TAK DLA GIMNAZJUM

Skontaktuj się z autorem petycji

Temat pod dyskusję został automatycznie utworzony do petycji TAK DLA GIMNAZJUM


Gość

#126

2015-12-10 05:04

Nie leczy się ręki oberwanie głowy. Specjaliści przygotowujący kolejną reformę, nie mają wiedzy nt. procesów, które się zadziały. Tęsknią o rekonstrukcji świata sprzed 25 lat, a ponieważ to nie wyjdzie, winą i tak obciążą gimnazja.

Gość

#127

2015-12-10 06:46

Gimnazjum daje możliwość zmiany szkoły a co za tym idzie, lepsze dostosowanie nauki do potrzeb dziecka.

Gość

#128

2015-12-10 06:50

Nie zgadzam się na podejmowanie co kilka lat diametralnie innych decyzji co do polskiej edukacji. Moje dziecko chodzi do gimnazjum jest zadowolone, nie chcę dla córki kolejnej rewolucji.

Gość

#129 Re:

2015-12-10 08:24

#34: Jarosław Świerkot -  

 Małe miasteczko z dzielnicami? Hmh? Ciekawe... Też kończyłem osiem klas w małym miesteczku i było do d... Cieszę się, że starsze dziecko mogło się kształcić w gimnazjum i boję się, że młodsze ta szansa ominie. Do wszystkich, którzy nie zauważają przemian społecznych ostatnich 25 lat: Postęp technologiczny wpłyna istotnie na poziom wiedzy i umiejętności dzieci w każdym wieku. Nie czarujmy się, my w wieku 7 lat przy naszych dzieciach to "przsłowiowe 100 lat za...". 

Kto chce chce wrócic do tamtych czasów i nie rozumie, że się nie da, to: idiota, głupek albo stęskniony za komuną!


Gość

#130

2015-12-10 08:27

Petycja odzwierciedla moje zdanie na temat gimnazjów. Byłam przeciwna ich tworzeniu, ale teraz moje dziecko dorosło do bycia uczniem gimnazjum, widzę jak ten system funkcjonuje na codzień i zmieniłam zdanie.

Gość

#131

2015-12-10 08:48

Po co zmienić coś co funkcjonuje dobrze od 15lat.

Gość

#132

2015-12-10 08:58

Od momentu wprowadzenia gimnazjów w Polsce poziom nauczania w tej grupie wiekowej systematycznie rośnie o czym mogą świadczyć wyniki badań przeprowadzanych co trzy lata przez OECD. W testach PISA (Programme for International Student Assessment) nasi uczniowie uplasowali się na 10 pozycji w 2012 roku a dwanaście lat wcześniej było to miejsce 24. Uważam, że potrzebne są większe nakłady finansowe na szkolnictwo a nie reforma systemu.
Gość

#133

2015-12-10 09:10

Jestem matką obecnego 5-klasisty. Mówię NIE pomysłowi likwidacji gimnazjów, bo z obserwacji dzieci znajomych wiem, że to świetny etap edukacji i społecznego wychowywania "już młodzieży". Poza tym aspekt finansowy cofania reformy oświaty też nie pozostanie bez echa dla innych obszarów finansowanych z budżetu państwa. A do tego całe to zamieszanie, na którym najwięcej stracą dzieci. A nawet jesli rząd usilnie będzie chciał przeforsowac swój pomysł, to nie wyobrażam sobie nagłego TRACH, nieważne czy w 2016 r, czy w 2017, że uczniowie 6-tych klas podstawówki  po wakacjach będa uczniami klasy 7-ej. Co z ciągłością obecnych programów nauczania??


Gość

#134

2015-12-10 09:41

BO TO NAJLEPSZE GIMNAZJUM W KRAKOWIE

Gość

#135

2015-12-10 11:24

Uważam, że po przeszło 16 latach gimnazja wreszcie odnalazły swoją formułę. Myślę, że warto ulepszać to, co mamy zamiast porywać się na wielkie i kosztowne reformy.

Gość

#136

2015-12-10 12:33

Uczę w gimnazjum od 1999 roku i zgadzam się z informacjami zawartymi w petycji.

Gość

#137

2015-12-10 12:59

W 1999 roku byłam przeciwna wprowadzaniu dodatkowego etapu szkolnictwa, ale obecnie jako mama "prawie" 17latki oraz nauczyciel akademicki, zmieniłam zdanie.
Po 10 latach eksperymentów, obecnie (17 lat działania) gimnazja okrzepły i wypracowany styl pracy, który daje efekty.
Po co znowu wywracać do góry nogami strukturę podstawowej edukacji.

 

też skasujecie?

#138

2015-12-10 13:26

Dlaczego tutaj są tylko pozytywne opinie na temat gimnazjum? Jakie konkretne argumenty za gimnazjami? bo ja nie widzę żadnych. Lepszy system szkoły podstawowej. Dzieci szybciej są rozdzielane na 3 kategorie i każda szkoła wyższa będzie trwała dłużej. Usunięcie gimnazjum zwiększy potencjał polskiej młodzieży. Co wprowadza gimnazjum? to że różnie rozwinięte dzieci muszą się dłużej ze sobą męczyć zamiast kształcić się pod wybrany zawód/studia


Gość

#139

2015-12-10 14:06

Szkolnictwo polskie w obecnej formie odnosi duże sukcesy i dlatego nie wolno żadnej partii niszczyć tych dokonań w imię szowinistycznych ideologii.

Gość

#140

2015-12-10 14:58

Jestem nauczycielką w gimnazjum, nie chcę stracić pracy. Ponad to, pomysł zlikwidowania tych placówek to w obecnej sytuacji kompletny absurd.

Gość

#141

2015-12-10 15:17

Niszczenie tego co dobrze działa to zemsta nowej władzy kosztem dzieci i edukacji

Gość

#142

2015-12-10 16:53

Cenię sobie gimnazja, moje dzieci skorzystały .

Gość

#143

2015-12-10 17:06

Chciałbym, żeby Ministerstwo Edukacji przedstawiło merytoryczne uzasadnienie tej propozycji

Gość

#144

2015-12-10 18:31

Uwazam ze nie szkolnictwo nalezy wspierac i ulepszac a nie demolowac.

Gość

#145

2015-12-10 19:00

Bo mnie przekonują argumenty Pani Starczewskiej (oraz wielu innych mądrych ludzi)>

Gość

#146

2015-12-10 19:34

Pochopne i bezpodstawne decyzje polityczne podyktowane emocjami a nie merytorycznie uzasadnionymi argumentami nie służą stabilności i jakości edukacji. Likwidacja gimnazjów zniszczy wypracowane przez lata metody nauczania nastolatków oraz przekreśli możliwość nauczania dwujęzycznego, które rozpoczyna się w gimnazjum. Ze szkodą dla uczniów będzie również utrata nauczania drugiego języka obcego, wprowadzanego w gimnazjum. Nie chcemy stać się zaściankiem Europy.

Gość

#147

2015-12-10 19:57

Ponieważ nie ma żadnych sensownych argumentów za zlikwidowaniem gimnazjow. Pieniądze podatników wyrzucone w błoto które mogłyby być przeznaczone np. na zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów lub pomoc psychologiczna

Gość

#148

2015-12-10 21:29

Najkrócej: bo to pożyteczna akcja, a Pani dr Krystyna Starczewska jest OSOBĄ godną zaufania. I wystarczy!

Gość

#149

2015-12-10 22:10

Uważam, że wszelkie pochopne i nieprzemyślane zmiany dla zmian są szkodliwe.

Gość

#150

2015-12-10 22:22

Obecne gimnazja to nowoczesne, bardzo dobrze wyposażone szkoły. Z nowoczesnym zapleczem dydaktycznym. Z wdrożonymi licznymi programami profilaktycznymi. Szkoły podstawowe nie posiadają pracowni przedmiotowych. Nie przejmą ich też po gimnazjach – bo, jeżeli gimnazjum tzw. zbiorcze rozpadnie się np. na 5 podstawówek, to budynek i sprzęt dostanie się tylko jednej z nich. • Większość naszych uczniów to fantastyczni młodzi ludzie, pełni pomysłów, inicjatyw, zorientowani na naukę i rozwój. A pracujący w gimnazjach nauczyciele potrafią ich odpowiednio ukierunkować i wspierać. Szesnaście lat doświadczeń pozwoliło wypracować odpowiednie procedury postępowania w sytuacjach trudnych i nietypowych. Nie ma w tej chwili tak doświadczonych fachowców do pracy z młodzieżą w okresie dojrzewania ani w szkołach podstawowych, ani w podstawówkach.