Przeciw przeniesieniu Zespołu Szkół Plastycznych na Grochową

Komentarze

#206

nie zgadzam się na przeniesienie mojej szkoły !!!

(Wrocław, 2017-01-21)

#210

byłam w tej szkole i wiem jaki panuje w niej klimat i jak bardzo przeniesienie zaszkodzi artystycznej twórczości uczniów, wielu moich znajomych skończyło właśnie tą szkołę

(Starachowice, 2017-01-21)

#214

Mieszkamy poza Wrocławiem i obecna lokalizacja szkoły jest bardzo dobra pod względem dojazdowym. Czas dojazdu córki do szkoły w to ponad godzina. Do nowego miejsca musiałaby dojeżdżać znacznie dłużej !

(Lutynia, 2017-01-21)

#233

Jestem uczennicą tej szkoły, i dopiero tutaj poczułam się dobrze. Szkoła z długą bo, aż 70-letnią historią oraz klimatem, którego odbudowa zajęłaby drugie tyle. Budynek solidnie zbudowany, nie sądzę żeby była możliwość zawalenia się. LO V Uczniowie sami mówią, że budynek po nich nie jest do użytku konstrukcja się sypie, a przeniesienie nas tam to bardzo zły pomysł. Mam wielką nadzieję, że się rozmyślicie i zostawicie nas tam gdzie jesteśmy!

(Księginice, 2017-01-21)

#256

to jest wspaniała szkoła i nie sądzę, że pomysł przenosin jest 1.sensowny, 2. czy aby nie polityczny 3. czy aby nie o to chodzi aby artystów powoli wyciszać, od zarodka...4. obecna lokalizacja jest idealna, bliskość ASP, licznych galerii sztuki i muzeum

(Wrocław, 2017-01-21)

#263

Sama uczę się w liceum plastycznym i wiem, że taka placówka powinna być dostosowana na potrzeby zajęć artystycznych. Potrzebna jest między innymi ciemnia fotograficzna, atelier, kilka sal rysunku i malarstwa, które powinny być większe niż standardowe sale szkolne, jak również pracownie technik rzeźbiarskich, w których znajdują się piece do wypalania prac uczniów. Dlatego uważam, że Zespół Szkół Plastycznych im. Stanisława Kopystyńskiego nie powinien być przenoszony do obecnego budynku V LO przy ulicy Grochowej.

(Luzino, 2017-01-21)

#280

Jestem przeciwna zmianom, które niszczą tradycję. Przenosząc Plastyk, likwidujecie jedną z integralnych części kultury Wrocławia. Polecam zapoznać się z hhistorią kultury polskiej i zobaczyć do czego doprowadzają takie idiotyczne pomysły.

(Wrocław, 2017-01-21)

#282

genius loci

(sopot, 2017-01-21)

#292

Jestem absolwentką PLSP. Dojeżdżałam do liceum. Fakt, że szkoła była tak blisko dworca PKP zaważyło na decyzji rodziców o puszczeniu mnie w "wielki wrocławski świat". Chodziłam do wrocławskiej szkoły a codziennie byłam w domu.
Po upływie czasu obiektywnie ocenia, że wrażliwości estetycznej należy uczyć w miejscu o klimacie artystycznym. Pracownie i klasy miały nie tylko rozmiary i wysokości które pozwalała na świetne wykorzystanie do różnych rozwiązań artystycznych. Grubość murów nie wypuszczała dźwięków repuserów dalej. Wnętrza budynków rysowaliśmy wielokrotnie - bo jest to ciekawa architektura. Kameralność i klimat szkoły pozwalały skrytym artystycznym duszom otworzyć się i rozwinąć. Bliski stąd jest też dostęp do muzeów i galerii- gdzie często po lekcjach bywaliśmy.
Dodam że ukończenie Państwego Liceum Sztuk Plastycznych zaważyło na moim całym życiu. Miało swoją kontynuację na Wydziale Architektury Wnętrz i Wzornictwa Przemysłowego Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Obecnie jestem architektem wnętrz i jestem dumna z początków w PLSP.
Nie należy niszczyć tego miejsca, nie wolno go przenosić z ul. Piotra Skargi.

(Brzeg Dolny, 2017-01-21)

#300

Ta szkola ma klimat tam gdzie sie znajduje. Wraz z przeniesieniem straci magie.

(Wroclaw, 2017-01-21)

#301

Jako uczeń, który miał plany się do ZSP zapisać, jestem wręcz rozczarowany pomysłem przeniesienia szkoły w tak niekorzystne dla dojeżdżających uczniów. Skoro coś nie jest zepsute, po co to naprawiać?

(Legnica, 2017-01-21)

#304

Podpisuje ponieważ jestem przeciwko przeniesieniu ZSP. Moja córka jest jedną z uczennic i obie sie z tym nie zgadzamy!

(Nowa Wioska, 2017-01-21)

#309

Podpisuję, ponieważ chcę wesprzeć słuszną sprawę jaką jest pozostanie szkoły w bardzo dobrym a nie zdecydowanie gorszym miejscu co wynika z opisu. Jako studentka III roku UAP ( Poznań ) uważam że dobre warunki do pracy i lokalizacja są bardzo ważne dla szkoły tego typu a zwłaszcza dla ludzi tam uczących się i pracujących.

(Poznań, 2017-01-21)

#310

Budynek na Grochowej nie jest dostosowany do wszelakich lekcji plastyki. Do tego lokalizacja jest nie korzystna dla większości uczniów.

(Wrocław, 2017-01-21)

#312

Chce, aby ta szkoła (plastyczna) nie została przeniesiona w inne miejsce

(Bogatynia, 2017-01-21)

#321

Uczniowie szkoły plastycznej zasługują na odpowiednie warunki do pracy. Nie powinni być traktowani gorzej niż uczniowie liceum nr 5.

(Wrocław, 2017-01-21)

#327

Uważam ,że przeniesienie ,,starej siedziby Plastyka w inne ,obce miejsce to barbarzynstwo!,niczym przeniesienie Mont Mart-u ......

(Legnica, 2017-01-21)

#332

Jestem Absolwentka Liceum Plastycznego we Wroclawiu ta szkola od lat byla kolebka zycia mlodych artystow ktorzy wywodza sie z tej szkoly .
Wiele dyplomow jest wciaz nieodlaczna czescia murow tej placowki, a sa to wspomnienia oraz inspiracje dla dalszych pokolen .
Uwazam ze jest to bardzo niesprawiedliwe niszczyc czesc historii oraz zabierac tak cenny nabytek kultury Plastykow.
Ten budynek to duza czesc historii wielu ludzi z calej Polski ktorzy odnosza cukcesy artystyczne rowniez za granica .
W innym budynku juz tej historii nie da sie odtworzyc .

(Wroclaw, 2017-01-21)

#340

Jestem z tą szkołą emocjonalnie związany!!!

(Dinslaken , 2017-01-21)

#344

Jestem absolwentka tej szkoły i absolutnie nie zgadzam się z przeniesieniem szkoły w miejsce zupełnie bez wyrazu i nie pasujące do charakteru oraz idei szkoły artystycznej.

(Apeldoorn, 2017-01-21)

#352

Uważam, że obecna lokalizacja Zespołu Szkół Plastycznych jest zdecydowanie lepsza od proponowanej. Nie jestem zwolenniczką "zaorywania " tego co dobre, sprawdzone i posiadające niebagatelną historię i dorobek.

(Namysłów , 2017-01-21)

#354

Dwie moje corki uczeszczaja do tej szkoly. Jednym z glownych jej atutow jest aktualna lokalizacja umozliwiajaca dogdny dojazd z bursy. Mieszkajac 200 km od Wroclawia, zwracamy uwage na to, ile czasu nasze corki spedzaja w srodkach lokomocji rowniez w ciagu tygodnia. Poza tym, z naszych informacji wynika iz placowka zastepcza nie nadaje sie do uzytkowania nie tylko z powodu braku pracowni artystycznych, ale jej ogolnego stanu zagrazajacego bezpieczenstwu (nie bez powodu wyprowadza sie z niej aktualnych jej ucznow).

(Porajów, 2017-01-21)

#356

Obie moje corki sa uczennicami tejze szkoly i wszystko, co jest zapisane w tej petycji jest calkowita prawda.

(Porajów, 2017-01-21)

#363

zależy mi na tym miejscu

(wrocław, 2017-01-21)

#364

To miejsce na dusze! Wyksztalcilo wielu ludzi którzy kontynuują swoje artystyczne pasję :) musi pozostać w tym klimatycznym miejscu!

(Dundalk , 2017-01-21)

#365

Sama jestem muzykiem i rozumiem bardzo dobrze, że miejsce, w którym plastycy uczyli się od kilkudziecięciu lat na pewno jest odpowiednio dostosowane do ich potrzeb. Każda zmiana miejsca wiąże się z tym, że na nowo przez kilkanaście lat bedą musieli dostosowywać to miejsce do siebie. Mieszkałam tez daleko od szkoły, wiec spalam w internacie. Nie wyobrażam sobie ciągnąć ze sobą walizki przez pół miasta, a tym bardziej dodatkowego sprzętu (u mnie skrzypiec, u plastyków zapewne lustrzanki itd). Moja szkoła była oddalona od centrum, w którym znajduje sie NOSPR i Filharmonia Śląska oraz Teatr Wyspiańskiego, nad czym ubolewałam, ponieważ nocne powroty po koncertach nie są bezpieczne. Tak samo plastycy powinni mieć jak najbliżej do wystaw, daje to większe możliwości rozwoju

(Katowice, 2017-01-21)

#367

Zgadzam się z Vanessą i studentami

(Kalisz, 2017-01-21)

#383

Uważam, że szkoła powinna zostać tam gdzie jej miejsce, czyli na ul. Piotra Skargi !

(Wrocław , 2017-01-21)

#384

Ukończyłam tę szkołę i nie wyobrażam sobie aby zmieniać jej lokalizację. Poza tym budynek na Grochowej nie jest przystosowany do takiej szkoły.

(Wrocław , 2017-01-21)