Petycja o wstrzymanie budowy trasy Staromostowej w Toruniu i zmianę MPZP Nowe Centrum Torunia

Komentarze

#1

Chcę, aby Toruń był bezpiecznym miastem, w którym się dobrze żyje, a nie szybko umiera.

(Toruń, 2018-06-20)

#2

Miasto nowoczesne powinno być projektowane z myślą o jego mieszkańcach, ich komforcie życia, bezpieczeństwie, sąsiedzkich relacjach, z zachowaniem tego, co charakterystyczne dla miejsca, z podkreśleniem tradycji rozwoju miast europejskich, budując przestrzeń, z którą można się identyfikować. Podpisuję petycję, ponieważ argumenty w niej zawarte są moimi argumentami.

(Toruń, 2018-06-20)

#4

Przeprowadzenie drogi szybkiego ruchu w pobliżu Starówki, przez środek miasta, kłóci się z nowoczesną wizją miasta, które ma przede wszystkim służyć ludziom, a nie samochodom. Obecny projekt powiela niestety (niechlubne) wzorce z lat 50. i 60. ubiegłego wieku, od których odchodzą obecnie miasta zachodniej Europy, a który ciągle króluje w krajach tzw. Trzeciego Świata. Pokażmy, że Toruń, który jest miastem wyjątkowym w skali kraju, do tego Trzeciego Świata nie należy.

(Toruń, 2018-06-20)

#8

Zgadzam się ze wszystkim postulatami z wyjątkiem punktu 5. - galerie handlowe mi nie przeszkadzają.

(Toruń, 2018-06-21)

#9

Jestem byłym mieszkańcem z 30 letniem stażem. Od 4 lat mieszkam poza jego granicami ale pracuje w toruniu, mam tutaj rodzinę więc znam problemy komunikacyjne tego miasta. Codziennie korzystam z trasy średnicowej, która dzięki licznym skrzyżowaniom, zwężeniom daje częściowy efekt. Zgadzam się z petycją, taniej, korzystniej i bezpieczniej będzie wybudowanie drogi lokalnej w kierunku mostu jako alternatywy do ulicy chełmińskiej. Most jest wąskim gardłem tej inwestycji dlatego spodziewane korzyści będą jeszcze gorsze niż w przypadku trasy średnicowej. Trasa lokalna utrzyma charakter miasta. Centra handlowe nie dodają blasku. Tranzyt powinien odbywać się poza granicami miasta i to przyniesie zdecydowanie lepsze efekty.

(Bydgoszcz, 2018-06-21)

#10

Trasy typu drogą ekspresowa nie powinny pojawiać się w centrum miasta. Zwłaszcza takiego jak Toruń

(Toruń , 2018-06-21)

#13

Podpisuję się pod wszystkimi argumentami przedstawionymi w petycji. Planowana trasa i galeria handlowa, jeśli powstaną, będą działać na niekorzyść mieszkańców, co stoi w sprzeczności z deklarowanymi przez UM zamierzeniami rewitalizacji Starówki, zwiększenia roli ruchu pieszych i rowerzystów w mieście, dbałość o tereny zielone, jakość powietrza, etc., etc. Wygląda na to, że w strategii rozwoju miasta brakuje elementarnej wręcz spójności. Zdecydowanie podpisuję się pod treścią niniejszej petycji.

(Toruń, 2018-06-21)

#15

Jest to szkodliwa i niepotrzebna inwestycja.

(Toruń, 2018-06-21)

#21

Nie zgadzam się na zamienianie Torunia w blok asfaltu, chce aby targowisko i zieleń której mamy w mieście coraz mniej pozostała nienaruszona.

(Toruń , 2018-06-21)

#23

Toruń jest miastem kompaktowym i zwartym. Nie ma w nim potrzeby tworzenia trasy tranzytowej w środku miasta.

Poza tym, nie po to przeprowadzałem sie tu z Warszawy, by widzieć teraz te same błędy w polityce miejskiej, które tam się nie sprawdziły.

(Toruń, 2018-06-21)

#29

W 100% popieram uzasadnienie zawarte w petycji.

(Toruń, 2018-06-21)

#32

Obecnie jest to dość cicha - mimo wszystko - część miasta, nie wyobrażam sobie tam trasy szybkiego ruchu... Pomysł z drogą lokalną, dodatkowymi miejscami parkingowymi i pozostawieniem targowiska jest świetny.

(Lubicz, 2018-06-21)

#41

Ruch samochodowy w centrach miast powinien być ograniczany, nie zwiększany. Jako mieszkaniec Osiedla Młodych uważam pomysł za fatalny z wielu względów, takich jak m.in.: zanieczyszczenie i spadek i tak już fatalnej jakości powietrza, wzrost ilości kurzu, hałasu, temperatury od asfaltu, ograniczenie przestrzeni publicznej, pogorszenie estetyki przez wycięcie drzew, odcięcie od możliwości korzystania z targowiska.

(Toruń, 2018-06-21)

#44

W każdym myślącym perspektiwicznie kraju ruch aut,, wyprowadza się,, poza miasta.

(Toruń , 2018-06-21)

#51

Podpisuję, ponieważ miasto jest dla mieszkańców, a nie dla tranzytu; ponieważ auta mają służyć nam, a nie my im; ponieważ nie chcę mieszkać przy autostradzie w środku miasta; ponieważ nie akceptuję niszczącej ingerencji w tkankę miasta.

(Toruń, 2018-06-21)

#52

Nie zgadzam się na wprowadzanie dużego ruchu pojazdów do cebtrum miasta.

(Toruń, 2018-06-21)

#61

Intensywny ruch samochodowy powinien być wyprowadzany z miasta, a nie do niego wtłaczany. Unikniemy hałasu, smogu, wypadków, podziału przestrzeni publicznej. #VisionZero

(Bydgoszcz, 2018-06-21)

#67

Istnieją mniej agresywne rozwiązania w przestrzeń publiczną.

(Toruń, 2018-06-21)

#76

Zgadzam się ze wszystkimi postulatami. Szerokopasmowa droga w centrum miasta doprowadzona do jednopasmowego mostu to kuriozum, które nie ma żadnych logicznych podstaw! Jeszcze gorsza jakość powietrza, jeszcze więcej śmiertelnych wypadków, więcej hałasu i betonu w mieście.

(Toruń, 2018-06-22)

#79

Nie ma zalet wykonanie tej ulicy, jak również wybudowanie hipermarketów przy starówce. Zmieni to charakter całego śródmieścia. Chcę mieszkać w mieście bezpiecznym o logicznych podstawach bytu dla mieszkańców.

(Toruń, 2018-06-22)

#82

Podpisuję, ponieważ chcę żyć w mieście dla ludzi, a nie dla samochodów.

(Toruń, 2018-06-22)

#87

Tranzyt samochodowy generujący hałas i zanieczyszczenia powietrza powinien być wyprowadzony poza centrum miasta.

(Toruń, 2018-06-22)

#98

Taka droga w centrum miasta to jakiś koszmar.

(Rugby, 2018-06-23)

#99

Miasto jest dla ludzi, nie dla samochodów.

(Toruń, 2018-06-23)

#104

Miasto jest dla nas Mieszkańców, a nie dla tranzytu; Niestety od lat nie rozumieją tego władze Naszego miasta. Nie rozumieją też tego, że kolejność priorytetów we współczesnym mieście to Pieszy-Rowerzysta-Transport Publiczny-Auto, a nie odwrotnie. Nie chcę mieć Autostrady dzielącej miasto na pół. Nie akceptuję niszczącej ingerencji w tkankę miasta. Przez ostatnie 16 lat już dosyć zostało napsute.

(Toruń, 2018-06-23)

#107

Podpisuję, ponieważ nie zgadzam się już z corbusierowską wizją miasta sprzed stu lat. Nie życzę sobie, aby centrum Torunia było dzielone i przecinane kolejnymi wielopasmowymi jezdniami. Wystarczy to, co już zrobiono z Szosą Chełmińską.

(Łysomice, 2018-06-23)

#109

Podpisuję ponieważ zależy mi na interesie miasta oraz jego mieszkańców. Przedstawione argumenty są są słuszne. Oczywisty jest zwłaszcza punkt 2.

(Toruń, 2018-06-24)

#110

Nie ma żadnego, racjonalnego uzasadnienia zarówno dla przebijanie się z tą niezwykle uciążliwą trasą do ul. Bema jak i czynienie tego po drugiej stronie Wisły, przez Podgórz, do planowanego węzła Kluczyki. Przede wszystkim trzeba tak zaprojektować i wyremontować most i dojazdy do niego aby mógł służyć ruchowi lokalnemu mieszkańców i ograniczonemu, jednodniowemu ruchowi turystycznemu. Na czas remontu mostu Piłsudskiego trzeba wybudować obok w pełni funkcjonalny, dwukierunkowy most saperski na palach. Toruń ma służyć przede wszystkim mieszkańcom a nie tranzytowi przez centrum naszego miasta.

(Toruń, 2018-06-24)

#115

Tak uważam

(Toruń, 2018-06-25)

#117

Mieszkam niedaleko, nie podoba mi się ulokowanie trasy szybkiego ruchu w obszarze, na którym jest wiele budynków mieszkalnych, targowisko miejskie, cmentarz. Nie widać też zapotrzebowania komunikacyjnego na wybudowanie takiej drogi. Podoba mi się pomysł alternatywnego zagospodarowania tej przestrzeni, zwłaszcza że w Toruniu jest coraz mniej parków, skwerów i przestrzeni dla pieszych.

(Toruń, 2018-06-25)

#121

Budowa trasy Staromostowej to przestarzałe rozwiązanie, które nie powinno być realizowane w obecnych czasach.

(Toruń, 2018-06-25)

#122

W 2108 roku mamy mnóstwo przykładów ze świata, jak NIE budować dróg tranzytowych w centrum. Ten projekt jest przestarzały o 60 lat.

(Toruń, 2018-06-25)

#124

Ta trasa ma szkodliwy wpływ na okolicę. Drogę można zaprojektować jako jedno pasmową, a resztę terenu przeznaczyć na inne cele.

(Toruń, 2018-06-26)

#127

jestem przeciw

(Toruń, 2018-06-26)

#133

Często bywam w Toruniu i to zbyt piękne miasto, żeby je niszczyć takimi trasami. To się nigdzie nie sprawdziło i nie warto popełniać znowu tego błędu.

(Wrocław, 2018-06-26)

#135

Ruch o dużym natężeniu, w tym drogami krajowymi powinien odbyć się poza miastem a nie przez centrum miasta.

(Toruń, 2018-06-27)

#136

Nie potrzebna jest ta inwestycja i nie chce aby wycinano drzew!

(Toruń, 2018-06-27)

#138

Podlisuję ponieważ wszystkie argumenty przeciw są wystarczającej wagi, aby zatrzymać tę nieprzemyślaną inwestycję drogowo sprzedażową pod wielkie korporacje sieciowe.

(Toruń, 2018-06-27)

#139

Dbam o zielen miasta i dobro i bezpieczenstwo jego mieszkańców

(Toruń, 2018-06-27)

#143

opanujcie się!!! samochody sobie poradza, a ludzie???

(Toruń, 2018-06-27)

#158

Jestem Torunianką a to jest jakiś absurd!

(Toruń, 2018-06-28)

#159

Podpisuję, ponieważ chciałabym, aby w obrębie centrum Torunia respektowano potrzeby mieszkańców i turystów. Do tych potrzeb należą spokojne i bezpieczne drogi wolnego ruchu, zróżnicowana zieleń, drobny handel (miejskie targowisko jest niezastąpione!), przemyślana i konsultowana z użytkownikami sieć miejskiej komunikacji (wciąż jeszcze linie i co gorsza, przystanki lokalizuje się "nigdzie", w miejscach, skąd daleko jest do najczęściej odwiedzanych sklepów i instytucji).

(Toruń, 2018-06-28)

#161

Dla mnie to absurd, to powinna być piękna droga lokalna, dla nas, użytkowników nekropolii i targowiska. Oraz dla mieszkańców.

(Toruń, 2018-06-29)

#169

Wszystko zostało zawarte w petycji.

(Toruń , 2018-07-02)

#172

Podpisuję ponieważ kategorycznie nie zgadzam się na kolejny odcinek autostrady w centrum mojego miasta. Druga kwestia - o miejską zieleń trzeba dbać a nie wycinać, piękne zdrowe DUŻE drzewa to skarb, nie zastąpią jej sadzone zdechłe "zapałki" - nie tędy droga!!!

(toruń, 2018-07-05)

#194

Nie zgadzam się z założeniami i kryteriami szybkiego ruchu

(Toruń, 2018-07-14)