejawem naruszenia swobody badań naukowych.

Michał Dudek (Warszawa , 2023-04-26)

#107

Zgadzam się ze stwierdzeniem wypowiedzianych przez profesor Engelking, pojawiającym się zresztą w wielu wspomnieniach ocalałych z Zagłady, że postawa Polaków nie była jednoznaczna i w efekcie ukrywający się po tzn. „aryjskiej” stronie nie mógł być pewny, czy Polak będzie mu pomocny czy raczej stanowi zagrożenie.

Maciej Cnota (Warszawa, 2023-04-26)

#110

Podpisuję, ponieważ popieram stanowisko PAN.

Danuta Ryfińska (Świerczyna , 2023-04-26)

#111

Podpisuję, ponieważ tak mi nakazuje zdrowy rozsądek i zwykła przyzwoitość.

Danuta Samek (Piaseczno, 2023-04-26)

#123

Nie chcę żyć w zakłamanym kraju.

Krzysztof Przybyłowicz (Gliwice, 2023-04-26)

#124

Stop dla politycznej cenzury badań naukowych!

Monika Iwanicka (Warszawa , 2023-04-26)

#127

Zgadzam się z pozycją IFiS PAN

Dmitrij Wolodin (Warszawa , 2023-04-26)

#129

Nie zgadzam się na szkalowanie naukowców, którzy prezentując de facto wyniki badań naukowych spotykają się z nagonką, ponieważ wyniki te nie są kompatybilne z nacjonalistyczną mitologią.

Grzegorz Ostaszewski (Warszawa, 2023-04-26)

#130

Podpisuję, ponieważ nie zgadzam się na wykorzystywanie tematyki Zagłady w kampanii wyborczej. Nie ma mojej zgody na napastliwe i pozbawione obiektywizmu wypowiedzi najwyższych urzędników państwowych, którzy przypuścili masowy atak na światowej sławy uczoną prof. Barbarę Engelking oraz innych uczonych zajmujących się badaniem Zagłady w Polsce.

Ireneusz Socha (Dębica, 2023-04-26)

#132

Nie zgadzam się na próby cenzurowania wypowiedzi badaczy i badaczek.

Maciej Kassner (Warszawa, 2023-04-26)

#142

Podpisuję się, ponieważ chcę by polscy naukowcy bez względu na poglądy mogli swobodnie prowadzić badania naukowe. Nie chcę by polska nauka była upolityczniona i by naukowcy bali się poruszania trudnych, czy skomplikowanych tematów badawczych. Pracownicy i pracowniczki Centrum Badań nad Zagładą Żydów od lat tworzą ośrodek naukowy, który prowadzi rzetelne badania - chce by dalej mogli swobodnie rozwijać swoją naukową dzialalność.

Marcelina Jakimowicz (Wrocław, 2023-04-26)

#144

Szanuję niezależność nauki od władzy, a do wiedzy prof. Barbary Engelking mam całkowite zaufanie

Katarzyna Winsch-Supera (Warszawa , 2023-04-26)

#147

Znam dorobek profesor Engelking i wiem, że nie ma w Polsce bardziej kompetentnej osoby w poruszanej przez nią tematyce. A wypowiedzi premiera i ministra są bzdurami, pokazującymi, ze nie wiedzą o czym mówią.

Stanisław Niemojewski (Warszawa, 2023-04-26)

#153

Należy chronić historię Polski i Polaków, jakże często trudną, przed zakłamywaniem

Waldemar Blicharski (Lubin, 2023-04-26)

#157

Nie zgadzam się na wywieranie politycznej presji na naukowców, którzy zajmują się trudnymi tematami naszej przeszłości

Krzysztof Podemski (Poznań , 2023-04-26)

#161

Nie ma mojej zgody na zaprzeczanie prawdzie

Justyna Dąbrowska (Warszawa, 2023-04-26)

#167

Podpisuję, ponieważ oczekuję od premiera
i ministra edukacji mówienia prawdy, a nie ogłaszania ich pobożnych życzeń.

Agnieszka M. (Warszawa , 2023-04-26)

#169

Tak samo, jak prof. Barbara Engelking oceniam postawę Polaków.

Katarzyna Waniek (Łódź, 2023-04-26)

#178

Jestem za wolnością słowa

Damian Michnowski (Gdańsk , 2023-04-26)

#179

Ponieważ nie zgadzam się na upolitycznienie nauki.

Piotr Miszczuk (Warszawa , 2023-04-26)

#180

Podpisuję, ponieważ jako córka uhonorowanego Tytułem Sprawiedliwy wśród Narodów Świata mam świadomość i wiedzę przekazaną przez Ocalonych, że postawy Polaków wobec ukrywających się Żydów były różne, i heroiczne, i niechętne, czy wręcz wrogie, nawet w obrębie jednej rodziny czy społeczności. Nie zgadzam się na podważanie obiektywizmu i rzetelności wieloletnich badań Profesor Barbary Engelking, tylko dlatego, że komuś bolesna prawda się nie podoba. Cenzurowanie badań naukowych, straszenie brakiem finansowania to upadek wolności i postępu w nauce, to upadek wolności słowa, słowem: kres demokracji.

Zofia Sawaniewska-Moch (Bydgoszcz, 2023-04-26)

#193

Zgadzam się..

Inna Ryfinska (Szczecin, 2023-04-26)

#197

Od lat zajmuję się tematyką Zagłady i wiem, że prawda nie jest życzeniowa, ale bardziej złożona i Pani profesor bada historię, która jest trudna i bolesna - nie ma jednak innej drogi oczyszczenia pamięci!

Urszula Antosz-Rekucka (Mszana Dolna, 2023-04-26)

#198

Prof. Barbara Engelking jest wybitną polską naukowczynią.

Maria Ciesielska (Kobyłka , 2023-04-26)

#200

Uważam ze Pani Profesor powiedziała prawdę.Nie wszyscy Polacy byli cudowni i pomagali Zydom jak chce P.Morawiecki i koledzy.Byli Polacy za których wstyd, i byli Polacy z których jestesmy dumni.
Karać Panią Profesor i Instytut -Hańba!Hańba!Hańba!

anna Mikulska (Starogard gdanski, 2023-04-26)



Płatne ogłoszenie

petycja zostanie rozreklamowana wśród 3000 os.

Dowiedz się więcej...