Petycja w sprawie zmiany patrona ulicy generała Sylwestra Kaliskiego

Komentarze

#403

Jestem mieszkańcem Bemowa, i uznaję ten sposób upamiętnienia nazwiska gen. Urbanowicza za uwłaczający godności zarówno jego pamięci, jak i gen. Kaliskiego. Ten drugi w mojej opinii powinien pozostać patronem ulicy przy której swoje placówki ma WAT, który wraz z renomą polskiej myśli naukowej wiele mu zawdzięcza.

(Warszawa, 2017-11-24)

#406

Jestem absolwentem WAT a Generał to symbol tej uczelni

(Legionowo , 2017-11-25)

#410

Podpisuje, ponieważ gen. Kaliski był wojskowym naukowcem w pierwszej kolejności. Za jego czasów na WAT nie było miejsca na indoktrynacje.

(Tychy, 2017-11-25)

#414

Dekomunizacja dekomunizacją, ale usuwanie z przestrzeni publicznej nazwisk, które się tam pojawiły z powodów zupełnie oderwanych od realiów ustrojowych i wyznawanej doktryny jest żenujące i przywodzi na myśl ślepą wojnę ideologiczną i nic więcej.

(Warszawa, 2017-11-26)

#416

Podpisuję, ponieważ zgadzam się z argumentacją zawartą w petycji. Mam osobisty stosunek do gen. Kaliskiego, jako absolwent WAT (1976), na kierunku fizyki technicznej, który Profesor stworzył i któremu patronował. Był wybitnym i niesłychanie pracowitym naukowcem.
Nie zgadzam się z gilotynowaniem historii wg prostackiego i z gruntu fałszywego strychulca. Nic,co zrobi ta chora władza, nie zmieni faktów - Sylwester Kaliski wspaniale zapisał się w pamięci swojego pokolenia i ma wybitne zasługi dla Ojczyzny!

(Warszawa, 2017-11-26)

#425

Podpisuje ponieważ jestem przeciwko niszczeniu wybitnych Polaków nawet po śmierci

(St Gely du Fesc, 2017-11-27)

#429

Uważam ,że nazwa powinna pozostać. Sylwester Kaliski był bardzo zasłużony dla WATu i Polski. A ponadto nie podoba mi się tryb zmiany nazwy ulicy.

(Warsawa, 2017-11-27)

#437

Podpisuję, ponieważ nie zgadzam się z podejmowaniem decyzji bez uzgodnienia tego z mieszkańcami dzielnicy, których to dotyczy

(Warszawa, 2017-11-28)

#439

Popieram petycję, ponieważ:
- zgadzam się z argumentacją dr. M. Jóźwikowskiego
- IPN wśród 943 ulic nie wymienia ul. gen. S.Kaliskiego
- w Bydgoszczy jest ul. prof. S.Kaliskiego i nie jest planowana do zmiany
- brak uzasadnienia przez wojewodę zmiany nazwy ul. gen. S.Kaliskiego
- można uhonorować gen. W. Urbanowicza, zmieniając nazwę odcinka ul. Lazurowej (od. ul. Górczewskiej do ul. Kocjana) do której dochodzi ul Dywizjonu 303

(Warszawa, 2017-11-29)

#446

Ta ulica najbardziej kojarzona jest z Bemowem. Nazwa nie powinna być zmieniana.

(Warszawa, 2017-11-29)

#447

Nie zgadzam się z jednowymiarową polityką historyczną, czarno-białymi osądami trudnych czasów i bezrefleksyjnym wyrzucaniem na śmietnik historii ludzi, których jedyną winą była przynależność do PZPR czy też innych partii o charakterze komunistycznym/socjalistycznym.

(Warszawa, 2017-11-29)

#451

Protestuję przeciwko zmianie ul. generała Sylwestra Kaliskiego!!!!

(Otwock, 2017-11-30)

#454

Sprzeciwiam się usuwaniu z przestrzeni publicznej i pamięci zbiorowej gen. Sylwestra Kaliskiego – naukowca i rektora WAT, ministra nauki i posła na sejm w latach 70. ubiegłego wieku. Słynny eksperyment naukowy Focus współprowadzony przez zespół prof. Kaliskiego był osiągnięciem na skalę światową: http://cab.waw.pl/niechlubna-zmiana-nazwy-ulicy-gen-sylwestra-kaliskiego/

(Warszawa, 2017-12-02)

#461

Podpisuję, ponieważ uważam to za swój obywatelski i patriotyczny obowiązek ochrony pamięci ludzi godnych i chwalebnych

(Łódź, Warszawa Pełczyńskiego 20, 2017-12-03)

#464

Rozwalania WAT czas nastał! Zmiana etykiet i później czystka kadrowa. Znany scenariusz...

(Warszawa/WAT, 2017-12-04)

#466

Był rektorem uczelni, która cieszyła się w tym czasie największym prestiżem. Był rektorem mojej uczelni. Nazwa ulicy to godne upamiętnienie tego wybitnego naukowca. Historii nie da się zamazać.

(Warszawa, 2017-12-04)

#467

Nawet na oficjalnie opublikowanej liście nazw ulic do zmiany opublikowanej na stronie Instytutu Pamięci Narodowej nie figuruje nazwisko gen. dyw. prof. dr. hab. inż. Sylwestra Kaliskiego - por. https://ipn.gov.pl/pl/aktualnosci/polityka/zmiany-nazw-ulic/nazwy-ulic/nazwy-do-zmiany
Oznacza to tzw. polityczną overactivity urzędników Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego

(Warszawa, 2017-12-05)

#488

Podpisuję petycję, jakkolwiek nie jestem mieszkańcem Bemowa. Jako osoba zajmująca się zawodowo mechaniką stosowaną (w bardzo skromnym zakresie) mogę tylko powiedzieć, że Pan Wojewoda nie był w stanie uszanować Prawdziwego Naukowca. Tu nie można mówić o ubolewaniu, to jest po prostu wstyd !

(Kraków, 2017-12-07)

#490

Jako absolwent WAT czuję się osobiście obrażony niegodnym potraktowaniem jednego z najwybitniejszych uczonych w historii uczelni.

(Warszawa, 2017-12-08)

#499

Podpisuję ponieważ szanuję pozytywne elementy życia generała Kaliskiego a ponadto uważam, że niezależnie od życiorysów zmiana nazwy jest niepotrzebnym zamieszaniem.

(Warszawa, 2018-01-15)

#504

Byłem chłopakiem wychowanym na Bemowie i pamiętam z autopsji gen.Sylwestra Kaliskiego

(Warszawa, 2018-02-23)

#507

Nie godze się na bezmyslne
Zmiany nazw ulic. Zaslugi gen Kaliskiego sa niezaprzeczalne i godne upamietnienia.

(Warszawa , 2018-04-15)

#508

W pełni popieram argumenty autora petycji. Jako mieszkanka Bemowa jestem oburzona, że tak ważne decyzje nie są konsultowane z mieszkańcami. Jak widać ustawa "dekomunizacyjna" przybrała już formę paranoi.

(Warszawa, 2018-04-24)

#510

Znałem osobiście Pana Sylwestra Kaliskiego. Wspaniały człowiek. $wiatły umysł.

(Warszawa, 2018-05-11)

#512

Podpisuję się, ponieważ nie zgadzam się z deprecjonowaniem osiągnięć tego wielkiego Polaka, naukowca, patrioty, wzorca pracy organicznej i autorytetu młodzieży. Bardzo proszę o refleksję i głos rozsądku.

(Piaseczno, 2018-05-18)

#517

Odebranie patronatu nad ulicą, przy której znajduje się Akademia, którą gen. prof. Kaliski stworzył w sensie naukowym, odbieram jako haniebne. A jeśli ktoś nie wie, z postacią jakiej miary Polaka i obywatela mamy do czynienia, to niech poczyta - http://www.promocja.wat.edu.pl/wp-content/uploads/2014/11/Sylwester-Kaliski.pdf

(Warszawa, 2018-08-05)

#519

Jego osiągnięcia same się bronią ! A mali ludzie nie rozumieją bo mają klapki na oczach. Jestem bemowianką i mówię nie takim praktykom. Skandal.

(Warszawa, 2018-09-04)

#520

Jako absolwent WAT i przeciwnik pisania historii od nowa nie mogę postąpić inaczej.

(Wrocław, 2018-10-11)

#521

Jestem absolwentem WAT, jednej z najlepszych uczelni polskich w swoim czasie, która swoją pozycję w dużej mierze zawdzięczała gen. Kaliskiemu, który również włożył ogromny wkład w rozwój polskiej nauki i był zaliczany do czołowych postaci fizyki światowej.

(S.H.A.P.E., 2018-12-07)

#522

Gdy zamieszkałam na Starym Bemowie 40 lat temu, nie było rodziny, która nie miałaby jakichś związków z WAT-em oraz pełnych uznania opinii o gen. Sylwestrze Kaliskim. Jego działania uformowały naszą społeczność i osiedle.
Dla nowego patrona należy znaleźć gdzieś inną ulicę.

(Warszawa, 2019-01-04)